بیوگرافی اکبر احمدی بازیگر کیست و همسر و فرزندان +‌عکس درگذشت و افتخارات

0

بیوگرافی اکبر احمدی بازیگر کیست و همسر و فرزندان +‌عکس درگذشت و افتخارات

اکبر احمدی بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون می باشد. او متولد ۱۳۳۳ در تهران بوده که در شامگاه ۳ آذر ماه ۱۴۰۲ در یکی از بیمارستان های تهران بر اثر عارضه قلبی در سن ۶۹ سالگی از دنیا رفت. از جمله کارهای بازیگری او فیلم پرونده، دادشاه، سرزمین آرزوها، چشم شیشه ای، مجسمه و… و سریال و تله فیلم راهیان نور، همشهری، رقص پرواز، ولایت عشق، بچه های خیابان، سرزمین کهن، روشنتر از خاموشی و… بوده است. ادامه بیوگرافی اکبر احمدی بازیگر سینما و تلویزیون و همسرش و فرزندان و عکس و سوابقش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی اکبر احمدی بازیگر کیست و همسر و فرزندان +‌عکس درگذشت و افتخارات

زندگینامه و بیوگرافی اکبر احمدی

اکبر احمدی بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون متولد ۱۳۳۳ در تهران می باشد. او در شامگاه ۳ آذر ماه ۱۴۰۲ در یکی از بیمارستان های تهران بر اثر عارضه قلبی در سن ۶۹ سالگی از دنیا رفت. از جمله کارهای بازیگری او فیلم پرونده، دادشاه، سرزمین آرزوها، چشم شیشه ای، مجسمه و… و سریال و تله فیلم راهیان نور، همشهری، رقص پرواز، ولایت عشق، بچه های خیابان، سرزمین کهن، روشنتر از خاموشی و… بوده است.

زندگینامه و همسر و فرزندان اکبر احمدی بازیگر سریال مختارنامه و ولایت عشق

او دارای مدرک تحصیلی دیپلم بازیگری بود و از جمله فعالیت های وی می توان به خواننده سروده های انقلابی، بازیگری، گویندگی روی فیلم های مستند در دهه ۶۰ را اشاره کرد. از دیگر کارهای وی دوره بازیگری و فن بیان را در واحد نمایش رادیو زیر نظر استاد حمید سمندریان بوده است.

بیوگرافی اکبر احمدی بازیگر و همسر و فرزندان +‌عکس درگذشت و افتخارات

سوابق

اکبر احمدی در دوران کودکی با سعید کنگرانی همکلاس بود، فعالیت هنری خود را با حضور در کلاس‌های استاد حمید سمندریان آغاز کرد و در اواخر دهه ۵۰ وارد عرصه هنر حرفه‌ای شد و در تئاترهای «پرومته در زنجیر» و «آن زمان فرا خواهد رسید» ایفای نقش کرد.

احمدی در سال ۱۳۶۱ در سریال «همشهری» به کارگردانی مسعود فروتن جلوی دوربین رفت و اولین حضور تلویزیونی خود را به ثبت رساند. او سابقه بازی در سریال های تلویزیونی، «ولایت عشق»، «مختارنامه»، «شاهگوش»، «دندون طلا»، «سرزمین کهن» و «سلمان فارسی» را در کارنامه خود دارد. وی سال ۱۳۶۲ با ایفای نقش در فیلم سینمایی «پرونده» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده وارد سینما شد.

اکبر احمدی بازیگر کیست و اهل کجاست

این هنرمند فقید در آثاری چون: «چشم شیشه‌ای»، «مجسمه»، «هفت گذرگاه»، «شب روباه»، «آخر بازی»، «فراری»، «شام عروسی»، «عروسک»، «راه رفتن روی خطوط» و «آزادی به قید شرط» نقش آفرینی داشت.

احمدی در چشم شیشه‌ای»، «مجسمه»، «هفت گذرگاه»، «شب روباه»، «آخر بازی»، «فراری»، «شام عروسی»، «عروسک»، «راه رفتن روی خطوط» و «آزادی به قید شرط» مجموعه‌های متعدد تلویزیونی از جمله «بازگشت پرستوها»، « «باران عشق»، «خوش‌رکاب»، «روشن‌تر از خاموشی»، «معما»، «تا صبح»، «اولین شب آرامش»، «کاراگاهان»، «یک مشت پر عقاب»، «شاید برای شما اتفاق بیفتد»، «عمارت پدری»، «دختران حوا»، «مختارنامه» «سرزمین کهن» و «سلمان فارسی» ایفای نقش داشت، این هنرمند فقید همچنین در سریال‌های شبکه نمایش خانگی «شاهگوش» و «دندون طلا» حضور داشت.

همسر و فرزندان اکبر احمدی

از زندکی شخصی و خصوصی اکبر احمدی بازیگر ولایت عشق و مختارنامه خبری منتشر نشده است.

درگذشت

احمدی، شامگاه روز پنجشنبه دوم آذرماه ۱۴۰۲، بر اثر ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

نظرات