بیوگرافی الهه محمدی خبرنگار و همسرش سعید پارسایی +‌سوابق و عکس

0

بیوگرافی الهه محمدی خبرنگار و همسرش سعید پارسایی +‌سوابق و زندان و عکس

بیوگرافی الهه محمدی

الهه محمدی خبرنگار متولد ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۶ ‏در تهران می باشد و در حال حاضر ۳۶ سال سن دارد. او دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد مطالعات زنان بوده و سابقه کار در روزنامه هم‌میهن، مردم سالاری، روزنامه اعتماد، خبرآنلاین، روزنامه آرمان، روزنامه ابتکار، دبیر سیاسی روزنامه هفت صبح را به عنوان خبرنگار اجتماعی در کارنامه اش دارد. الهه محمدی در سال ۱۴۰۱ پس از تهیه گزارش از مرگ مهسا امینی دستگیر شد و پس از ۱۷ ماه در ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ از زندان آزاد شد. ادامه بیوگرافی الهه محمدی خبرنگار و همسرش همراه با عکس و سوابق از زندان تا اتهامات وی در زندگینامه کامل این چهره می خوانید:

بیوگرافی الهه محمدی خبرنگار و همسرش سعید پارسایی +‌سوابق و زندان و عکس
الهه محمدی در سال ۱۴۰۱ پس از تهیه گزارش از مرگ مهسا امینی دستگیر شد و پس از ۱۷ ماه در ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ از زندان آزاد شد.

سوابق

خانم الهه محمدی (Elahe Mohammadi) از سال ۲۰۰۷ در شغل خبرنگاری فعالیت دارد. او به عنوان خبرنگار اجتماعی در روزنامه های هم‌میهن، مردم سالاری، روزنامه اعتماد، خبرآنلاین، روزنامه آرمان، روزنامه ابتکار، دبیر سیاسی روزنامه هفت صبح کار کرده است. محمدی پیش از دستگیری در بخش اجتماعی روزنامه هم میهن کار می کرد.

الهه محمدی روزنامه‌نگار ایرانی حوزه اجتماعی و زنان است که در روزنامه شرق فعالیت می‌کند. او در گذشته با رسانه‌هایی مانند شهروند، خبرآنلاین و اعتماد آنلاین همکاری داشته‌است. مجلهٔ تایم در سال ۲۰۲۳ او را یکی از صد شخص تأثیرگذار در جهان نامید.

علت دستگیری و زندان الهه محمدی

بیوگرافی و عکس های الهه محمدی خبرنگار

الهه محمدی در مرداد ۱۴۰۱ پس از تهیه گزارش‌ منتشر شده از مرگ مهسا امینی دستگیر شد. وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مطالعات زنان (گرایش زن و خانواده) از دانشگاه شهید باهنر کرمان و کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه الزهرا می باشد.

بیوگرافی الهه محمدی خبرنگار و همسرش سعید پارسایی +‌سوابق و زندان و عکس

همسر الهه محمدی

الهه محمدی سال هاست با سعید پارسایی ازدواج کرده و متاهل می باشد.

همسر الهه محمدی کیست

آزادی از زندان

الهه محمدی و نیلوفر حامدی که سال گذشته اخبار مربوط به مهسا امینی را منتشر می کردند بازداشت و پس از ۱۷ ماه با قرار وثیقه ۱۰ میلیاردی آزاد شدند. برخی رسانه اها نوشتند الهه محمدی برای مرخصی امده که سردبیر میزان، خبرگزاری قوه قضاییه، ادعای فارس مبنی بر ازادی دو متهم امنیتی به دلیل مرخصی پزشکی را تکذیب کرد.

علت دستگیری و زندانی شدن الهه محمدی

به گزارش میزان، علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به آزادی دو تن از متهمان اغتشاشات سال گذشته در روز گذشته که با قرار تامین وثیقه و بعد از ۱۷ ماه بازداشت، اظهار کرد: دادگاه انقلاب پس از رسیدگی به پرونده این دو فرد، با توجه به اینکه مرحله انجام تحقیقات و جمع آوری اطلاعات متقن در خصوص این دو پرونده مقداری طولانی شده بود و پرونده در دادگاه تجدیدنظر بود، این دادگاه طبق قانون تصمیم گرفت که قرار بازداشت این دو نفر را فک کند و در نتیجه این دو نفر با قرار تامین وثیقه آزاد شدند.

الهه محمدی کیست

وی با بیان اینکه در ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری تصریح شده که «مدت بازداشت متهم نباید از حداقل مجازات حبس مقرر در قانون برای آن جرم تجاوز کند و در جرایم موجب مجازات سلب حیات مدت بازداشت موقت از دو سال و در سایر جرایم از یک سال نباید تجاوز کند»، گفت: دلیل آزادی افراد یادشده با قید وثیقه آن بود که دادگاه با توجه به مدت زمانی که از بازداشت آن‌ها می‌گذشت، طبق ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری، مکلف به فک قرار بازداشت موقت بود؛ علی‌القاعده در آینده نزدیک، حکم این دو نفر از سوی دادگاه صادر و ابلاغ خواهد شد.

سوابق الهه محمدی خبرنگار شرق

سوابق کاری

خبرنگار اجتماعی روزنامه مردم سالاری در سال ۸۶
خبرنگار اجتماعی روزنامه اعتماد در سال ۸۷
خبرنگار اجتماعی خبرآنلاین سال ۸۸
خبرنگار اجتماعی روزنامه آرمان روابط عمومی سال ۹۰
خبرنگار اجتماعی روزنامه ابتکار سال ۹۰
خبرنگار/دبیر سیاسی روزنامه هفت صبح از سال ۹۱ تا ۹۴
خبرنگار سیاسی روزنامه وقایع اتفاقیه ۹۴–۹۵
خبرنگار سیاسی خبرآنلاین ۹۵–۹۶
دبیر سیاسی روزنامه شهروند ۹۶–۹۷
دبیر سیاسی اعتماد آنلاین ۹۷–۹۸
معاون دبیر اجتماعی خبرآنلاین ۹۸–۱۴۰۰
خبرنگار اجتماعی روزنامه هم میهن ۱۴۰۱

نظرات