بیوگرافی طاهره سادات موسوی شاهرودی همسر شیخ احمد کافی +‌عکس و علت درگذشت

0

بیوگرافی طاهره سادات موسوی شاهرودی همسر شیخ احمد کافی +‌عکس و علت درگذشت

بیوگرافی همسر شیخ احمد کافی

طاهره سادات موسوی شاهرودی همسر شیخ احمد کافی متولد دهه ۲۰ در مشهد بود. او یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ بر اثر بیماری درگذشت. طاهره سادات موسوی شاهرودی همسر حاج احمد کافی و دختر مرحوم سیدحسین موسوی شاهرودی امی باشد. این بانوی عالمه در سال ۱۳۳۹ با شیخ احمد کافی ازدواج کرد و دارای هشت فرزند شش دختر و دو پسر می باشد. در ادامه بیوگرافی طاهره سادات موسوی شاهرودی همسر شیخ احمد کافی همراه با عکس و خانواده و علت فوت و درگذشت همسر حاج احمد کافی و کیست از مجله حرف تازه می خوانید:

بیوگرافی طاهره سادات موسوی شاهرودی همسر شیخ احمد کافی +‌عکس و علت درگذشت

همسر حاج احمد کافی درگذشت

طاهره سادات موسوی شاهرودی همسر خطیب نامدار و پایه گذار مهدیه تهران شیخ احمد کافی پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.

این مرحومه مدتی پیش در گفت و گویی، آخرین سفر خانوادگی‌شان با شیخ احمد کافی را اینطور شرح داد: ظهر روز پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۵۷ آقای کافی به‌ منزل آمد و خواست برای سفر مشهد آماده شویم. بنابراین همان روز به‌ سمت مشهد حرکت کردیم که راننده با سرعت بالایی حرکت می‌کرد و هر چقدر همسرم به‌ او تذکر می‌داد، بی‌فایده بود.

لوازم داخل خودرو هم بوی ماده بیهوشی اتر می‌داد و یک حالت رخوت و خواب آلودگی بر ما غالب بود. بعد از توقف کوتاهی که در شیروان برای اقامه نماز صبح داشتیم، مجدد به‌راه افتادیم. من در خواب بودم که این اتفاق رخ داد، با یک کامیون ارتشی تصادف شدیدی کردیم و شدت تصادف در حدی بود که موتور خودرو چندین متر آن طرف‌تر پرتاب شده بود.

من و بچه‌ها که دچار مشکلات و جراحات زیادی شده بودیم به‌ بیمارستانی در قوچان منتقل می‌شویم اما از همسرم بی‌اطلاع بودم، غافل از اینکه وی را به‌ بیمارستان ارتش منتقل کرده بودند و گویا در راه بیمارستان به‌ قتل می‌رسد.

همسر حاج احمد کافی کیست

طاهره سادات موسوی شاهرودی همسر شیخ احمد کافی متولد دهه ۲۰ در مشهد بود. او یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ بر اثر بیماری درگذشت.

علت فوت و درگذشت همسر حاج احمد کافی درگذشت

علت فوت و درگذشت همسر حاج احمد کافی درگذشت

همسر حاج آقا «احمد کافی» پس از طی یک دوره بیماری یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ درگذشت.

سوابق

گفتنی است شیخ احمد کافی از روحانیون و خطیبان نامدار پیش از انقلاب به شمار می‌رود که با سخنرانی‌های پرشور خود به مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت، به گونه‌ای که چندین بار به وسیله ساواک به زندان و تبعید محکوم شد. وی علاوه بر مبارزات سیاسی به تاسیس مراکز مذهبی متعدد از جمله ساخت مهدیه تهران پرداخت.

از نعمت‌الله نصیری رئیس ساواک نقل‌شده که طرح تصادف به دستور مستقیم محمدرضا پهلوی بوده است. بنابراین با پخش خبر تصادف کافی یزدی، مردم شهرها و روستاهای دور و نزدیک پیاده و سواره، مسیرهای منتهی به شهر را با حضور خود اشغال کرده بودند.

احمد کافی متولد ١٣ مرداد ۱۳۱۵ در مشهد بود و در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۵۷ در جاده چناران بر اثر تصادف رانندگی درگذشت. او از روحانیان و خطیبان معروف پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران و مؤسس مهدیه تهران بود.

احمد کافی در عصر پهلوی اول در یک خانواده ده نفری به دنیا آمد، پدرش میرزا محمد کافی و مادرش زهرا غفورپور بود. پدربزرگش میرزا احمد کافی از علمای معروف یزد بود که به قصد زیارت به مشهد عزیمت و در آنجا سکنی گزیده بود. در یکی از سخنرانی‌ها این‌طور تعریف می‌کند: «یکی از من پرسید شما اهل کجا هستید؟ من هم گفتم اهل بین‌الملل، اصلیتم یزدی هست متولد مشهد و ساکن تهران» و پدر وی متولد مشهد بود. در اواخر دوران حکومت پهلوی دوم مورد سوء قصد قرار میگیرد. روز فوت وی (احتمالا به قتل رسیده است)، مصادف با نیمه شعبان بوده است. در واقع دوران فعالیتش در زمینه‌های مختلف هم‌زمان با نابسامانی‌ها بود.

فرزندان

حاج آقا کافی ۷ فرزند داشت و ارتباطش با همه آن‌ها خوب بود. برخلاف بعضی مردها که کار در خانه را برای خودشان عیب می‌دانند، شیخ احمد با آن شأن و مقامی که بیرون از خانه داشت، تا از راه می‌رسید با وجود خستگی، عبا و عمامه‌اش را کنار می‌گذاشت و می‌رفت کمک همسرش. در کارهای خانه، مشارکت می‌کرد و حتی سابقه آشپزی هم داشت.

نظرات