سایت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی دارای ۳ فرزند + شرایط و نحوه ثبت نام

0

آدرس سایت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی دارای ۳ فرزند + شرایط و نحوه ثبت نام

بیمه رایگان مادران روستایی دارای ۳ فرزند : سایت http://roostaa.ir برای ثبت‌نام مادران روستایی و عشایری غیرشاغل دارای ۳ فرزند در نظر گرفته است و مشمولان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند

سایت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی دارای ۳ فرزند + شرایط و نحوه ثبت نام

حرف تازه، بیمه رایگان مادران روستایی دارای ۳ فرزند : سایت http://roostaa.ir برای ثبت‌نام مادران روستایی و عشایری غیرشاغل دارای ۳ فرزند در نظر گرفته است و مشمولان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

بیمه رایگان مادران روستایی دارای ۳ فرزند

مادران غیرشاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، بر مبنای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند. با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد. بیمه شدگان حال حاضر صندوق در صورت احراز شرایط مندرج در قانون می‌توانند در دوره تمدید خود از مزایای این قانون بهره مند شوند.

مشمولان بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری کسانی هستند

مشمولان مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری کسانی هستند که از ابتدای آبان ۱۴۰۰ به بعد فرزند سوم آنان به دنیا آمده است و در مراحل بعدی نوبت به مادرانی می‌رسد که از سال ۹۹ یا ۹۸ صاحب فرزند سوم شده‌اند.

اواسط اسفند سال گذشته فراخوان «ثبت‌نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر» در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت اعلام شد. آخرین اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان نشان می‌دهد نزدیک به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت که مرحله نخست این طرح اواخر سال ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم اجرایی شد. در این مرحله ظرفیت زیر پوشش قرار دادن ۵۰۰ هزار نفر از این زنان در دستور کار قرار گرفت که امسال به این تعداد افزوده خواهد شد و در نهایت همگی این مادران بیمه می‌شوند.

به گزارش تسنیم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه‌ ای اجتماعی رایگان مادران روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند از امروز خبر داد
سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری آغاز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایر (مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) که عصر امروز در سالن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور هادی بهداد؛ دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمد چکشیان؛ معاون فرهنگی و اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیت‌الله برقراری؛ مدیرعامل صندوق بیمه بازنشستگی روستائیان و عشایران، برگزار شد، اظهار کرد: امروز به صورت نمادین طرح بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایر آغاز و اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر البرز گفت: مادران غیرشاغل روستائی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

فواد محمدی گفت: مادران غیرشاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، بر مبنای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.

وی مطرح کرد: در مرحله اول اجرای این طرح حق بیمه ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط در کشور توسط دولت در سطح یک جدول سطوح درآمدی به صورت کاملاً رایگان تا زمان بازنشستگی پرداخت خواهد شد که این امر می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای مشمولان این امر باشد.

جزئیات طرح

محمدی بیان کرد: مجموعه مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در استان البرز آمادگی کامل جهت پیش ثبت نام واجدان شرایط را دارد و مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان البرز با اشاره به شرایط کلی احراز مشمولان افزود: آنها باید غیرشاغل (خانه دار) ساکن در مناطق روستایی و عشایری و دارای سه فرزند و بیشتر بوده، حداقل سه فرزند در قید حیات داشته و حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی باشند.

وی با اشاره به اینکه نرخ باروری شهرستان محل زادگاه شوهر متقاضی یا فرزند سوم و بیشتر بالای ۲/۵ نباشد. سطح درآمدی مشمولان سطح یک درآمدی خواهد بود که تمام حق بیمه سهم بیمه شده و سهم دولت (۱۵٪) توسط دولت پرداخت خواهد شد.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان البرز مطرح کرد: با توجه به اولویت بندی ثبت نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۶‬ به بعد باشد. بدیهی است پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور، استعلام تأیید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق‌ها و تخصیص بودجه، پیش ثبت نام متقاضیان قطعی و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع رسانی خواهد شد.

نظرات