بیوگرافی عبدالصمد مرزوقی قاری قرآن در برنامه محفل + سوابق و عکس و فیلم

0

بیوگرافی عبدالصمد مرزوقی قاری قرآن در برنامه محفل + سوابق و عکس و فیلم

عبدالصمد مرزوقی کیست

عبدالصمد مرزوقی قاری قرآن برنامه محفل متولد ۱۳۵۵ در هرمزگان و بزرگ شده جزیره کیش است. استاد مرزوقی از قاریان و فعالان قرآنی اهل ایران است که هم اکنون به عنوان ناخدا و مربی گروه های تواشیح و سرود مذهبی در جزیره کیش فعالیت دارد. ادامه بیوگرافی عبدالصمد مرزوقی در برنامه محفل و سوابق وی را بخوانید.

بیوگرافی عبدالصمد مرزوقی قاری قرآن در برنامه محفل + سوابق و عکس و فیلم برنامه محفل عبدالصمد مرزوقی

بیوگرافی عبدالصمد مرزوقی

عبدالصمد مرزوقی قاری قرآن برنامه محفل متولد ۱۳۵۵ در هرمزگان است. صمد مرزوقی هم اکنون به عنوان ناخدا و مربی گروه های تواشیح و سرود مذهبی در جزیره کیش فعالیت دارد.

صمد مرزوقی یکی از شرکت کنندگان برنامه محفل رمضان ۱۴۰۳ بود و خاطرات جالبی را بیان کرد. او اجرای بسیار زیبایی از تلاوت قرآن را در برنامه محفل به نمایش گذاشت.

خانواده

عبدالصمد مرزوقی، از قاریان و فعالان قرآنی کشور در یک خانواده مذهبی متولد شد و پدرش به‌علت علاقه شدیدی که به عبدالباسط محمد عبدالصمد، قاری معروف مصری داشت نام او را عبدالصمد برگزید و همیشه در خانه به نام عبدالباسط صدا زده می‌شد.

استاد مرزوقی دوران سربازی را در کرمان گذارند. او دو سال در لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بین سال‌های ۷۴ تا ۷۶ سرباز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود؛ به طوری که در تمام مراسم داخل استانی در حضور سردار به تلاوت قرآن می‌پرداخته است.

سوابق

عبدالصمد مرزوقی، ۴۷ ساله و بزرگ شده و ساکن جزیره کیش است. پدرش ناخدا مزروق بود و اجدادش همگی ناخدا و ماهیگیر و در دیا کار می کردند.

همچنین ببینید: بیوگرافی کامیلا سلستینو مسلمان برزیلی برنامه محفل + عکس و فیلم 

بیوگرافی عبدالصمد مرزوقی

برنامه محفل عبدالصمد مرزوقی

آقای مرزوقی، در برنامه محفل ماه رمضان ۱۴۰۳ حضور پیدا کرد و آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد. بعد از تلاوت، ناخدا مرزوقی خاطره دزدان دریایی را تعریف کرد.

سوابق عبدالصمد مرزوقی

سرباز حاج قاسم سلیمانی

عبدالصمد مرزوقی قاری، شاعر و مشاور قرآنی و یکی از سربازان شهید حاج قاسم سلیمانی در سالهای ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ بود.

او می گوید: تعداد نفرات لشکر ۴۱ ثارالله کرمان که توفیق خدمت در آن را داشتم خیلی زیاد بود، شهید حاج قاسم طرح تشویقی حفظ جزء ۳۰ قرآن را در پادگان اعلام کرده بودند و برای اینکه بدون دردسر سربازها بعد از حفظ به ۲۰ روز مرخصی(تشویقی) بروند برگه‌ای را با دو امضای من و خودشان برای سهولت امر داده بودند. طی دو سالی که سرباز ایشان بودم، هرساله در دهه فاطمیه یک روضه معروف در منزلشان برگزار می‌کردند و همیشه دم در می‌ایستادند.

بعد از دوسال خدمت من تمام شد و حدود سه سال از اتمام آن گذشت، سردار سلیمانی هم دیگر از لشکر کرمان رفته بودند و در تهران مشغول خدمت بودند. در آن سال‌ها سفری به کیش داشتند و در شهر ما دو، سه روز مهمان بودند. بعد از اینکه با رفقای خود در کیش ملاقات می‌کنند، یاد من می‌افتند و از آن‌ها جویای احوال من می‌شوند و مشخصات من را می‌دهند؛ اتفاقا رفقای ایشان هم که ساکن کیش بودند، گفتند او را می‌شناسیم و آدرس منزل ما را به سردار می‌دهند.

فیلم اجرای عبدالصمد مرزوقی د برنامه محفل

عبدالصمد مرزوقی ناخدای زحمتکش، در برنامه محفل حضور پیدا کرد و آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد. مرزوقی یکی از شرکت کنندگان برنامه محفل رمضان ۱۴۰۳ بود و خاطرات جالبی را بیان کرد. او اجرای بسیار زیبایی از تلاوت قرآن را در برنامه محفل به نمایش گذاشت.

بیوگرافی عبدالصمد مرزوقی قاری قرآن برنامه محفل + سوابق و عکس و فیلم برنامه محفل عبدالصمد مرزوقی

بیوگرافی عبدالصمد مرزوقی قاری قرآن برنامه محفل + سوابق و عکس و فیلم برنامه محفل عبدالصمد مرزوقی

بیوگرافی و عکس و تصاویر عبدالصمد مرزوقی

نظرات