آخرین خبر تعطیلی مدارس اصفهان و تبریز فردا دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ به علت آلودگی هوا

0

آخرین خبر تعطیلی مدارس اصفهان و تبریز فردا دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ به علت آلودگی هوا

خانواده‌ها اینروزها سردر گم به دنبال خبرهای تعطیلی مدارس در اصفهان و تبریز و همدان و مشهد به خاطر آلودگی هوا هستند اما هنوز جزئیات تعطیلی مدارس در روز دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ در اصفهان و تبریز و همدان و مشهد اعلام نشده است. اگر چه در بیشتر شهرها از جمله اصفهان و مشهد و تبریز در حال افزایش است و آلودگی هوا تداوم یافته، اما تعطیلی مدارس ادامه دارد و فردا دوشنبه ۱۴۰۲/۹/۱۳ مدارس ارومیه و تبریز و اهواز تعطیل هستند و غیرحضوری بزگزار میشود. درباره دیگر دانشگاه ها و آموزشگاه ها باز هستند

تعطیلی مدارس اصفهان و تبریز فردا دوشنبه 13 آذر 1402

وضعیت تعطیلی مدارس اصفهان و تبریز فردا دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲

توجه: فقط مدارس و پیش دبستانی های اصفهان فردا ۱۳ آذر ۱۴۰۲ تعطیل است اما مدارس مشهد و اراک و تبریز فردا دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ تعطیل نیست و تمامی دانش اموزان و دانشجویان باید به مدرسه بروند. اما اگر تعطیلی مدارس در شهرهای مشهد و اراک و تبریز اعلام شود تا ساعاتی دیگر مشخص خواهد شد.

تعطیلی مدارس اصفهان و چند شهرستان در روز دوشنبه ۱۳ آذر :

🔹مطابق با مصوبه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر در روز دوشنبه ۱۳ آذرماه همچنان به صورت غیرحضوری خواهد بود.
🔹مهدهای کودک و پیش دبستانی در مناطق یاد شده نیز تعطیل است.
🔹مادران شاغلی که دارای فرزند مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک هستند، مادران باردار و کارکنان دچار بیماری قلبی، تنفسی و خودایمنی، ریوی و زمینه ای، می توانند با موافقت مدیران خود به صورت دورکاری فعالیت نمایند./ایرنا

دانشگاه‌های اصفهان فردا دوشنبه ۱۳ آذر تعطیل نیستند

🔹خبرگزاری سازمان عریض و طویل صداوسیما به اشتباه اعلام کرده  دانشگاه های اصفهان فردا دوشنبه ۱۳ آذر تعطیل است که چنین خبری صحت ندارد و صداوسیما دچار اشتباه شده است

مدارس تبریز فردا ۱۳ آذر ۱۴۰۲ مجازی شد

🔹مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی: به‌دلیل تداوم آلودگی هوا، دوشنبه همۀ مدارس شهرستان‌های تبریز و اسکو غیرحضوری خواهند بود./فارس

مدارس ارومیه تعطیل است

مدارس ابتدایی ارومیه امروز دوشنبه ۱۳ آذر مجازی می باشد

در حال بروزرسانی…

آلودگی هوا اصفهان و مشهد و تبریز

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از سکون جوی و تداوم غبار آلودی هوا در مناطق مرکزی و صنعتی تا سه‌شنبه ۱۴ آذر ادامه دارد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از امروز تا اواسط هفته آینده جوی پایدار در سطح حاکم است، اظهار داشت: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان شهر اصفهان بر اثر سکون جوی آسمانی غبارآلود، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به ویژه نیمه اول روز پیش‌بینی می‌شود و این شرایط تا روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ادامه دارد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییری محسوس ندارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته امینی خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۴ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان خواهند بود.

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان و شهرهای زرین شهر، شاهین شهر، مبارکه و قهجاورستان امروز یکشنبه دوازدهم آذرماه آلوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز یکشنبه دوازدهم آذر با میانگین ۱۶۸ برای سومین روز پیاپی وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش خیابان‌های ۲۵ آبان با ۱۵۴، خیابان احمدآباد با ۱۶۹، میدان انقلاب و بزرگراه خرازی با ۱۷۰، پارک زمزم و سپاهان شهر با ۱۶۰، خیابان پروین اعتصامی با ۱۶۵، دانشگاه صنعتی و رهنان با ۱۵۶، فرشادی با ۱۵۳، خیابان فیض با ۱۵۷، بولوار کاوه با ۱۵۵ و ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۱۵۹ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

امروز شاخص هوا در ایستگاه کردآباد با ۲۲۱ و خیابان میرزا طاهر با ۲۵۷ AQI وضعیت بنفش و بسیار ناسالم و در خیابان زینبیه با ۱۳۷ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.‌

امروز شاخص هوا در زرین شهر با ۱۷۴ و در قهجاورستان با ۱۸۶ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در سجزی با ۸۳ قابل قبول و در مبارکه و شاهین شهر با ۱۰۸ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز اعلام کرده است که تا اواسط هفته جاری (سه‌شنبه چهاردهم آذر) جوی به نسبت پایدار در استان حاکم خواهد بود که افزایش شاخص آلودگی هوای مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان در حد ناسالم را به دنبال دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظرات