طرزتهیه ترشی باقالی ؛ ترشی خوشمزه بهاری

0

طرزتهیه ترشی باقالی ؛ ترشی خوشمزه بهاری

ترشی باقالی : فصل بهار رسید و زمان آمدن باقالی های تازه و خوشمزه. اگر از طرفداران باقالی هستید حتما این ترشی آسان و خوشمزه را در فصل بهار آماده کنید.

ترشی باقالی

 

مواد لازم ترشی باقالی :

باقالی
سرکه سفید یا قرمز
آب
سبزی معطر
نمک و فلفل

 

طرز تهیه تـرشی باقالی :

باقالی ها را پاک کنید و آنها را تمیز بشویید و بعد از آبکش کردن روی پارچه تمیزی بریزید تا رطوبت اضافه نداشته باشند، میتوانید پوست باقالی را نیز جدا کنید.
با توجه به مقدار باقالی و ظرف مورد نظر برای ترشی انداختن، به نسبت ۲ به ۱ از سرکه و آب را بجوشانید.(هر ۲ لیوان سرکه ۱ لیوان آب).
اجازه دهید سرکه و آب جوشیده از داغی بیفتد و ولرم شود. به میزان لازم نمک و فلفل به آن اضافه کنید.
باقالی ها را داخل ظرف مورد نظر ریخته لابلای آنها سبزی معطر مانند ترخون بریزید یا از سبزی های خشک معطر استفاده کنید سپس آب و سرکه جوشیده ولرم را روی آنها بریزید و درب ظرف را محکم ببندید و برای یک تا دو ماه در جای خنک یا یخچال قرار دهید تا ترشی خوشمزه شما برسد و آماده سرو شود.

پ.ن: در صورت تمایل میتوانید آب را حذف کنید و از سرکه خالص استفاده کنید که در این حالت ترشی تند و تیزتری خواهید داشت.
پ.ن: میتوانید داخل ترشی از چند حبه سیر و فلفل سبز تازه استفاده کنید.
پ.ن: میتوانید باقالی را بلانچ کنید، به این صورت که باقالی پوست کنده را با پوست دوم یا بدون پوست به مدت ۲ دقیقه داخل آب جوش بریزید و سپس بلافاصله داخل ظرفی که با آب و یخ پر شده است بریزید تا روند پخت متوقف شود سپس آنها را آبکش کنید و اجازه دهید آب اضافه آنها خارج شود، در نهایت داخل ظرف ریخته و با آب و سرکه و ادویه جات و سبزی معطر ظرف را پر کنید. با این روش ترشی شما خیلی زودتر میرسد.

منبع : پیج اینستاگرام آشپزی @marjan_rezazadeh

نظرات