توهین مداح شبکه پنج به مقدسات اهل سنت + احضار مداح توهین کننده به دادسرا

1

توهین مداح شبکه پنج به مقدسات اهل سنت + احضار مداح توهین کننده به دادسرا

توهین مداح در شب تولد امام حسن ع در شبکه پنج و واکنش ها و حواشی و احضار به دادگاه و اسم و بیوگرافی را در سایت حرف تازه بخوانید.

یک مداح در شب تولد امام حسن(ع) به اهل سنت توهین کرده و این اهانت حواشی زیادی به همراه داشته است.

احضار مداح توهین کننده به دادسرا

یک منبع آگاه از احضار این مداح  به دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داده است.

این مداح فعلا بازداشت نشده و در حال بازجویی است.

وی به شعبه ۱۶ دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده و ممکن است تا پایان وقت امروز حکم بازداشت یا آزادی وی صادر شود.

شکایت از این فرد توسط دادستان به عنوان مدعی‌العموم بوده و شاکی خصوصی ندارد.
وی فعلا با قرار وثیقه آزاد شده است.

توهین مداح

توهین مداح شبکه پنج اهل سنت

در پخش مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی، در بخش کوتاهی از برنامه که به صورت زنده روی آنتن بود، یک مداح بر خلاف سیاست‌های وحدت‌ آفرین رسانه ملی اقدام به توهین خلفای اهل سنت کرده است.

عذرخواهی شبکه پنج از اهل سنت

اعتراضات پخش اهانت یک مداح به اعتقادات و شخصیت های مورد احترام اهل سنت، شبکه پنج صدا و سیمای جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن «محکوم کردن گفتار یک مداح»، از اهل سنت به خاطر پخش چنین برنامه ای عذرخواهی کرد.

در این برنامه که تحت عنوان «مولودی خوانی ولادت امام حسن ع» از شبکه پنج پخش شد، این مداح اقدام به اهانت به «خلفای راشدین و عایشه همسر پیامبر اسلام» کرد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه شبکه پنج صدا و سیما آمده است: «در پی پخش مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی، در بخش کوتاهی از برنامه که به صورت زنده روی آنتن بود، متاسفانه یک مداح بر خلاف سیاست‌های وحدت‌آفرین رسانه ملی عمل کرده که این رفتار به هیچ وجه مورد تایید شبکه نبوده و ضمن محکوم کردن آن، شبکه پنج سیما از همه برادران و خواهران اهل سنت عذرخواهی می‌کند.»

مدیران صدا و سیما در این اطلاعیه تاکید کردند که «برخورد قاطع با تمامی افرادی که در این اتفاق نقش داشته‌اند، حتما صورت می‌گیرد.»

توهین مداح

درخواست اهل سنت

خواسته اهل سنت خودداری از توهین به اعتقادات مذهبی و فرهنگ اقوام ایرانی می باشد.

عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، نیز پیشتر در سال ۱۳۹۳ طی نامه‌ای به محمد سرفراز، رئیس وقت صداوسیما، خواستار پخش «اذان اهل سنت» از رادیو و تلویزیون مناطق سنی‌نشین ایران و «خودداری از توهین به اعتقادات مذهبی و فرهنگ اقوام ایرانی» در برنامه‌های صدا و سیما شده بود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در همان نامه خطاب به رئیس وقت صدا و سیما نوشته بود: «صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید از گرایش‌های مذهبی، جناحی، حزبی و غیره دوری کرده و بی‌طرفی خود را به همه به اثبات برساند.»

1 دیدگاه در “توهین مداح شبکه پنج به مقدسات اهل سنت + احضار مداح توهین کننده به دادسرا

  1. سادیا گفت:

    خدالعنتت کنه

نظرات