ارز سولانا مال کدام کشور است؟

0

سولانا یکی از معدود پروژه‌های ارز دیجیتال است که هم علاقمندان به تکنولوژی بلاک چین به خاطر سرعت بالا آن را دوست دارند و هم علاقمندان به سرمایه‌گذاری به خاطر رشد قیمتی، آن را حمایت می‌کنند.

آیا می‌دانید این ارز دیجیتال که پنجمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است، چگونه هدایت می‌شود؟ با ما همراه باشید.

 ارز سولانا

ارز دیجیتال سولانا چیست؟

سولانا ارز دیجیتال بومی بلاکچین سولانا است که برای ثبت تراکنش سریع و توسعه قراردادهای هوشمند ایجاد شده است. سولانا، سریع و ایمن است و برای آسان کردن پرداخت طراحی شده است. این ارز دیجیتال از روش ابداعی خاصی به نام Poh برای توافق بین نودهای شبکه قبل از ثبت تراکنش استفاده می‌کند.

طبق آمار، سولانا دارای حداکثر توان عملیاتی ۵۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه است. سولانا با این الگوریتم، ارزان و سریع باقی می‌ماند. میانگین کارمزد، ۰٫۰۰۰۲۵ دلار برای هر تراکنش و مدت زمان ثبت بلاک معمولاً کمتر از یک ثانیه است.

این ارز دیجیتال که در سال ۲۰۲۰ تاسیس شده، رشد قیمتی بسیار زیادی در سال ۲۰۲۱ داشت و کم کم جایگاه خود را به عنوان یک پروژه ارز دیجیتال با ثبات بین ده ارز برتر پیدا کرد.

قیمت این ارز دیجیتال پس از ورشکستگی صرافی FTX به عنوان مهم‌ترین صرافی حامی سولانا، کاهش زیادی داشت اما پس از آن شکست؛ ده برابر شد و به سقف سال ۲۰۲۱ نزدیک شد تا نشان دهد که پشتوانه قدرتمند دارد. همچین برای آشنایی با بهترین سایت پیشبینی قیمت ارز دیجیتال مقاله مربوط به آن را مزالعه کنید.

با نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین و پامپ قیمتی اکثر ارزهای دیجیتال، سولانا نیز دوباره در آستانه بازگشت به روزهای اوج خود است.

تحلیل تکنیکال سولانا به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که این ارز دیجیتال در وضعیت مناسبی برای خرید دارد یا نه. در حال حاضر سولانا در صرافی‌های زیادی قابلیت خرید و فروش دارد. خرید سولانا در ایران از طریق صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت امکان‌پذیر است.

توسعه دهندگان SOLANA چه کسانی هستند؟

توسعه دهندگان سـولانا افرادی هستند که بنیاد Solana Labs را راه اندازی کردند. سولانا لبز در سال ۲۰۱۷ توسط آلن یو، آناتولی یاکوونکو، اریک ویلیامز، گریگوری فیتزجرالد، راجیو گوکال و استفان آکریج تاسیس شد. سـولانا در گزارشی اعلام کرده است که اکوسیستم توسعه دهندگان این بلاک چین دارای بیش از ۲۵۰۰ توسعه دهنده فعال ماهانه است که به صورت منبع باز روی این بلاکچین کار توسعه را انجام می‌دهند.

بلاک چین سـولانا از نظر تعداد برنامه‌نویسان دومین بلاک چین است و تعداد زیادی برنامه مسابقه‌-محور برای جذب توسعه دهندگان دارد. بیش از نیمی از توسعه‌دهندگانی که وارد اکوسیستم سولانا می‌شوند، حداقل سه سال تجربه دارند، که این موضوع نشان دهنده‌‌ی تجربه بالا تیم برنامه‌نویسی این پروژه است.

بنیانگذاران و توسعه دهندگان SOL از کدام کشور هستند؟

تیم اولیه سولانا در شهر کالیفرنیای آمریکا شکل گرفته است و دفتر مرکزی Solana Labs، Inc در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا واقع شده است. با این حال، بسیاری از بنیان‌گذاران اولیه یعنی آناتولی یاکوونگو و راجیو گوکال اصالتا آمریکایی نیستند.

گزارشات بنیاد سـولانا و سـولانا لبز نشان می‌دهد که بیشتر از ۷۰ درصد توسعه‌دهندگان و کارکنان اصالتا از آمریکای شمالی (آمریکا و کانادا) هستند. حدود ۱۰ درصد این گروه نیز آسیایی هستند.

با این حال، سولانا تعداد زیادی برنامه نویس در سراسر دنیا دارد. این برنامه نویسان با توجه به منبع باز بودن پروژه، سـولانا را توسعه می‌دهند و شاید هیچوقت هم در آمریکا حضور پیدا نکنند. مسابقات سولانا برای جذب برنامه نویس جهانی هستند و هر کسی با هر ملیتی که در این مسابقات برنده شود می‌تواند به سـولانا بپیوندد.

ارز سولانا

تاریخچه قیمتی ارز سولانا

سولانا برای اولین بار از طریق عرضه اولیه کوین (ICO) خود در آوریل ۲۰۲۰ وارد بازار کریپتو شد و با قیمت اولیه ۰٫۹۵۱۱ دلار آمریکا معامله شد. سولانا به سرعت توجه را به خود جلب کرد و نوید یک راه حل مقیاس پذیر را برای برنامه های غیرمتمرکز داد. قیمت سـولانا هم بعد از توجه سرمایه‌گذاران افزایش یافت و در ۶ نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین رقم خود یعنی ۲۶۰ دلار رسید.

بازار نزولی سال ۲۰۲۲ باعث شد ارزش توکن سـولانا بیش از ۹۰ درصد از بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۱ کاهش داشته باشد. سقوط FTX، از بزرگترین سرمایه‌گذاران سولانا، باعث کاهش شدید ارزش SOL شد.

علی رغم این چالش‌ها، سولانا در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ رشد قیمتی عجیبی داشت و قیمت آن را برای اولین بار در سال های اخیر به بالای ۱۲۰ دلار رساند. این اتفاق باعث شد که سرمایه‌گذاران بیشتر به سولانا به عنوان یک ارز آینده‌دار نگاه کنند.

آینده ارز دیجیتال سولانا

یکی از دلایل موفقیت سولانا، تسلط این بلاکچین در بخش‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است. در سال ۲۰۲۳ حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز ، NFT ها، میم کوین ها و استیبل کوین‌های بلاکچین سولانا از اتریوم پیشی گرفت. سـولانا نشان داد با توان عملیاتی بالا و هزینه‌های مبادله کم، بستری مناسب برای فعالیت‌ در حوزه NFT است که این موضوع سولانا و اکوسیستم آن را یکی از بهترین انتخاب ها برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

ایردراپ‌ها و بازده‌های جذاب پروژه‌های DeFi و میم کوین‌های سـولانا هم باعث شده سرمایه زیادی به سمت این ارز سرازیر شود. در چند ماه گذشته، کاربران فعال سولانا پاداش جذابی دریافت کردند. کاربران Jito و اخیراً Jupiter Exchange، ایردراپ‌هایی به ارزش بیش از ۱۰۰۰۰ دلار دریافت کردند که نشان از رضایت سرمایه‌گذاران سـولانا دارد.

آیا ارز دیجیتال سولانا مربوط به کشور خاصی است؟

بلاکچین‌ها مربوط به کشور خاصی نیستند چون ماهیت ارز دیجیتال این است که بدون تمرکز روی یک موجودیت خاص فعالیت کند. بنیاد سـولانا و بیشتر توسعه دهندگان این ارز در آمریکا ساکن هستند.

با این حال، تعداد قابل توجهی از توسعه دهندگان هم وجود دارند که در سراسر جهان هستند. از نظر تعداد ثبت کنندگان تراکنش هم این افراد در سراسر جهان هستند و تقریبا تعداد ثبت کنندگان تراکنش سولانا در اروپا به اندازه آمریکا است. تعداد قابل توجهی از آن‌ها هم در شرق آسیا ساکن هستند.

سرمایه‌گذاران سولانا هم در سراسر جهان زندگی می‌کنند. کسی توانایی آنالیز موقعیت مکانی سرمایه‌گذاران سـولانا را ندارد اما صرافی‌های مختلفی در اروپا، شرق آسیا و حتی آفریقا و خاورمیانه از این ارز برای خرید و فروش پشتیبانی می کنند. در ایران شما می‌توانید این ارز دیجیتال را از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت به راحتی و در کمترین زمان ممکن خریداری کنید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب مروری بر ارز دیجیتال سـولانا داشتیم و دیدیم که ارز سـولانا مال کدام کشور است. سـولانا در سراسر جهان محبوبیت دارد و سرمایه‌گذاران هنوز به این ارز دیجیتال به عنوان یک ارز کم‌ریسک نگاه می‌کنند.

اگر قصد خرید این ارز دیجیتال را به تومان در ایران دارید، ایرانیکارت این خدمت را برای شما فراهم کرده است. صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت به صورت ۲۴ ساعته با کارمزد کمتر از ۱ درصد امکان خرید سولانا را ایجاد کرده است./۲۷۵۰۴۶

نظرات