آشنایی با مخزن هوای فشرده

0

سیستم هوای فشرده یک سیستم است که هوا را فشرده می‌کند و  فشار آن را بالا نگه می‌دارد. این سیستم‌ها از اجزاء مختلفی مانند کمپرسورها، مخازن هوا، لوله‌ها و سایر تجهیزات تشکیل شده‌اند. طرز کار این سیستم به این گونه است که هوا را از محیط اطراف به داخل کمپرسور  هدایت میکند و پس از فشرده شدن، به یک تانک ذخیره‌سازی ارسال میکند. مخازن هوای فشرده محل نگهداری هوا هستند در واقع کمپرسور های باد  با استفاده از مخزن هوا فشار مناسب برای سیستم هوای فشرده ایجاد می کنند از همین رو مخازن هوای فشرده نقش بسیار پر رنگی در ثابت نگه داشتن حجم و فشار باد دارند.

 مخزن هوای فشرده

جنس و متریال مخزن هوای فشرده

برای ساخت مخازن هوای فشرده از ورق های فولادی استفاده میشود. این ورق ها مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار هوا دارند. و ضخامت انها با توجه به حجم مخزن ، فشار کاری و فشار طراحی انتخاب میشود. دو آلیاژ A516 و ST37 پر استفاده ترین نوع فولاد برای ساخت مخزن هوای فشرده محسوب میشوند.
آلیاژ A516 نسبت به ST37 قیمت بیشتری دارد و همین مورد باعث میشود تا مخزن هایی که با این متریال ساخته میشود قیمت تمام شده بیشتری نیز داشته باشند .

طراحی و فرایند ساخت مخزن های هوای فشرده

مخزن هوای فشرده

مخزن های هوای فشرده باید ابتدا توسط نرم افزار های کامپیوتری طراحی شود در این طرح ها ابعاد مخزن، متریال، نوع گپ ها ، فشار کاری و فشار طراحی مخزن مشخص میشود. پس از انجام فرایند طراحی باید ورق های فولاد با آلیاژهای مشخص شده به ابعاد مشخص توسط لیزر برش بخورند.
پس از برش ورق ها این قطعات فولادی به بخش نورد ارسال میشوند تا به وسیله دستگاه نورد به استوانه های بزرگ تبدیل شوند. پس از این فرایند نوبت به جوشکاری مخزن و اتصال گپ های ان می رسد این بخش مهم ترین قسمت در فرایند ساخت مخزن محسوب میشود. تمامی درز های مخزن توسط جوشکاران حرفه ای باید جوشکاری شوند پس از اتمام جوشکاری توسط افراد این فرایند یکبار دیگر توسط دستگاه جوش اتوماتیک دوباره انجام میشود.
پس از جوشکاری مخزن اماده میشود تا بوشن و اتصالات ان نصب شود پس از این مرحله مخزن باید توسط سازمان بازرسی تست شود و مدارک مخصوص در صورت تایید مخزن صادر شود پس از این مرحله مخزن میتواند رنگ شود و اماده فروش شود.

چه مخزنی مناسب کمپرسور باد است؟

مخزن هوای فشرده

حال که با مخزن هوا آشنا شده اید این سوال پیش می آید که کدام نوع مخزن مناسب کمپرسور های باد مختلف است. جواب این سوال معمولا فقط به نیاز مشتری و توان کمپرسور باد در تولید هوای فشرده برمیگردد از همین رو میتوان برای کمپرسور های باد از مخزن های مختلف استفاده کرد. انتخاب مخزن در کمپرسور های باد پیستونی معنای زیادی ندارد زیر این نوع کمپرسور های باد معمولا با مخزن باد مناسب عرضه میشوند مساله انتخاب مخزن هوا برای کمپرسور های بزرگ و اسکرو است . از مخازن ۵۰۰ لیتری تا مخازن ۱۰۰۰۰ لیتری را میتوان برای استفاده از کمپرسور های صنعتی در نظر گرفت. که هرکدام با توجه به جنس و میزان حجم مخزن قیمت متفاوتی دارند. برای انتخاب مخزن هوای مناسب بهتر است با یک متخصص مشورت کنید

از کجا مخزن هوای فشرده بخریم؟

مخزن هوای فشرده

خرید یک مخزن هوا  یا مخزن کمپرسور از کمپرسور حسنی، به عنوان یک انتخاب هوشمندانه و مطمئن برای تأمین نیازهای هواگیری و سیستم‌های فشار هوا محسوب می‌شود. شرکت کمپرسور حسنی با تجربه و سابقه بسیار مثبت در زمینه تولید کمپرسورهای اسکرو و مخازن هوا، به عنوان یک سازنده معتبر و با کیفیت شناخته می‌شود. محصولات این شرکت به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین و قابل اعتمادترین گزینه‌های موجود در بازار شناخته شده‌اند. از این رو، خرید مخزن هوای فشرده از کمپرسور حسنی نه تنها به اطمینان از کیفیت و عملکرد بهتر دستگاه، بلکه به دلیل اعتماد به برند و سابقه‌ی موفق شرکت نیز مناسب و پر با ارزش خواهد بود./۲۴۶۹۰۰

نظرات