طرز تهیه کیک شیرموز شکلاتی برای عصرانه

1

طرز تهیه کیک شیرموز شکلاتی برای عصرانه

کیک شیرموز شکلاتی : دوستداران شکلات و کیک های شکلاتی این کیک خوشمزه با بافتی بسیار لطیف و لذیذ مخصوص شماست برای سرو کنار چای یا قهوه عصرانه.

 

مواد لازم کیک شیرموز شکلاتی :

تخم مرغ درشت ۳عدد
شیر ۲/۳ لیوان
موز یکی و نصفی
آرد ۲/۵لیوان
وانیل ۱/۳قاشق چایخوری
شکر ۱ونیم لیوان
نمک نوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر یک قاشق مربا خوری
روغن مایع ۲/۳لیوان
پودر کاکائو ۳قاشق غذاخوری پر
پودر نسکافه یک قاشق غذا خوری
آب داغ سه چهار قاشق غذا خوری
قهوه یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه کیک شیرموز :

تمام موادتون رو از یخچال بیرون بذارین تا سرد نباشن و همدمای محیط باشن. فر رو روی ۱۸۰تنظیم کنین و روشن کنین. قالب کیکتون رو با روغن جداکننده کاملا بپوشونین و داخل فریزر قرار بدین.آرد و نمک و بکینگ پودر و پودرکاکائو و قهوه رو سه مرتبه الک کنین و کنار بذارین.

تخم مرغها رو باشکر و وانیل بوسیله ی همزن اونقدر بزنین تا کرم رنگ بشن و حجمشون دوبرابر بشه. شیر و موز رو داخل مخلوط کن بریزین و کاملا مخلوط کنین…به همراه روغن و پودر نسکافه که با پنج قاشق آب جوش حل کردین به مخلوط تخم مرغتون اضافه کنین و با همزن باز هم بزنین تا یکدست بشن【یک دقیقه کافیه.

از اینجای کاردیگه از همزن برقی کار نکنین و فقط با لیسه یا همزن دستی کار رو ادامه بدین. آرد رو به آرومی اضافه کنین و با همزن دستی یا لیسه فقط به یک سمت هم بزنین تا کاملا آرد با مواد مخلوط بشه و هیچ گلوله ای داخلش نباشه.

مواد رو توی قالب بریزین و قالب رو به آرومی روی سطح کارِتون دوسه بار بکوبین و داخل فر قرار بدین و با درجه ی ۱۸۰ به مدت چهل و پنج دقیقه کیک رو بپزین. بعد از این زمان با سیخ چوبی امتحان کنین و اگر پخته بود فر رو خاموش کنین و بگذارین کیک ده دقیقه داخل فر بمونه …بعد بیرون بیارین.نوش جونتون.

1 دیدگاه در “طرز تهیه کیک شیرموز شکلاتی برای عصرانه

  1. ربات اینستاگرام گفت:

    ممنون از مطالبتون

نظرات