بیوگرافی رضا دهدار قهرمان وزنه برداری کیست و اهل کجاست +عکس و اینستاگرام

0

بیوگرافی رضا دهدار قهرمان وزنه برداری کیست و اهل کجاست +عکس

  • نام اصلی : رضا دهدار
  • سن : ۲۴ ساله
  • تاریخ تولد : ۱۱ تیر ۱۳۷۸
  • محل تولد : رامهرمز – خوزستان
  • حرفه : وزنه برداری
  • افتخارات : ۲ مدال طلا و نقره را در مسابقات جهانی کلمبیا ۲۰۲۱ طلای جهانی دو ضرب ۲۰۱۹ و برنز یک ضرب

رضا دهدار وزنه بردار کیست

رضا دهدار از قهرمانان وزنه برداری جهان و عضو تیم ملی وزنه برداری ایران است او متولد ۱۱ تیر ۱۳۷۸ در رامهرمز استان خوزستان بوده و موفق شده در مسابقات جهانی مدال طلا را از آن خود کند او وزنه برداری را در دوران نوجوانی با بدنسازی اغاز کرد.

بیوگرافی رضا دهدار قهرمان وزنه برداری کیست و اهل کجاست +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی رضا دهدار

رضا دهدار از قهرمانان وزنه برداری جهان و عضو تیم ملی وزنه برداری ایران است او متولد ۱۱ تیر ۱۳۷۸ در رامهرمز استان خوزستان بوده و موفق شده در مسابقات جهانی مدال طلا را از آن خود کند او وزنه برداری را در دوران نوجوانی با بدنسازی اغاز کرد.

او در مسابقه جهانی کلمبیا ۲۰۲۱ موفق شد دو مدال طلا و نقره کسب کند.

رضا دهدار

افتخارات

  • سال ۲۰۱۹ رضا دهدار از ایران با رکورد ۱۷۵ یک ضرب، ۲۱۹ دوضرب و مجموع ۳۹۴ کیلوگرم ( طلای دوضرب و برنز مجموع)

در رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم مردان در گروه A، رضا دهدار در حرکت یک ضرب با ۱۷۵ کیلوگرم در رده ششم ایستاد. در حرکت دو ضرب، دهدار در اولین حرکت موفق به مهار وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی گردید و در تلاش دوم وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی را بالای سر برد. او در تلاش سوم با انتخاب وزنه ۲۱۹ کیلوگرمی را بالای سر برد و موفق به کسب مدال طلای این حرکت گردید. دهدار در مجموع هم با ۳۹۴ کیلوگرم بعد از نمایندگان بلاروس و کره جنوبی در رده سوم ایستاد و به مدال برنز دست یافت.

بیوگرافی رضا دهدار قهرمان وزنه برداری و همسرش + سوابق و عکس

سوابق

رضا دهدار در این باره میگوید هیچ کس فکر نمی‌کرد که من در کلمبیا مدال بگیرم اما خدا را شکر توانستم به این مهم دست پیدا کنم، البته اگر کسی هم فکر می‌کرد که من به مدال برسم به ذهن هیچ کسی خطور نمی‌کرد که در یک ضرب به مدال طلا برسم. وی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که توانستم در دسته ۱۰۲ کیلوگرم که یک دسته المپیکی است به مدال برسم؛ در یک ضرب وزنه بسیار خوبی زدم و انتظار ثبت ۱۷۷ کیلوگرم را داشتم اما فکر نمی‌کردم چنین وزنه‌ای طلا شود و پیش از این احساس می‌کردم شاید وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی مدال نقره یا برنز شود.

رضا دهدار میگوید شهر ما هیچ امکاناتی ندارد اما خطاب به جوانانی که در ورزش و راه و مسیر زندگی‌شان ناامید و دلسرد می‌شوند می‌خواهم بگویم من بدون هیچ امکاناتی به این سطح رسیده‌ام و بابت آن خدا را شکر می‌کنم.

بیوگرافی رضا دهدار قهرمان وزنه بردار

همچنین ببینید

بیوگرافی گوستاوو بلانکو کیست و همسر و سوابق +افتخارات و عکس اینستاگرام

بیوگرافی علیرضا عنایت زاده بازیکن پرسپولیس کیست و اهل کجاست +فیلم و عکس

کسی فکر نمی‌کرد یک روز ورزشکاری از رامهرمز به مدال جهانی برسد اما این اتفاق رقم خورد و می‌خواهم بگویم اگر بخواهیم می‌شود و مهم این است که فقط تلاش کنیم و مهم نیست کجای این دنیا هستیم و با چه امکاناتی تمرین می‌کنیم. رامهرمز استعدادهای فراوانی در رشته‌های مختلف دارد و من دوست دارم، حداقل امیدی برای نوجوانان و جوانان ایرانی به ویژه رامهرمزی‌ها باشم. دوست دارم امیدی برای جوانانی باشم تا در ادامه این مسیر دلسرد نشوند و بتوانند یک روز به موفقیت برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان که به میزبانی ریاض عربستان در جریان است، شامگاه امروز پنجشنبه رقابتهای دسته ۱۰۲ کیلوگرم برگزار شد که طی آن رضا دهدار ملی پوش کشورمان به روی تخته رفت.

دهدار با وجود تلاشی که انجام داد در زدن ضربات عملکرد دور از انتظاری داشت و در پایان حرکت یک ضرب و دو ضربه به عنوان دهم دست پیدا کرد.

وزنه بردار ملی پوشان ایران برای حرکت اول خود وزنه ۱۹۳ کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار این وزنه شد اما در دو حرکت دیگر نتوانست وزنه ۱۷۹ کیلوگرم را مهار کند.

رضا دهدار در حرکت دو ضربه ابتدا وزنه ۲۱۳ کیلوگرمی را مهار کرد اما در حرکت دوم و سوم نتوانست وزنه های ۲۱۸ و ۲۲۲ کیلوگرمی را مهار کند و در مجموع به عنوان دهمی رسید

نظرات