بهار را به باغ خود بیاورید، راهنمایی جامع برای انتخاب بهترین نهال های میوه در بازار نهال ایران

0

تبدیل شدن به یک باغدار حرفه ای کار چندان ساده ای نیست، باغ داری سه مرحله مهم دارد که عدم توجه به هر کدام از این مراحل می تواند باغدار را با ضرر و زیان بسیاری مواجه سازد. این مراحل شامل انتخاب زمین برای کاشت درخت، انتخاب نهال میوه برای کاشت و در نهایت مراقبت و نگهداری از نهال ها برای محصول دهی است.

 انتخاب نهال برای باغ

در این مطلب ما تصمیم داریم در مورد دومین مرحله در باغداری با شما صحبت کنیم و در مورد نحوه انتخاب بهترین و با کیفیت ترین نهال های میوه اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم؛ بنابراین اگر می خواهید باغداری موفق شوید و از قبل کاشت نهال های میوه سرمایه خود را چند برابر کنید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نسبت به شرایط آب و هوایی نهال های میوه خود را انتخاب نمایید

شرایط آب و هوایی اولین مسئله ای است که شما باید هنگام خرید نهال های میوه به آن توجه داشته باشید. درست مانند حیوانات که شرایط اقلیمی خاصی برای زندگی دارند، نهال های میوه هم باید در محیطی خاص رشد و پرورش یابند.

کشور ما ایران هم شرایط اقلیمی مختلف دارد که شما می توانید با شناسایی هر کدام از این اقلیم ها و تشخیص اینکه منطقه زندگی شما در کدام اقلیم قرار می گیرد، نهال های مناسبی برای کاشت بخرید.

شرایط اقلیمی معتدل و مرطوب

شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب شهرهای شمالی ایران را در بر می گیرد، تمامی شهرهای حاشیه دریای خزر دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب هستند و برای کاشت نهال محیط مناسبی به شمار می روند.

آب و هوایی که نه چندان سرد و نه چندان گرم است، بهترین شرایط را برای رشد انواع مختلف نهال های دیرگل و زود گل فراهم می کند. ضمن اینکه در آب و هوای این مناطق میزان قابل توجهی رطوبت هوا دیده می شود؛ اگر به گلخانه ها و مکان های اینچنینی سری زده باشید بدون شک متوجه شده اید که رطوبت هوا چقدر بالا است و همین موضوع می تواند رشد نهال های شما را افزایش دهد.

شرایط اقلیمی سردسیری

انتخاب نهال برای باغ

مناطقی مانند شهرهای غربی و شمال غربی کشور و همچنین دامنه های سلسله جبال زاگرس و البرز دارای شرایط آب و هوایی سردسیری هستند. این مناطق معمولا ارتفاع بالاتری نسبت به سطح آب های آزاد دارند و دمای هوا به نسبت به افزایش ارتفاع کاهش پیدا می کند.

با توجه به ویژگی های شرایط اقلیمی سردسیری بهتر است که شما درختانی در این مناطق بکارید که نسبت به سرما از خود مقاومت نشان دهند و معمولا درختان و نهال های دیرگل برای این مناطق بسیار مناسب هستند.

نهال های دیرگل با شروع گرمای هوا شروع به گلدهی می کنند؛ از همین رو سرمای بهار نمی تواند شکوفه درختان را از بین ببرد. با این اوصاف می توان گفت این نهال ها به خوبی در اواخر فصل تابستان به میوه دهی می رسند.

شرایط اقلیمی گرمسیری

مناطقی با آب و هوای گرمسیری درست نقطه مقابل مناطق سردسیری هستند. مناطق جنوب کشور در حاشیه خلیج همیشگی فارس و دریای عمان از چنین آب و هوایی برخوردارند. در این مناطق شما بهتر است نهال هایی بکارید که در برابر گرمای هوا مقاوم باشند. درختان زود گل به نظر برای چنین مناطقی بسیار مناسب هستند.

معمولا نهال ها و درختان زود گل پیش از آنکه گرمای سوزان تابستان شروع شود به گل دهی رسیده و می توانید امیدوار باشید که گرما روی ریزش و از بین رفتن شکوفه های درختان تاثیری نمی گذارد.

تبدیل یک باغ خزان زده به باغی پربار با نهال های میوه با کیفیت

انتخاب نهال برای باغ

بدون داشتن نهال های با کیفیت و سالم شما نمی توانید انتظار یک باغ پرمیوه و پر محصول را داشته باشید. نهال های باکیفیت یک سری ویژگی خاص دارند و ما بعد از بررسی معتبر منابع فارسی زبان مانند نهالستان نهالوند، ویکی هو، ویکی پدیا و ویکی کشاورز متوجه شدیم  نهال های با کیفیت ویژگی‌ های زیر را دارند:

  • نهال های با کیفیت ریشه های سالم دارند؛ اگر به ریشه این نهال ها نگاهی بیندازید متوجه می شوید که به خوبی رشد کرده و هیچ بیماری یا آفتی روی آن دیده نمی شود.
  • بدنه یا تنه نهال های با کیفیت بیماری یا خط و خشی ندارد، این مورد هم در نهال های با کیفیت و سالم دیده می شود. معمولا نهال های سالم به غیر از زخمی که به علت پیوند روی آن ها ایجاد شده، زخم دیگری ندارند. البته که زخم قسمت پایه و پیوندک نهال کاملا ترمیم شده است.
  • علاوه بر اینکه روی تنه نهال های با کیفیت بیماری یا زخمی مشاهده نمی شود، تنه آن ها کاملا به شکل یک شاخه رشد کرده است. معمولا نهال های باکیفیت از تنه های یک شاخه بهره مند هستند و این مسئله کیفیت و سلامت بالای نهال را نشان می دهد.
  • جوانه هایی که روی نهال های سالم روییده کاملا سرسبز و زیبا هستند و جلوه ای خاص را به شما نشان می دهند.
  • قسمت پایه و پیوندک در نهال های سالم فاصله ای استاندارد با سطح زمین دارد.

آیا واقعا احداث یک باغ میوه سود بخش است؟

بدون شک نمی توان پاسخی جز بله به این سوال دارد و این مسئله هم دو دلیل دارد، در کل سودمند بودن احداث باغ میوه را می توان با دو دلیل زیر اثبات کرد.

اول اینکه نهال های میوه نه تنها به دلیل تولید میوه، بلکه به دلایل دیگری هم کاربردی هستند. بررسی های علمی نشان می دهد که چوب درختان بعد از آنکه عمر اقتصادیشان به پایان رسید بسیار ارزشمندند. چوب حاصل از ارقام مختلف در صنایع مختلفی به خصوص صنعت مبلمان سازی استفاده های بسیاری دارد.

دوم اینکه تجربه نشان داده نسبت به سرمایه گذاری در زمینه هایی مانند بورس، طلا، دلار، ارز دیجیتال و یا حتی ماشین و ملک، سرمایه گذاری در زمینه باغ میوه سود متداومی برای باغدار به دنبال دارد. علاوه بر این سرمایه اولیه برای احداث یک باغ بسیار کمتر از سرمایه گذاری در زمینه های نامبرده است. با این اوصاف شما با سرمایه اندک به سود سالانه به شکل مداوم و طولانی مدت دست خواهید یافت.

نهالوند مرکزی قابل اعتماد برای خرید بهترین نهال های میوه

انتخاب نهال برای باغ

نهالوند از بهترین نهالستان های موجود در ایران هستند. این نهالستان علاوه بر ایران در منطقه خاورمیانه هم اقدامات بسیاری انجام داده است و محصولات خود را به باغدارانی در خاورمیانه عرضه می کند.

تمامی نهال های موجود در نهالوند از کیفیت فوق العاده ای برخوردارند و شما کافی است برای خرید نهال میوه به وب سایت این نهالستان با آدرس اینترنتی nahalvand.com مراجعه نمایید.

در وب سایت این نهالستان شما قادر هستید انواع مختلفی از نهال های میوه را خریداری کرده و از مزایایی که نهالوند در اختیار شما قرار می دهد، بهره مند شوید. از جمله مزایای این نهالستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال نهال ها به سراسر ایران
  • ارائه نهال های با کیفیت همراه با کارت سلامت و کارت قرنطینه
  • ارائه نهال های پیوندی و شناسنامه دار
  • قیمت هایی مقرون به صرفه و رقابتی
  • ارائه ضمانت نامه بازگشت کالا به مدت دو سال

نهالوند برای خرید نهال چه اندازه قابل اطمینان است؟

با توجه به ویژگی هایی که از نهالوند ارائه کردیم، بدون شک باید گفت نهالوند یکی از معتبرترین و قابل اعتماد ترین نهالستان های موجود در ایران است. این نهالستان علاوه بر مزایای فوق امکان دریافت مشاوره رایگان را هم برای مشتریان خود فراهم کرده و باغداران عزیز بابت انتخاب و خرید نهال می توانند با مشاورین خبره این مجموعه ارتباط برقرار نمایند./۲۴۲۴۸۴

ارتباط با ما : ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۳۰ – ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۴۰

آذربایجان غربی، میاندوآب کیلومتر ۲ جاده مهاباد ۲۰۰ متر بالاتر از سیمین بال نهالستان نهالوند

نظرات