بازیگر نقش چارلز (پدر خانواده اینگلز) در خانه کوچک کیست +علت فوت و بیوگرافی

2

مایکل لاندون بازیگر نقش چارلز اینگلز در سریال خانه کوچک می باشد. مایکل لندون در سریال خانه کوچک نقش پدر خانواده اینگلز به نام چارلز و پدر لورا را بازی می کند. او متولد ۳۱ اکتبر ۱۹۳۶ در نیویورک، ایالات متحده آمریکا بوده و در ۱ ژوئیهٔ ۱۹۹۱ در سن ۵۴ سالگی درگذشت. در ادامه با بیوگرافی مایکل لاندون (مایکل لندون) بازیگر نقش پدر خانواده اینگلز (چارلز اینگلز) در سریال خانه کوچک به بهانه پخش مجدد از شبکه تماشا در دی ماه ۱۴۰۲ با عکس های جدید و فیلم ها و سریال های این بازیگر در مجله حرف تازه آشنا شوید

سریال خانه کوچک نام مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که بر اساس رمان لورا اینگلز وایلدر در سال ۱۹۷۴ تهیه شد و برای اولین بار در سال ۱۳۵۴ از تلویزیون ملی پخش شد و به دلیل موضوع و محتوای خاص در همان زمان مورد توجه بینندگان قرار گرفت مخصوصا بازی مایکل لندون در نقش پدر خانواده اینگلز بسیار مورد پسند واقع شد. مایکل لندون یا مایکل لاندون بازیگر نقش پدر خانواده اینگلز تهیه کننده ی این سریال نیز بود. این سریال هم اکنون در شبکه تماشا پخش میشود.

نقش پدر خانواده اینگلز در سریال خانه کوچک را مایکل لندون برعهده داشت. مایکل لاندون در طول فعالیت هنری در آثاری همچون فیلمهای یک وجب خاک خدا،
خانه کوچک، فریب‌خورده ، بونانزا و … به عنوان بازیگر حضور داشته است.

بازیگر نقش چارلز (پدر خانواده اینگلز) در سریال خانه کوچک کیست +علت فوت و بیوگرافی

بیوگرافی مایکل لندون بازیگر نقش چارلز (پدر خانواده اینگلز) در سریال خانه کوچک کیست

آقای مایکل لاندون بازیگر نقش چارلز پدر خانواده اینگلز زاده ۳۱ اکتبر ۱۹۳۶ در نیوریورک ، بازیگر سینما و تلویزیون اهل آمریکا است که با بازی در سریال خانه کوچک در نقش چارلز اینگلز به شهرت رسید. این بازیگر در سال ۱۹۹۱ به علت سرطان درگذشت.

سوابق

مایکل لاندون از سال ۱۹۵۵ وارد بازیگری شد. او در همان سال ها بسیار مشهور و پرکار بود و بیشتر در سریال های چند فصلی و ادامه دار بازی می کرد. وی بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۹۱ میلادی فعالیت کرده‌است.

مایکل لندون در طول زندگی دو بار ازدواج کرد. او دارای ۹ فرزند است . از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به آثار زیر اشاره کرد.

یک وجب خاک خدا (فیلم) (۱۹۵۸)
خانه کوچک (۱۹۷۴–۱۹۸۳)
فریب‌خورده (۱۹۶۴)
بونانزا (۱۹۵۹–۱۹۷۳)
آزادراهی به بهشت

اسم واقعی پدر خانواده اینگلز در خانه کوچک

مایکل لاندون پیش از سریال خانه‌ی کوچک با بازی در سریال بونانزا (به مدت چهارده سال) شهرت زیادی برای خود دست و پا کرده بود و پس از اتمام سریال خانه‌ی کوچک نیز با بازی در سریالی دیگر به نام آزادراهی به بهشت به مدت پنج سال ، توانست با ۲۸ سال بازی مداوم در سریال‌های روزمره‌ی تلویزیونی مقام دوم را پس از لوسیل‌ بال بدست آورد.

علت فوت و درگذشت

مایکل لندون سرانجام در سال ۱۹۹۱ پزشکان متوجه سرطان لوزالمعده‌ی وی شدند. بیماری گسترش یافته و به کبدش سرایت کرده بود درگذشت.

بیوگرافی مایکل لندون بازیگر نقش چارلز (پدر خانواده اینگلز) در سریال خانه کوچک کیست

عکس بازیگر نقش چارلز اینگلز در سریال خانه کوچک کیست

بازیگر نقش پدر لورا در سریال خانه کوچک

2 دیدگاه در “بازیگر نقش چارلز (پدر خانواده اینگلز) در خانه کوچک کیست +علت فوت و بیوگرافی

  1. فرزین گفت:

    این سریال از تمام درس های اخلاق تلویزیون در این ۴۲ سال بیشتر درس زندگی می دهد

  2. حسن گفت:

    با سلام، خدا رحمتش کند(مایکل لاندون) که با سریال ماندگارش و بهتر از سریال، اخلاق دلسوزانه و پدرانه اش در سریال در دل همه دوستداران این سریال را جا باز کرده بود.

نظرات