بهترین سایت پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

0

بیش از ۱۲ هزار کوین و توکن در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد. معامله‌گران برای اطلاع از آخرین تغییرات و نوسانات بازار از بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. همچنین برای شناخت ارزهای جدید و آینده‌دار و سرمایه‌گذاری بر ارزهای دیجیتال مستعد رشد می‌توان از ابزارهای آنلاین بهره برد. اگر قصد دارید در بازارهای ارز دیجیتال به‌صورت مداوم فعالیت کنید، بهتر است همیشه اخبار این حوزه را دنبال کنید و از سایت‌های مختلف متوجه تغییر قیمت بیت کوین شوید تا بتوانید یک تریدر موفق باشید. ما نیز در این مطلب تصمیم داریم بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

 پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

آشنایی با تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و سایت‌های کریپتو کارنسی

پیش از اینکه سایت‌های پیشبینی آینده ارزهای دیجیتال را معرفی کنیم، بهتر است ابتدا با انواع تحلیل آشنا شوید. به‌طورکلی تحلیل این بازار با سه روش تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل آنچین انجام می‌شود. چیزی که باید بدانید این است که هیچ‌کدام از این تحلیل‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند بهترین نتیجه را حاصل کند. بلکه باید از هر سه روش استفاده کنید تا یک تحلیل جامع داشته باشید. در ادامه درمورد هرکدام توضیحی را بیان می‌کنیم.

معرفی تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال مرسوم‌ترین و محبوب‌ترین روش تحلیلی میان معامله‌گران است که ارزهای دیجیتال را طبق نمودار قیمتی بررسی می‌کنند و معامله‌گران قصد دارند سطوحی که در گذشته قیمت را تغییر داده‌اند در نظر بگیرند و به پیش‌بینی تغییرات قیمت احتمالی بپردازند. یکی از بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال وبسایت تریدینگ ویو است که نمودارهای بازار سهام و بازار فارکس را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. این سایت برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال بستری مناسب است.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

معرفی تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال یک تکنولوژی کاملا نوظهور است و به همین دلیل اتفاقات اقتصادی، سیاسی و اخبار مختلف روی آن تاثیر زیادی دارد. برای مثال اگر در مورد یک ارز دیجیتال اخباری مبنی بر توسعه و پیشرفت منتشر شود، قیمت آن رشد پیدا می‌کند.

از طرف دیگر با انتشار خبر منفی برای یک رمزارز، قیمت آن نزولی می‌شود. دولت‌های بزرگ همچون آمریکا و چین نیز با تصمیمات خود، تاثیر زیادی در رشد یا ریزش بازار ارزهای دیجیتال دارند. برای مثال اگر چین یا آمریکا خبری  درمورد ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال را منتشر کنند، قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند. یکی از بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال به روش فاندامنتال وبسایت کوین تلگراف است که به انتشار و تحلیل موضوعاتی می‌پردازد که بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیر دارند.

معرفی تحلیل آنچین

تحلیل آنچین (Onchain Anlysis) یا تحلیل درون‌ شبکه‌ای به روشی گفته می‌شود که یک رمزارز را با توجه ‌به فعالیت شبکه و کاربران و به‌صورت کاملا اساسی تحلیل می‌کنند. در بین روش‌های تحلیل ارز دیجیتال، اهمیت تحلیل درون‌ شبکه‌ای بالاتر از بقیه است و اطلاعات خوبی را در مورد سقف و کف بیت کوین و وضعیت کلی بازار به شما ارائه می‌دهد. دو مورد از بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال به روش آنچین شامل پلتفرم‌های گلس نود و کریپتوکوانت هستند.

معرفی بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال

حال که با انواع روش‌های تحلیل بازار ارزهای دیجیتال آشنا شدید، قصد داریم بهترین سایت‌های پیش‌بینی ارز دیجیتال و نحوه استفاده از هر یک را به شما معرفی کنیم.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

تریدینگ ویو (TradingView)

وبسایت تریدینگ ویو (www.tradingview.com) یکی از بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال، بازار فارکس و بازار سهام به شمار می‌آید. همچنین می‌توان برای مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال به‌صورت آنلاین به آن رجوع کرد. این وب‌سایت برای تحلیل تکنیکال نمودارهای قیمتی ابزارهای بسیاری را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در این پلتفرم حساب کاربری برای خود ایجاد کنید و تحلیل‌هایتان را از این طریق برای دیگران ارسال کنید. اگر تازه به دنیای تحلیل تکنیکال وارد شده‌اید، می‌توانید تحلیل سایر معامله‌گران را در تریدینگ ویو مشاهده کنید و نسبت به استراتژی‌های معاملاتی مختلف دیدگاه‌های خوبی را به دست آورید.

گلس نود (Glassnode)

یکی از بهترین، جامع‌‌ترین و معتبرترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال به روش تحلیل فاندامنتال و تحلیل درون‌شبکه‌ای (On-Chain) وبسایت تحلیلی گلس نود (glassnode.com) است که داده‌های بلاک‌چینی بسیار جالبی را به کاربران ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به کمک این پلتفرم اطلاعات کاملی را درمورد اندیکاتور هش ریبون (Hash Ribbon)، شاخص پوئل (The Puell Multiple)، شاخص سود و ضرر تحقق نیافته (NUPL) و شاخص موقعیت ماینرها (MPI) به دست آورید. تحلیلگران از این شاخص‌ها به‌عنوان مهم‌ترین ابزارها برای شناخت سقف و کف بیت کوین استفاده می‌کنند.

این شاخص‌ها با نمودار بیت کوین در یک صفحه قرار دارند و شما با مقایسه نمودار قیمت بیت کوین و روند تغییرات شاخص مورد نظر اطلاعات خوبی را می‌توانید کسب کنید. در این وب سایت آموزش‌های خوب و کاملی هم درمورد مفهوم و نحوه استفاده از این شاخص‌ها قرار گرفته است. اگر قصد دارید یک تریدر حرفه‌ای شوید می‌توانید در  وبسایت glassnode.com ثبت‌نام کنید و از قابلیت‌های بسیار آن بهره‌مند شوید. این نکته را هم بدانید که کاربرها بر اساس سطح‌بندی می‌توانند از اطلاعات و داده‌های تحلیلی استفاده کنند.

سنتیمنت (Santiment)

وبسایت سنتیمنت (santiment.net) یکی از بهترین، قوی‌ترین و کاربردی‌ترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال در زمینه تحلیل آنچین و تحلیل فاندامنتال به شمار می‌آید. در این وب سایت گزارش‌های تحلیلی بیش از ۲۰۰۰ ارز دیجیتال منتشر می‌شود. معنای لغوی کلمه Santiment، تمایلات و ذهنیت‌ها است  و اصطلاح مارکت سنتیمنت (Market Santiment) به بررسی احساسات و رفتار معامله‌گران می‌پردازد و هدف آن پیش‌بینی رفتار آینده معامله‌گران می‌باشد. با ورود به پلتفرم سنتیمنت (Santiment) و مشاهده تحلیل‌ها و گزارش‌های موجود نسبت به رفتارهای احتمالی معامله‌گران دیدگاه خوبی به دست خواهید آورد. در نتیجه می‌توانید به مدیریت بهتر نقاط ورود و خروج از معاملات بپردازید.

کوین مارکت کال (CoinMarketCal)

اخبار و اتفاقات روز بازار تاثیر زیادی بر تغییرات قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال دارد. وب‌سایت کوین مارکت کال (coinmarketcal.com) رویدادهای مربوط به هر ارز دیجیتال را به همراه توضیحات و تاریخ وقوع ارائه می‌کند. در اصل این وب‌سایت یک تقویم برای بازار کریپتوکارنسی به‌حساب می‌آید که تاریخ وقوع رویدادهای پیش‌رو را به معامله‌گران نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را نیز در کوین مارکت کال مشاهده کنید.

اگر می‌خواهید از جدیدترین اخبار روزانه ارزهای دیجیتال مطلع شوید وارد این وب‌سایت شوید و یا شبکه‌های اجتماعی آن را دنبال کنید. همچنین در کوین مارکت کال می‌توانید رویدادهای فاندامنتالی مربوط به ارزهای مختلف و تاریخ رویدادهای مهمی همچون لیست شدن یک رمز ارز و توکن سوزی را نیز در اختیار داشته باشید.

کوین تلگراف (Cointelegraph)

وب‌سایت کوین تلگراف (cointelegraph.com) یکی از معتبرترین مراجع خبری و آموزشی کریپتو و از بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال است. شما می‌توانید با خیال راحت به این سایت مراجعه کنید و جدیدترین اخبار و بهترین آموزش‌ها را در این منبع موثق و جامع به دست آورید. گاهی اوقات مطالب منتشر شده پیرامون اتفاقات مختلف برای رمزارزهای گوناگون در این وب سایت، در حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال تغییراتی را به‌صورت مستقیم ایجاد می‌کند. کوین تلگراف مطالب تحلیلی بسیاری را نیز در مورد ارزهای مختلف به کاربران ارائه می‌کند. همچنین دوشنبه‌ها یعنی اولین روز هفته معاملاتی، به انتشار یک واچ لیست و معرفی ارزهایی که پتانسیل رشد دارند، می‌پردازد.

کلام آخر

یک تحلیل کامل و معتبر، باید ترکیبی از تمامی موارد مربوط به تحلیل آنچین (درون شبکه)، تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال باشد. به‌طور کلی بهتر است زمانی که قصد تحلیل یک بازار مالی را دارید، ابتدا داده‌های فاندامنتال آن را بررسی کنید تا روند پیش رو به‌طور کلی مشخص شود. سپس برای یافتن بهترین نقاط ورود برای معاملات خریدوفروش ارز دیجیتال از تحلیل تکنیکال استفاده کنید.

شما می‌توانید برای تحلیل آنچین، تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال از سایت‌های کوین تلگراف (Cointelegraph)، سنتیمنت (Santiment)، کوین مارکت کال (CoinMarketCal)، گلس نود (Glassnode) و تریدینگ ویو (TradingView) استفاده کنید. برای مثال اخبار و اتفاقات روز بازار را با پلتفرم‌های کوین تلگراف (Cointelegraph) و کوین مارکت کال (CoinMarketCal) که بهترین سایت‌های تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال به شمار می‌آیند بررسی کنید. برای بررسی داده‌های شبکه بلاکچین از وب‌سایت گلس نود (Glassnode) استفاده کنید. تحلیل‌های رفتاری بازار را در وب‌سایت سنتیمنت (Santiment) مشاهده کنید و در نهایت نیز استفاده از ابزارها و امکانات وبسایت تریدینگ ویو (TradingView) بهره‌مند شوید و بازار رمزارزها را به‌صورت تکنیکال تحلیل کنید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

نظرات