بیوگرافی سعید حسین پور قهرمان پاراکانو کیست و اهل کجاست‌ +‌علت معلولیت و افتخارات

0

بیوگرافی سعید حسین پور قهرمان پاراکانو کیست و اهل کجاست‌ +‌علت معلولیت و افتخارات

سعید حسین پور قهرمان پاراقایقرانی و ملی پوش پاراکانو معلولین متولد دهه هفتاد در کوهدشت می باشد. او عضو تیم ملی پاراقایقرانی و پاراکانو ایران، قهرمان پاراکانو آسیا اهل ایران می باشد که تاکنون چندین مدال نقره و طلا را در مسابقات بین المللی کسب کرده است.سعید حسین پور ملی پوش پاراکانو ایران اهل کوهدشت است و از سال ۱۳۹۳ فعالیت های ورزشی حرفه ای را در رشته قایقرانی آغاز کرده است. او در جدیدترین رویداد ورزشی خود مدال طلا بازی پاراآسیایی هانگژو را کسب کرد و به مقام قهرمانی رسید

بیوگرافی و سوابق سعید حسین پور ملی پوش پاراکانو، عکس های شخصی و سعید حسین پور کیست؟ و همسرش +عکسهای خانوادگی و افتخارات سعید حسین پور قایقرانی ایرانی از کوهدشت تا مسابقات جهانی و پیج اینستاگرام و خانواده اش در زندگینامه کامل وی در مجله حرف تازه می خوانید.

سعید حسین پور ملی پوش پاراقایقرانی متولد دهه ۷۰ اهل کوهدشت بوده و در kl۱ کلاس پاراکانو مردان مسابقات می دهد. او یکی از ورزشکاران استثنایی پاراقایقرانی ایران است که مدال طلای آسیا و پاراالمپیک را در کارنامه خود دارد.

بیوگرافی سعید حسین پور قهرمان پاراکانو کیست و اهل کجاست‌ +‌علت معلولیت و افتخارات

زندگینامه و بیوگرافی سعید حسین پور قایقران

سعید حسین پور ملی پوش قایقرانی معلولین ایران در دهه ۷۰ در کوهدشت به دنیا امده است.

سوابق

آقای حسین پور قایقرانی را از دوران نوجوانی و بطور حرفه ای از سال ۱۳۹۳ آغاز کرد و با درخشش در مسابقات چندین مدال و عنوان مهم را کسب کرد. او چند سال است که به تیم ملی قایقرانی معلولین و جانبازان ایران دعوت شده و در حال حاضر عضو تیم ملی پاراکانو ایران می باشد. او دارنده مدال طلای آسیا در سال ۲۰۲۳ می باشد. سعید حسین پور یکی از ورزشکاران استثنایی پاراقایقرانی ایران است.

زندگینامه و بیوگرافی سعید حسین پور قایقران

علت معلولیت

سعید حسین پور قهرمان کشتی و عضو تیم پاراکانو به علت تصادف دچار آسیب جدی و معلولیت شده است. او درباره شروع قایقرانی گفته: من پیش از سال ۱۳۹۳ کشتی‌گیر بودم اما متاسفانه در آن سال به دلیل تصادفی که صورت گرفت مسیر زندگیم تغییر کرد؛ چند سالی پس از آن درگیر افسردگی بودم اما به دلیل داشتن پیشینه ورزشی و علاقه‌ای که به ورزش داشتم تصمیم گرفتم به سمت قایق‌رانی بروم.

از دست دادن سلامتی برای یک ورزشکار کشتی‌گیر موفق بسیار سخت است و دوران دشواری را برای سپری کردن به همراه دارد؛ این توقف در زندگی من باعث شد که پس از مدتی با انرژی و قدرت بیشتری تلاش کنم و سرعت بیشتری در پیشرفت داشته باشم.

حسین پورادامه داد: علت آن که قایق‌رانی را انتخاب کردم آن است که همانند کشتی تحرک بالایی دارد و فرد همواره در حال پارو زدن است؛ قبل از قایق‌رانی ورزش‌های دیگری مانند پرتاب دیسک و وزنه را نیز امتحان کردم اما علاقه‌ای نداشتم. من ورزش تیراندازی با کمان را نیز امتحان کردم اما پس از آن تصمیم گرفتم به قایق‌رانی روی بیاورم.

بیوگرافی سعید حسین پور قهرمان پاراقایقرانی

من اکنون ۴ سال است که در رشته قایق‌رانی فعالیت می‌کنم و تمایل دارم بتوانم در این رشته مدال جهانی المپیک را کسب کنم. من علاقه دارم همیشه ورزش خود را ادامه دهم چرا که همواره در زندگی از موارد مختلفی گذشته‌ام تا بتوانم به ورزش ادامه دهم.

حسین پور در مسابقات آب‌های آرام قهرمانی زیر ۲۳ سال و جوانان و پاراکانو آسیا در سمرقند ازبکستان برگزار شد در کلاس KL1 آقایان در مسافت ۲۰۰ متر با زمان ۵۹٫۱۸۲ ثانیه صاحب مدال طلا شد.
او همچنین در رقابت‌های قایقرانی و در بخش کانو مردان، فینال کلاس kl۱ برگزار شد که سعید حسین‌پور با زمان ۵۰ ثانیه و ۴۶۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد و مدال زرین طلا را بر گردن آویخت.

عکس و بیوگرافی سعید حسین پور قهرمان پاراقایقرانی و همسرش

مدال طلای مسابقات پاراکانو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

سعید حسین‌پور مدال طلای مسابقات پاراکانو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین را کسب کرد. این مسابقات در آبان ماه ۱۴۰۲ در چین برگزار شد. او درباره کسب قهرمانی آسیا گفته: خیلی خوشحالم که موفق شدم به مدال طلا برسم. از تمامی افرادی که به من کمک کردند تشکر می‌کنم. از مربیانم از جمله “پدرو سنا” که زحمات زیادی برای من کشیدند. رقابت بسیار نزدیکی با حریف چینی داشتم و پیش بینی می‌شد بتوانم مدال طلا را کسب کنم. امیدوارم این مدال طلا را در پارالمپیک تکرار کنم.

اینستاگرام سعید حسین پور ملی پوش قایقرانی معلولینعلت معولیت سعید حسین پور

قایقران طلایی ایران درباره اینکه می‌تواند قول طلای پارالمپیک بدهد، خاطرنشان کرد: هدف آینده ام قهرمانی در پارالمپیک است و تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم به عنوان قهرمانی برسم.

در کلاس MKL1 سعید حسین‌پور ضرونی از تهران با زمان ۵۱٫۰۸ ثانیه مدال طلا و مجید طاهری از تهران با زمان ۱:۱۹٫۹۱ دقیقه مدال نقره کسب کردند.

نظرات