طرز تهیه بامیه خانگی ماه رمضان با شربت بامیه و نکات

0

طرز تهیه بامیه خانگی ماه رمضان با شربت بامیه و نکات

طرز تهیه بامیه : شیرینی بامیه با مواد آسان و در دسترس به راحتی آماده میشود و میتوانید برای ماه مبارک رمضان در منزل تهیه کنید و برای سحری و افطاری نوش جان کنید.

طرز تهیه بامیه

 

مواد لازم شربت بار بامیه :

شکر ۵۰۰ گرم
آب ۲۵۰ گرم
جوهر لیمو ۱/۸ ق چ
گلاب ۲۰ گرم
گلوکز مایع (بادکا) ۳۰ گرم

 

طرز تهیه شربت بامیه :

شکر و آب را داخل قابلمه ریخته و بدون هم زدن روی شعله زیاد قرار دهید تا به نقطه جوش برسد سپس شعله را ملایم کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بجوشد، جوهرلیمو را با یک قاشق آب مخلوط کنید و به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه دیگر بجوشد.
گلوکز و گلاب را نیز اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه جوشیدن شعله را خاموش کنید و اجازه دهید شربت در محیط خنک شود سپس برای زولبیا و بامیه استفاده کنید.
پ.ن: میتوانید از ابتدا یک تکه چوب دارچین داخل قابلمه قرار دهید. اگر تمایل به استفاده از زعفران آب کرده دارید همزمان با گلاب اضافه کنید و در صورت استفاده از آبلیمو نیازی به حل کردن در آب نیست.
گلوکز از شکرک زدن شربت جلوگیری میکند پس آنرا حذف نکنید. گلوکز را از لوازم قنادی بخرید.

 

مواد لازم شیرینی بامیه :

آب ۳۰۰ گرم
آرد ۲۵۰ گرم
روغن جامد یا کره ۱۵ گرم
شربت بار ۱۰ گرم
تخم مرغ ۱۸۰ گرم

 

طرز تهیه بامیه :

آب را روی شعله قرار دهید تا به نقطه جوش برسد، همینکه از اطراف جوش ریز زد تمامی آرد را یکباره به آن اضافه کنید و با قاشق چوبی خوب مخلوط کنید و روی شعله ملایم خمیر را بپزید. ابتدا خمیر ممکن است گلوله شود ولی با هم زدن و پخت یکدست میشود. ۳ دقیقه که از ریختن آرد گذشت روغن را از کناره های قابلمه اضافه کنید تا به آرامی ذوب شود و با خمیر مخلوط کنید. پخت خمیر جمعا باید ۷ تا ۸ دقیقه طول بکشد سپس از روی شعله برداشته داخل بشقابی قرار دهید تا خمیر خنک شود.
خمیر را در کاسه ریخته شربت بار را اضافه و با همزن بزنید تا مخلوط شود. سپس تخم مرغ را کم کم اضافه کنید و هربار خوب بزنید تا کاملا به خورد خمیر برود. در نهایت باید خمیر صاف و یکدست و چسبناکی داشته باشید.
خمیر را داخل قیف با ماسوره آچاری یا ۲D ویلتون یا همان ماسوره شکوفه ریخته، روغن را داخل شیرجوش یا ظرفی با ارتفاع حداقل ۱۰ سانت بریزید و اجازه دهید کاملا داغ شود سپس قیچی آشپزخانه را داخل روغن بزنید تا چرب شود. با یکدست قیف را فشار دهید تا خمیر به اندازه دلخواه خارج شود با دست دیگر خمیر را قیچی کنید تا داخل روغن بیفتد. قابلمه که پر شد با شعله ملایم اجازه دهید یک سمت بپزد سپس برگردانید تا سمت دیگر طلایی شود. با کفگیر سوراخ دار از روغن خارج کرده بلافاصله برای ۵ دقیقه داخل شربت بار قرار دهید. سپس چند لحظه روی الک قرار دهید تا شربت اضافه گرفته شود و در آخر داخل ظرف سرو بچینید.
نکته: شهد شل و آبکی و داغ و بار سریع بامیه باعث نرم شدن بامیه میشود.

منبع : پیج اینستاگرام آشپزی @marjan_rezazadeh

نظرات