بیوگرافی فرامرز اصلانی خواننده و همسرش و فرزندان +‌علت مرگ و سوابق و زندگینامه

0

بیوگرافی فرامرز اصلانی و همسرش و فرزندان +‌علت مرگ و سوابق و زندگینامه

فرامرز اصلانی کیست

فرامرز اصلانی متولد ۲۲ تیر ۱۳۳۳ در تهران خواننده و ترانه سرای قدیمی و نوازنده گیتار اهل ایران است که در سن ۷۰ سالگی در ۱ فروردین ۱۴۰۳ بر اثر بیماری سرطان درگذشت. فرامرز اصلانی از خوانندگان قبل از انقلاب بود که با ترانه اگه یه روز بری سفر به شهرت رسید. او علاوه بر خوانندگی در زمینه ترانه سرایی و نواختن گیتار تبحر داشت. ادامه بیوگرافی فرامرز اصلانی و همسرش و فرزندان از زندگی شخصی تا آثار و سوابق هنری، بیماری سرطان و علت مرگ و درگذشت وی را از مجله حرف تازه می خوانید:

بیوگرافی فرامرز اصلانی خواننده و همسرش و فرزندان +‌علت مرگ و سوابق و زندگینامه

بیوگرافی فرامرز اصلانی خواننده

فرامرز اصلانی متولد ۲۲ تیر ۱۳۳۳ در تهران خواننده و ترانه سرای قدیمی و نوازنده گیتار اهل ایران است. او اول فروردین ۱۴۰۳ در ۷۰ سالگی درگذشت. علت مرگ فرامرز اصلانی خالق ترانه‌های ماندگار بیماری سرطان بود

فرامرز اصلانی کیست

تحصیلات

فرامرز اصلانی دانش‌آموخته رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه لندن است. او پس از پایان دبیرستان برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و رشته روزنامه‌نگاری تحصیل کرد. فرامرز اصلانی تحصیلات خود را در رشته‌ی روزنامه نگاری دانشگاه لندن گذرانده است. وی پس از فارغ التحصیلی در این زمینه مشغول به کار شد و نوشته‌هایی را با زبان‌های انگلیسی و فارسی به انتشار رساند.

همسر اول و دوم فرامرز اصلانی

عکس همسر اول و دوم فرهاد اصلانی

فرهاد دو بار ازدواج کرده است. او از همسر اولش دو دختر دارد. وی در ازدواج دومش سال ها پیش با خانمی هل نام مرجان ازدواج کرده است.

فرزندان فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی دو دختر به نام های فدرا و رکسانا دارد. فرزندان او به نام‌های فدرا و رکسانا نیز مانند پدر در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند.

عکس فرزندان فرهاد اصلانی

خانواده

فرامرز اصلانی، در خیابان پاستور تهران متولد شد. خانواده اش ۲ ماه پس از تولد او به خیابان فرهنگ واقع در محله امیریه کوچ کردند و فرامرز اصلانی تا ۱۲ سالگی در آنجا زندگی کرد. پدر و مادر فرامرز اصلانی هر دو به موسیقی علاقه داشتند و خانه آنها مهمان اهالی هنر و موسیقی مانند پرویز یاحقی، برادران ملک، علی تجویدی، رحیم معینی کرمانشاهی، رهی معیری و غلامحسین بنان بود. مادر او صدای زیبایی داشت. پدرش، حسین اصلانی، نوازنده تار و سه‌تار بود و مادرش، مهین تفضلی، صدای زیبایی داشت و به خوانندگی علاقه‌مند بود.

زندگی شخصی

فرامرز اصلانی خواننده و آهنگساز محبوب ایرانی در سبک پاپ می‌باشد. او متولد تیر ماه ۱۳۳۳ است و تحصیلات خود را در خارج از کشور گذارنده و به ایران بازگشته است اما پس از انقلاب اسلامی دوباره خاک ایران را ترک کرده و در انگلستان به فعالیت‌های هنری خود ادامه داده است.

بیوگرافی و درگذشت فرامرز اصلانی

سوابق زندگی هنری

فرامرز اصلانی، خواننده و نوازنده و ترانه سرا و آهنگساز ایرانی است. او از خوانندگان قبل از انقلاب بوده که با ترانه اگه یه روز بری سفر به شهرت رسید. مرحوم اصلانی علاوه بر خوانندگی در زمینه ترانه سرایی و نواختن گیتار تبحر داشت تا جایی که ترانه‌ها و موسیقی‌اش را خود می‌نوشت و آن را با سبک ویژه خودش با گیتار و آواز اجرا می‌کرد. ایشان با هنرمندانی مانند داریوش و بابک امینی همکاری کرده است.

بیوگرافی و سوابق فرامرز اصلانی خواننده

اصلانی، پس از پایان تحصیلات به روزنامه‌نگاری پرداخت و نوشته‌های بسیاری را به زبان‌های انگلیسی و فارسی منتشر کرد. سال ۱۹۷۲ از لندن به لس‌آنجلس رفت.

در سال ۱۹۷۵ به ایران بازگشت و فعالیت خود را یکی از روزنامه‌های انگلیسی‌زبان به نام تهران ژورنال (Tehran Journal) وابسته به موسسه اطلاعات آغاز کرد.

او اولین ترانه خود را در مهمانی پری زنگنه به نام آهوی وحشی را خواند و نواخت. این ترانه مورد توجه دیگر مهمان آن جمع قرار گرفت که رئیس کمپانی سی‌بی‌اس رکوردز اینترنشنال در تهران بود. این آشنایی به انتشار نخستین مجموعه آثار موسیقی فرامرز‌اصلانی با نام دل مشغولی‌ها انجامید که به سرعت توانست جزو پرفروش‌ترین آثار موسیقی در آن سال قرار گیرد.

او در دوران دانشجویی، نوازندگی گیتار را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد و گاه به خوانندگی نیز می‌پرداخت. او در سال ۱۳۵۴ اولین آهنگ خود را با نام “دلم واسه تو تنگ شده” منتشر کرد. از مهم‌ترین آثار اصلانی که در ایران هم به شهرت فراوانی رسید آلبوم‌های دلمشغولی‌ها و روزهای ترانه و اندوه بودند.

مهاجرت و ترک ایران

فرامرز‌اصلانی در سال ۱۳۵۷، به همراه خانواده‌اش ایران را ترک کرد و در انگلستان سکونت گزید و در آنجا به‌طور هم‌زمان فعالیت‌های رسانه‌ای و موسیقایی را پی گرفت.

بیوگرافی فرامرز اصلانی و همسرش و فرزندان +‌علت مرگ و سوابق و زندگینامه

بیماری سرطان فرامرز اصلانی چه بود

فرامرز اصلانی در۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در پست اینستاگرامش از ابتلایش به سرطان خبر داد. اما از نوع سرطانش ننوشت. در نهایت عصر روز اوّل فروردین ۱۴۰۳ در ۷۹ سالگی در بیمارستانی در مریلند درگذشت.

فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگساز مشهور درگذشت.

فرامرز اصلانی، خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای محبوب ایرانی، با تلفیق موسیقی پاپ غربی و شعر فارسی، آثاری ماندگار از خود به یادگار گذاشت و در فروردین ۱۴۰۳ در سن ۷۰ سالگی در لندن درگذشت. او در اول فروردین ۱۴۰۳ به دلیل ابتلای به بیماری سرطان درگذشت. مرجان اصلانی، همسر این خواننده سرشناس موسیقی پاپ در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «در شامگاه روز اول فروردین ۱۴۰۳، سرطانی جانسوز فرامرز‌اصلانی، شاعر، خواننده، آهنگساز، روزنامه‌نگار و یک انسان خوب را همراه با نسیم بهاری با بدرودی همیشگی با خود برد، در‌حالیکه دستانش در دستان عزیزانش بود.»

عکس جوانی و بیوگرافی فرامرز اصلانی خواننده

پست اینستاگرام همسر فرامرز اصلانی در خصوص درگذشت وی

در شامگاه روز اول فروردین ۱۴۰۳، ۲۰ مارس ۲۰۲۴ میلادی، سرطانی جانسوز فرامرز اصلانی، شاعر، خواننده، آهنگساز، روزنامه‌نگار، و یک انسان خوب را، همراه با نسیم نوروزی، با بدرودی همیشگی، با خود برد، در حالی که دستانش در دستان عزیزانش بود.

فرامرز ما را برای همیشه تنها گذشت و از میان ما رفت، شاید برای سرودن ترانه‌ای دیگر!

‎عشق من، تو فراتر از یک فرد، یک شریک یا یک هنرمند افسانه‌ای بودی؛ تو “مهراب” من بودی. بودن تو تنها برای من، خانواده‌ و یا عزیزانت نبود، تو خویشاوند ملت ایران بودی، از میهنی که با تمام وجودت دوست داشتی، از فرهنگی که همیشه با افتخار از آن حرف می‌زدی، و زبان فارسی که همواره با اشتیاق و با یکدندگی از آن حفاظت می‌کردی، تو همیشه وابسته به همه اینها بودی ….

‎در ۲۴ سالگی هموندی ما، زندگی‌ مان پر بود از خنده، از عشق و از قصه‌های فراموش‌ نشدنی. همراهی ما با هم، چه مثل دوست و چه مانند شریک زندگی، همه‌اش برای من سراسر شادی بود.

‎امروز قلبم هزار تکه‌است، من بی‌نفس مانده‌ام، اما دلخوشی من در این است که از این پس هم مثل همیشه، ولی این بار در خیال من، باز هم دست در دست هم داریم و باز هم تو هستی که مرا در تاریکی هدایت خواهی کرد.

‎من از همیشه تو را دوست داشتم، من همیشه تو را دوست خواهم داشت، تا ابد و تا آن روزی که دوباره با هم باشیم …

فرامرز ما، هنرمندی جهانی و کم نظیر، و انسانی شاید کم‌نظیر، از میان دوستدارانش، که شاید فراتر از مرز و بوم ایران رفته است، ولی باور دارم که در روح و روان و خاطره ملتی که با عشق و برای عشق زنده است، در زمان و یادها زنده خواهد ماند.

چند هفته پیش فرامرز اصلانی خبر از ابتلایش به سرطان داده بود و اعلام کرد که قصد دارد باقیمانده سال ۱۴۰۲ را به درمان و مراقبت از روحیه‌اش اختصاص دهد. آقای اصلانی در پستی اینستاگرامی به زبان فارسی و انگلیسی نوشته بود: «همانند یک مسافر در این راه پیچیده، من نیز سایه سرطان را لمس کردم. بنابراین اعلام می‌کنم که قصد دارم باقیمانده این سال را به درمان و مراقبت از روحیه‌ام اختصاص دهم. با هر سپیده‌دم، قلب من شجاعت بیشتری پیدا می‌کند و جان را با اندیشه و انرژی بیشتری برمی‌انگیزد تا گامی در مسیر بهبودی بردارم.»

آلبوم‌های فرامرز اصلانی

دلمشغولی‌ها (۱۹۷۷)
به یاد حافظ (۱۹۷۸)
روزهای ترانه و اندوه (۱۹۹۹)
معشوق همینجاست: رومی (۲۰۰۲)
خط سوم (۲۰۱۰)
نیمه‌شب تا بامداد (۲۰۱۷)

کتاب

در سال ۱۳۹۷ گزیده‌ای از ترانه‌های اصلانی در قالب کتاب روزهای ترانه و اندوه: گزینهٔ ترانه‌های فرامرز اصلانی توسط نشر کوله‌پشتی منتشر شد.

دلمشغولی‌ها (۱۹۷۷)
به یاد حافظ (۱۹۷۸)
روزهای ترانه و اندوه (۱۹۹۹)
معشوق همینجاست: رومی (۲۰۰۲)
خط سوم (۲۰۱۰)
نیمه‌شب تا بامداد (۲۰۱۷)

نظرات