کابینت آشپزخانه از کجا بخریم؟

0

یکی از دغدغه‌ های اصلی افرادی که قصد خرید کابینت آشپزخانه را دارند انتخاب محصولی شیک و مدرن است که بتواند دکوراسیون آشپزخانه آن ها را جذاب ‌تر کند. کابینت ها انواع مختلفی دارند که برخی از مدل های آن ها شامل موارد زیر می ‌شود.

کابینت ام دی اف MDF‌:

کابینت‌ ام دی اف به عنوان رایج ‌ترین و پر طرفدار ترین کابینت هایی است که معمولاً خریداران انتخاب می ‌کنند. کابینت ‌های MDF با رنگ ‌های قهوه‌ ای، سفید و خاکستری بیشترین محبوبیت را دارند.

از آن جایی که این کابینت ‌ها از لحاظ جنس ورق، متریال اولیه، طرح و رنگ با یکدیگر متفاوت هستند، طبیعی است که با قیمت ‌های گوناگونی نیز عرضه شوند.

کابینت ‌های MDF در دو طرح مات و براق مشاهده می‌ شوند، اما در صورتی که تمایلی به تغییر دکوراسیون مکرر آشپزخانه خود را ندارید بهتر است که از نمونه ‌های مات استفاده کنید.

کابینت ام دی اف ترک

 

کابینت پولیشی:

با توجه به این که روی این کابینت یک لایه پولیش با ضخامت ۳ میلی ‌متر وجود دارد به آن کابینت پولیشی می‌ گویند. وجود این لایه پولیش روی کابینت موجب افزایش مقاومت و استحکام آن در برابر عوامل محیطی می‌ شود.

لایه پولیش در کابینت مانند یک چسب عمل کرده و از وارد شدن فشار و ضربه و در نهایت آسیب به کابینت جلوگیری می ‌کند. در حقیقت این محصول متشکل از یک چوب MDF است که لایه پولیش روی آن قرار می‌ گیرد. رنگ پولیش استفاده شده در ساخت این کابینت در انواع نمونه ‌های خمیر، مایع و اسپری مشاهده می ‌شود. با توجه به این که رنگ ‌های پولیشی ضد آب هستند استفاده از این کابینت ‌ها در محیط ‌های مرطوب مناسب می ‌باشد.

رنگ پولیشی

حدود ۸ تا ۱۱ بار رنگ مخصوص پولیش روی ام دی اف پاشیده میشود. در آخر روی کار با پوستی به نام پوست بره، پوست زده میشود ،که شبیه به پولیش کردن سطح اتومبیل میباشد،
نکته قابل توجه در پولیش ،همین پوست میباشد ،که باعث میشود نتوان هر کاری را که قابل پوست زدن با دستگاه نیست را پولیشی تولید کرد

کابینت ممبران:

این کابینت به عنوان یکی از زیبا ترین محصولاتی است از طرح های جذابی برخوردار می باشد. کابینت ممبران امکان طراحی روی MDF از طریق دستگاه‌ های CNC را فراهم می ‌کند. از لحاظ سبک طراحی این کابینت در گروه کابینت ‌های کلاسیک قرار می ‌گیرد.

این کابینت از لحاظ شکل ظاهری به کابینت‌ های چوبی حکاکی شده شباهت بسیار زیادی دارد، اما از لحاظ اقتصادی قیمتی بسیار مقرون به صرفه ‌تر خواهد داشت.
کابینت ممبران می ‌تواند ظاهری شیک و لوکس را در آشپزخانه شما ایجاد کند.

مقایسه کابینت ام دی اف با های گلاس

 

کابینت طرح انزو:

به طور کلی می ‌توان گفت که انزو یک جنس خاص از کابینت نمی ‌باشد، بلکه یک برند ایتالیایی است که در زمینه تولید محصولات چوبی فعالیت دارد.‌ جنس بدنه کابینت انزو از چوب MDF است که از طریق دستگاه‌ هایی مخصوص طرح های خاصی روی آن ایجاد می ‌شود. شکل ظاهری این کابینت براق بوده و می ‌توان آن را در گروه کابینت ‌های ممبران نیز طبقه‌بندی نمود.

این کابینت‌ ها دارای برجستگی ‌ها و فرورفتگی ‌های خاصی هستند که با دستگاه CNC ایجاد می ‌شود. معمولا رنگ استفاده شده برای پوشش دهی سطح کابینت از نوع پولیشی خواهد بود.
کابینت تمام چوب: یکی از لوکس‌ ترین و اصیل ‌ترین محصولاتی که می ‌توانید برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، کابینت تمام چوب است. با توجه به این که این کابینت به طور کاملاً خالص از چوب ساخته می ‌شود از قیمت بسیار بالایی برخوردار می‌ باشد.

یکی از ویژگی ‌های این کابینت متنوع بودن طرح ‌‌ها و رنگ ‌های آن است. از دیگر خصوصیات کابینت تمام چوب می ‌توان به قابلیت جذب صدا اشاره کرد.
در صورت نگهداری صحیح، کابینت‌ ها دوام و طول عمر بالایی را خواهند داشت. کابینت ‌های تمام چوب در برابر حرارت و رطوبت از حساسیت بالایی برخوردار هستند.

کابینت انزو بهتره یا ممبران

کابینت روکش چوب:

بطن اصلی این کابینت ها را MDF تشکیل می ‌دهد که با استفاده از روکش ‌های چوبی پوشانیده می ‌شوند تا به کابینت ‌های تمام چوب شباهت داشته باشند. این کابینت به عنوان یکی از کابینت ‌های لاکچری به شمار می‌ رود که از قیمت نسبتا بالایی نیز برخوردار است.

روکش استفاده شده در پوشش دهی این کابینت ‌ها در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود خواهد داشت. در حال حاضر بهترین چوبی که در ساخت این کابینت مورد استفاده قرار می ‌گیرد چوب بلوط است.
در صورتی که از چوب ‌های بی ‌کیفیت برای روکش این کابینت‌ استفاده گردد، ممکن است با قرار گرفتن در معرض نور خورشید کدر شود.

کابینت آشپزخانه روکش چوب

 

کابینت های گلاس:

تفاوت اصلی کابینت های گلاس با سایر کابینت ‌ها درخشان و شفاف بودن بی ‌نظیر آن است. از آن جایی که کابینت‌ های براق امکان بازتاب نور را دارند، استفاده از آن در آشپزخانه ‌های کوچک و تاریک موجب بزرگتر به نظر رسیدن فضا خواهد شد. معمولا کابینت های گلاس رنگ سفید طرفداران بیشتری دارد. این کابینت در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل انتخاب آن برای محیط آشپزخانه بهترین گزینه می ‌باشد.

کابینت پلی اورتان:

برای ساخت این کابینت از رنگی به نام پلی اورتان استفاده می‌ شود که در برابر رطوبت و خراش مقاومت خوبی دارد. استفاده از رنگ پلی اورتان علاوه بر این که بر زیبایی ظاهری کابینت می ‌افزاید موجب افزایش طول عمر آن نیز می ‌شود. ‌در حقیقت این کابینت متشکل از یک چوب خام و یا ام دی اف است که از طریق رنگ پلی اورتان پوشش داده خواهد شد. این رنگ ‌ها در دو نمونه آبی و روغنی مشاهده می ‌شوند.

از مزایای این کابینت می‌ توان به تنوع رنگ بالا و نگهداری و نظافت آسان آن اشاره کرد.

حامی چوب

مجموعه حامی چوب با ۲۰ سال سابقه فعالیت در زمینه طراحی و تولید انواع کابینت ‌های آشپزخانه، کمد دیواری و درب های داخلی به یکی از تولید کنندگان مطرح در زمینه ساخت و عرضه کابینت تبدیل شده است.

این مجموعه دارای یک کارگاه تولیدی اختصاصی است که کابینت‌ ها را در سبک ‌ها و طرح ‌های مختلفی تولید و عرضه کرده و بدون واسطه در اختیار متقاضیان قرار می ‌دهد. مجموعه حامی چوب برای جلب رضایت مشتریان و همچنین و ایجاد تصوری مطلوب از نتیجه نهایی دکوراسیون آشپزخانه، یک طراحی سه بعدی را در اختیار خریداران قرار می ‌دهد. بدین طریق انتخاب نیز برای مشتریان آسان ‌تر خواهد شد.

نظرات