طرز تهیه دسر مدرن اسلایس انبه مجلسی

0

طرز تهیه دسر مدرن اسلایس انبه مجلسی

اسلایس انبه : یکی از میوه های تابستانی بسیار لذیذ و خوشمزه انبه است که میتوانید با انبه های رسیده و شیرین این دسر را برای مهمانی تابستانی آماده کنید.

 

مواد لازم اسلایس انبه :

پوره انبه یک پیمانه (۲۵۰ گرم)
بستنی انبه ۱۵۰ گرم
خامه فرم گرفته ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۲۴ گرم
آب سرد ۷۰ میلی لیتر
کیک شکلاتی یک تخته به ضخامت یک و نیم سانتی متر
محلول زعفران کمی (در صورت تمایل)
شربت برای مرطوب کردن کیک مقداری
خامه فرم گرفته اضافه برای تزیین به میزان لازم

 

طرز تهیه دسر :

بستنی انبه را در دمای محیط قرار دهید تا کاملا ذوب شده به دمای محیط برسد. خامه قنادی را بزنید تا فرم بگیرد و در دمای محیط قرار دهید.

پوره انبه را به این ترتیب آماده کنید. یک انبه بزرگ، رسیده و شیرین را پوست و هسته گرفته و با قاشق له کنید سپس از صافی رد کنید.

وقتی از صافی عبور دهید، ریش ریش های انبه که داخل دسر خوشایند نیست، گرفته می شود و پوره خالص بدست می آید.

در صورت تمایل یک قاشق چایخوری محلول زعفران به پوره انبه اضافه کنید. اگر انبه شما کاملا رسیده و شیرین باشد، نیازی به اضافه کردن شکر نیست.

ابتدا به این نکته درباره ژلاتین توجه کنید. همواره برای آماده کردن ژلاتین از روش بن ماری استفاده کنید.

از کاسه کوچکی که دهانه آن باز باشد استفاده کنید، اگر میزان ژلاتین زیاد است آن را به یکباره روی آب نریزد، ممکن است مقداری از آن خیس نشود و گلوله بماند، به این صورت عمل کنید مقداری از آب سرد دستور را در کاسه بریزید مقداری ژلاتین روی آب بپاشید، دوباره مقداری از آب را بریزید و بار دیگر ژلاتین بپاشید، این کار را به تناوب تکرار کنید تا تمام شود دقت کنید لایه آخر پودر ژلاتین باشد.

همواره به همین روش ژلاتین را درست کنید صبر کنید تا کاملا اسفنجی شود، سپس روی بخار آب قرار دهید، گه گاهی هم بزنید تا کاملا ژلاتین ذوب شده و شفاف شود.

ژلاتین ذوب شده را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس آنرا به پوره انبه اضافه کنید. بستنی ذوب شده را در چند مرحله به خامه فرم گرفته اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا یکدست و روان شود. وقتی کاملا مطمئن شدید که مخلوط خامه و بستنی به دمای محیط رسیده، مخلوط پوره انبه و ژلاتین را به مخلوط خامه و بستنی اضافه کنید و با لیسک مواد را مخلوط کنید.

کیک شکلاتی را به اندازه کف رینگ مربعی ۲۰ سانتی یا قالب کمربندی ۲۰ سانتی ببرید. کیک را کف قالب قرار دهید و با کمی شربت روی کیک را مرطوب کنید. مایه آماده را روی کیک بریزید و قالب را در یخچال به مدت پنج ساعت قرار دهید تا کاملا ببندد.
پس از آماده شدن دسر، لبه های آن را به کمک چاقو از رینگ جدا کنید و رینگ را بردارید یا کمربند قالب را باز کنید، سپس به صورت دلخواه برش بزنید، برای برش چاقو را کاملا صاف بگیرید و با یک حرکت از بالا به پایین فشار بیاورید حرکت چاقو نباید رفت و برگشتی باشد، هر برشی که میزنید، چاقو را بشویید تا برشها تمیز دربیاید.

اگر برش زدن دسر برایتان سخت است، می توانید دسر را در قالبهای سیلیکونی بزرگ یا تک نفره به اشکال مکعب مستطیل و یا نیم کره یا هر شکل دلخواه دیگری که در اختیار دارید بریزید و کیک را اندازه دهانه قالب برش بزنید و روی آن را با شربت مرطوب کنید و از سمتی که مرطوب کردید روی مواد موس قرار دهید و کمی فشار دهید تا کیک به موس بچسبد سپس با پوشش در یخچال قرار دهید. و بعد از چند ساعت از قالب جدا کنید.

روی دسر را به دلخواه تزیین کنید. من از خامه فرم گرفته استفاده کردم. به کمک قیف و ماسوره روی برشها را خامه زدم.

نظرات