پلیور مردانه شیک از کجا بخرم؟

0

پلیور مردانه یکی از لباس‌هایی است که آقایان بیشتر در روزهای سرد سال مانند پاییز و زمستان استفاده می‌کنند. در حقیقت پلیور می‌تواند علاوه بر اینکه به خوبی شما را گرم نگه دارد، استایل شما را نیز زیباتر و شیک‌تر از همیشه سازد. این نوع لباس مردانه تقریبا از قرن ۱۵ وارد دنیای مد و پوشاک شد و از همان بدو ورود به بازار مورد استقبال زیاد آقایان قرار گرفت و این‌محبوبیت پلیور تا کنون نیز حفظ شده است و همچنان مورد استفاده‌ی تعداد کثیری از آقایان مخصوصا در پاییز و زمستان و گاها اوایل بهار و اواخر تابستان که هوا خنک‌تر است قرار می‌گیرد.

از آن‌جایی که با گذشت زمان، توجه به پوشاک در دنیا رفته رفته بیش‌تر شد، طراحان لباس هرروزه مدل‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های متنوع‌تری از پلیور مردانه را دوخته و به بازار عرضه کردند و نتیجه‌ی این موضوع این شد که اکنون پلیورهای مردانه دارای مدل‌های مختلفی هستند که هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند مدل دلخواه و مناسب خود را به راحتی پیدا و خریداری کند و از آن در انواع مختلفی از استایل‌هایش استفاده کند.

با این توضیحات خرید پلیور مردانه می‌تواند در لیست خریدهای بعدی شما جای بگیرد اما یک مسئله‌ی مهم در اینجا مطرح می‌شود و آن هم این است که چه پلیوری بخریم که برایمان مناسب باشد؟ پاسخ به این سوال اصلا پیچیده نیست و فقط نیاز دارد تا شما با انواع مختلف پلیور، میزان رسمیت آن‌ها و نحوه‌ی ست کردنشان آشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن‌ را داشته باشید. به همین دلیل ما در این مقاله علاوه بر معرفی انواع پلیور مردانه، چند نکته را به شما خواهیم گفت که با کمک آن‌ها می‌توانید به بهترین شکل ممکن از پلیور در استایل‌هایتان استفاده کنید و شیک و خوش لباس باشید.

انواع پلیور مردانه

همانطور که در ابتدا گفته شد، پلیورهای مردانه انواع مختلفی دارند. اساس دسته بندی آنها متفاوت است و معیارهای مختلفی در تعیین دسته بندی این آیتم لباس نقش تعیین کننده دارند که در اینجا سعی داریم تا به تفکیک این معیارها، دسته‌بندیهای مختلف آن را بررسی کنیم.

انواع پلیور بر اساس یقه

یکی از معیارهای تمایز دهنده‌ی این پوشش از یکدیگر شکل یقه است. پلیورها بر اساس شکل یقه‌ی خود عموما در چهار دسته‌ی کلی جای می‌گیرند.

پلیور یقه گرد

این مدل بزرگترین ویژگی‌های مشترک تمام پلیورها یعنی جلوبسته بودن و آستین بلند را دارند. وجه تمایز اصلی آن‌ها یقه‌ی آن‌ها است که کاملا گرد برش خورده و دور گردن قرار می‌گیرد. پلیورهای یقه گرد عموما حالتی غیر رسمی یا نهایتاً نیمه‌رسمی دارند و برای استفاده‌ی روزمره کاملا مناسب‌اند.

 پلیور مردانه

پلیور یقه هفت

پلیورهای یقه‌ هفت یا یقه V  شکل کاملا مشابه یقه گرد هستند. جلوی آن‌ها بسته و آستین آن‌ها نیز بلند است اما شکل یقه در آن‌ها شبیه به عدد ۷ فارسی است و به همین دلیل به آن‌ها یقه هفت می‌گویند. پلیورهای یقه هفت کمی رسمی‌تر از انواع یقه گرد هستند و به دلیل شکل یقه‌ی خود می‌توانند با ایجاد خطای دید شما را کمی لاغرتر نشان دهند.

پلیور‌ یقه اسکی

شاید بتوان این مدل را پرطرفدارترین، شیکترین و پرکاربردترین انواع پلیورهای مردانه هستند. برخلاف دو مدل قبلی که یقه‌ی آن‌ها باز بود، یقه اسکی دور گردن قرار میگیرد و تا اواسط گردن و حتی گاها تا چانه هم بالا می‌آید. این مدل علاوه بر زیبایی، می‌تواند از سر و گردن شما نیز به خوبی در برابر سرما محافظت کند.

پلیور مردانه

یقه ایستاده

رسمی‌ترین نوع این لباس، پلیورهای یقه ایستاده هستند. این مدل، یک یقه‌ی کوتاه و ایستاده دارد که وجود همین یقه باعث شده تا رسمیت آن بالا برود و ظاهری شیک و جذاب پیدا کند.

پلیور مردانه

انواع پلیور مردانه بر اساس طرح

پلیورها بر اساس طرح ‌هایی که دارند نیز در دو دسته‌ی کلی جای می‌گیرند.

پلیورهای ساده

در این پلیورها از الیاف تک‌رنگ استفاده شده است و کاملا ساده و بدون طرح هستند. این نوع پلیورها برای استفاده‌ی روزمره مناسب‌اند‌.

پلیورهای طرح‌دار

در این مدل لباس مردانه برخلاف نوع قبلی، طرح‌هایی وجود دارد که این طرح‌ها می‌توانند مربوط به خود الیاف و بافت لباس باشند یا این‌که به صورت چاپی روی آن کار شده باشند. طرح‌های روی پلیورهای طرح دار می‌تواند راه راه، چهارخانه، آرم برند و … باشد.

پلیور مردانه

انواع پلیور مردانه بر اساس جنس

یکی از مهم ترین فاکتورهای تفکیک و دسته‌بندی انواع پلیورها، جنس آن‌ها است که در میزان گرم بودن و ضخامت لباس نقش تعیین کننده دارد. که بر اساس جنس آن‌ها می‌توان در چهار دسته‌بندی جای داد:

پلیورهای پشمی

برای دوخت این‌پلیورها از پارجه‌های تهیه شده از جنس پشم حیوانات مختلف مانند گوسفند استفاده می‌شود‌. عموما ضخامت این نوع پلیورها زیاد است و گرمای خوبی ایجاد می‌کنند و به همین دلیل برای پاییز و زمستان بسیار مناسب‌اند.

پلیورهای بافت

در تهیه‌ی این مدل از کامواهای مختلف استفاده می‌شود و با تکنیک‌های مختلف بافت لباس، به صورت دستی یا ماشینی تولید می‌شوند. انواع دستبافت این مدل قیمت بالاتری دارند.

پلیورهای نخ

در دوخت و تولید این مدل از الیاف نخ و گیاهی استفاده می‌شود و به همین دلیل سبک‌تر، ارزان‌تر و البته خنک‌تر از انواع دیگر پلیور هستند و برای فصول گرم‌تر نیز قابل استفاده اند.

پلیورهای الیاف مصنوعی

ارزان‌ترین نوع پلیور هستند که برای تولید آن‌ها از الیاف مصنوعی و مشتقات پلاستیک استفاده می‌شود. پلی استر یا اکلیریک رایج‌ترین جنس برای تولید این نوع پلیورها هستند.

نوع کاربرد

پلیورها بر اساس نوع کاربردشان در سه دسته‌ی کلی جای می‌گیرند. در حقیقت هر نوع با توجه به جنس و مدل آن در موقعیت‌های خاصی قابلیت استفاده دارد.

پلیورهای روزمره

پلیورهایی آزاد، سبک و از جنس نخ یا الیاف مصنوعی که بیش‌تر برای استفاده‌ی روزمره، در خانه و به طور کلی موقعیت‌های کاملا غیر رسمی مناسب هستند.

پلیورهای رسمی

در تولید این نوع از مرغوب‌ترین الیاف بازار مانند پشم یا کامواهای تهیه شده از الیاف عالی استفاده می‌کنند و به همین دلیل برای پوشیدن در موقعیت‌های رسمی و نیمه رسمی مانند مهمانی‌ها و قرارهای کاری کاملا مناسب‌اند.

چگونه پلیورهای مختلف را ست کنیم؟

پس از شناخت انواع مختلف این لباس، یک‌سوال اساسی پیش می‌آید. پلیور مورد نظر خود را چگونه استایل کنیم؟ برای استایل کردن یا همان ست کردن‌پلیور با دیگر آیتم‌های استایل، در وهله‌ی اول سلیقه‌ی شما نقش تعیین کننده دارد، اما برخی نکات به شما کمک‌می‌کنند تا با توجه به علایقتان بتوانید استایل‌هایی زیباتر و مطابق با استانداردهای مد داشته باشید. مهم‌ترین این نکات را در ادامه بررسی خواهیم نمود‌

نوع پلیور

نوع پلیور شما به راحتی به شما می‌گوید که چگونه باید آن را در استایلتان به کار ببرید. برای مثال پلیور یقه گرد را می‌توانید با انواع تیشرت، پیراهن یا به تنهایی بپوشید و یک استایل راحت و روزمره داشته باشید در حالی که بهترین انتخاب برای پلیور یقه هفت این است که زیر آن یک پیراهن رسمی به تن کنید و با کراوات استایلتان را رسمی‌تر و شیک کنید.

از قوانین به کار بردن رنگ‌ها پیروی کنید

ست کردن یک پلیور آبی با یک پیراهن قرمز در کنار کت سبز! استایل نا هماهنگ و زیبایی برای شما خواهد ساخت بنابراین قوانین ست کردن رنگ‌ها به شما کمک می‌کنند استایلتان را زیباتر کنید. اگر پلیورتان رنگ خنثی مانند مشکی یا خاکستری دارد، می‌توانید آن‌را با اکثر رنگ‌ها ست کنید. پلیورهای روشن را با رنگ‌هایی مثل صورتی یا سبز ست کنید تا به استایلتان روح بدهید. می‌توانید از قانون رنگ‌های متضاد استفاده کنید مثلا در کنار پلیور مشکی از رنگ سفید استفاده کنید. همچنین می‌توانید از قانون رنگ‌های مکمل هم کمک بگیرید برای مثال مکمل رنگ آبی، رنگ نارنجی است و می‌توانید از طیف‌های روشن‌تر این دو رنگ مکمل در استایل کردن پلیورتان استفاده کنبد.

به ست کردن پلیور با کت و شلوار و کت تک جدی‌تر فکر کنید!

یکی از لباس‌هایی که در ترکیب با پلیور استایل شیک و جذابی را برایتان ایجاد خواهد کرد، کت و شلوار یا کت‌های تک هستند. ست با کت شلوار کرم یکی از این گزینه ها است. شما برای زیر کت می‌توانید از پلیورهای یقه گرد، یقه هفت یا یقه اسکی استفاده کنید. زیر پلیدرهای یقه گرد و یقه هفت می‌توانید پیراهن دلخواهتان را بپوشید و یقه‌ی آن را روی یقه‌ی پلیور بیاورید. همچنین می‌توانید به راحتی از اکسسوری‌ها مانند کراوات، کلاه و شال گردن نیز استفاده کنید.

پلیور مردانه

ضخامت پلیور را مد نظر قرار دهید

پلیور شما باید با توجه به نوع استفاده‌ای که قصد دارید از آن داشته باشید، ضخامت مناسبی داشته باشد. اگر قرار است آن را به تنهایی بپوشید و هوا سرد است از پلیورهای ضخیم‌تر استفاده کنید اما اکر به دنبال یک پلیور برای زیر کت هستید انواع پولیور با ضخامت کمتر مناسب‌تر هستند چرا که پلیورهای ضخیم زیر کت پف می‌کنند و استایل شما را به هم می‌زنند.

به طرح‌دار یا ساده بودن پلیور توجه کنید

بر اساس استانداردهای مد، استفاده‌ی بیش از یک آیتم طرح‌دار در استایل می‌تواند به راحتی استایل شما را شلخته و البته ارزان تشان دهد. پس اگر به دنبال پلیوری برای سک کردن با یک کت طرح‌دار مانند چهارخانه هستید، حتما یک پلیور ساده را انتخاب کنید و بالعکس اگر یک کت ساده دارید و می‌خواهید استایلتان کمی از سادگی در بیاید، پلیوری با طرح‌های ظریف و مینیمال انتخاب کنید.

نکات خرید پلیور

برخی نکات نیز در هنگام خرید پلیور به شما کمک می‌کنند تا بهترین خرید ممکن را تجربه کنید. نکات زیر مهم‌ترین آن‌ها هستند.

  • بر اساس سایزتان خرید کنید. از خریدن پلیورهای خیلی تنگ یا خیلی گشاد دوری کنید.
  • فرم یقه‌ی پلیور را با توجه به فرم صورت و اندامتان انتخاب کنید.
  • جنس پلیور را کاملا بررسی کنید.
  • طرح پلیور را بررسی کنید.
  • کیفیت را در اولیت قرار دهید.
  • بر اساس فرم اندام و رنگ پوستتان رنگ پلیور را انتخاب کنید‌.
  • کیفیت جزئیات مانند درزها، بافت لباس، و حتی دکمه و زیپ(در مدل‌هایی که دکمه یا زیپ) دارند را بررسی کنید.
  • از برند خوب و مطمئن خرید کنید.

بهترین برندهای پلیور مردانه در ایران

برندی که شما از محصولات آن استفاده می‌کنید، تاثیر مستقیم و غیر قابل انکاری در تعیین کیفیت و زیبایی لباس شما دارد. بنابراین خرید از یک برند امن و مطمئن راحت‌ترین راهی است که می‌توانید برای تضمین کیفیت لباستان از آن استفاده کنید. در ادامه بهترین برندهای ایرانی در زمینه‌ی تولید و ارائه‌ی انواع پوشاک از جمله پلیور مردانه را معرفی خواهیم کرد.

تیپ ست

این برند تولید کننده‌ی پوشاک نیست اما به جرئت می‌توان گفت که بهترین پوشاک را از بهترین برندها گردآوری کرده و در وبسایتش به مشتریان خود عرضه می‌کند بنابراین می‌تواند یک مرجع امن و خوب برای خرید پلیور مردانه باشد.

گراد

گراد یکی از برندهای داخلی با کیفیت و خوب در زمینه‌ی تولید انواع پوشاک زنانه و مردانه است. گیفیت محصولات این برند قابل قبول و خوب است و می‌تواند یک انتخاب خوب برای خرید انواع پوشاک محسوب شود.

زاگرس پوش

اکر به دنبال یک برند کاملا عالی و تضمین شده برای خرید انواع مختلف پوشاک زنانه و مردانه هستید، بی شک بهترین انتخاب و پیشنهاد برای شما برند زاگرس پوش است. زاگرس پوش محصولات متنوعی مانند انواع پلیور شیک مردانه، انواع پالتو و کاپشن زنانه و مردانه‌، انواع مانتو، شلوارهای زنانه و مردانه و … را با بالاترین کیفیت و مطابق جدیدترین و بالاترین استانداردها در زمینه‌ی تولید البسه‌، تولید و به بازار عرضه می‌کند. این برند امکان خرید حضوری و غیر حضوری به صورت آنلاین و از طریق وبسایت را برای تمامی مردم کشور فراهم نموده است پس اگر به دنبال یک برند خوب و با کیفیت بالا هستید تا پلیور شیک مردانه مورد نظرتان را از این برند خریداری کنید، به سراغ زاگرس پوش بروید و به راحتی یک خرید عالی و رضایت‌بخش را تجربه کنید./۲۶۵۸۷۲

نظرات