راهنمای ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت‌ها!!!

0

آیا ثبت آنلاین شرکت در تهران و دیگر نقاط کشور امکان ‌پذیر است؟ تمام فرآیند تاسیس شرکت در موسسه آسان‌ثبت به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری است. سه نوع شخصیت حقوقی وجود دارد که ۹۰ درصد افراد اقدام به ثبت این نوع شرکت‌ها می‌کنند. شرکت مسئولیت محدود، سهامی خاص و موسسه. همه اینها تقریبا کارایی یکسانی دارند اما اگر برای کار خود گزینه مناسب‌تری انتخاب کنید در ادامه برای انجام امور مالی یا حتی گسترش شرکت کار آسان‌تری در پیش دارید. انتخاب اینکه کدام گزینه مناسب‌تر است بهتر است توسط یک کارشناس انجام شود و راهنمای ثبت شرکت لازم را از کارشناسان این حوزه درخواست کنید.

راهنمای ثبت شرکت

امکانات سامانه جامع ثبت شرکت‌ها:

امکانات سامانه جامع ثبت شرکت‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

تاسیس شخصیت حقوقی

شرکت تجاری در قانون تجارت به هفت نوع تقسیم می‌شوند. شخص حقوقی می‌تواند شامل موسسه‌های غیر تجاری نیز باشد و به علاوه ثبت شرکت‌های دولتی نیز به موجب قانون الزامی بوده و هم چنین در سال‌های اخیر، امکان ثبت شرکت‌های خارجی در کشور ما فراهم شده است.

کلیه افرادی که قصد تاسیس هر یک از این اشخاص حقوقی، من جمله ثبت شرکت در تهران و شهرستان‌ها را دارند، لازم است تا با مراجعه به سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و بخش تاسیس شخصیت حقوقی برای تاسیس و ثبت شرکت از جمله ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا موسسه مورد نظر خود اقدام نمایند.

صورت جلسه تغییرات

بر اساس قوانین ایران من جمله قانون تجارت، برخی از تغییرات انجام گرفته در شخص حقوقی همچون تغییر اعضای هیئت مدیره، تغییر بازرسان و تغییر اساسنامه یا سرمایه شرکت باید در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت گردیده و در روزنامه رسمی آگهی شود. علت این مساله آن است که این تغییرات در حقوق اشخاص ثالث موثر بوده و این حق قانونی اشخاص ثالث است تا با نشر آگهی از این تغییرات مطلع شوند.

به منظور ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت و مواردی از این قبیل، بخشی تحت عنوان (ثبت صورت جلسه تغییرات) در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها پیش بینی گردیده تا مسئول مربوطه شرکت یا موسسه با مراجعه به آن بخش بتواند برای ثبت صورت جلسه تغییرات انجام گرفته، ثبت درخواست نموده و درخواست خود را پیگیری نماید.

پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی

مطابق قانون تجارت،‌ کلیه تجار به استثنا کسبه جز باید چهار دفتر را تهیه نموده و مراودات تجاری خود را در آن ثبت نمایند. این چهار دفتر عبارتند از: دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی و دفتر کپیه. در گذشته درخواست پلمپ دفاتر قانونی باید به شکل حضوری تقدیم اداره ثبت شرکت‌ها می‌شد و کلیه مراحل آن نیز به شکل حضوری مورد پیگیری قرار می‌گرفت. اما با راه‌اندازی سایت جامع ثبت شرکت‌ها، تجار می‌توانند با مراجعه به سامانه بخش ثبت صورت جلسه تغییرات، اقدام به ثبت نام اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی نمایند.

اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی

به موجب قانون تجارت در نقاطی که از سوی وزارت دادگستری تعیین می‌شود، کلیه تجار باید اسم خود را در دفتر مخصوص به نام دفتر ثبت تجارتی به ثبت برسانند. در واقع دفتر ثبت تجارتی، دفتری است که از طریق آن می‌توان برای شناسایی تجار مقیم یک محدوده خاص جغرافیایی استفاده نمود.

در گذشته، ثبت اسم تاجر در دفتر ثبت تجارتی تنها با مراجعه حضوری به مرجع ثبت شرکت‌ها امکان پذیر بود، اما امروزه کلیه تجار و شرکت‌های تجاری می‌توانند با مراجعه به سایت جامع ثبت شرکت‌ها و با ورود به بخش اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی، برای ثبت نام خود در دفتر ثبت تجارتی اقدام نمایند.

پیگیری و انصراف درخواست

دو بخش پیگیری درخواست و انصراف درخواست همانطور که از عنوان آن مشخص است این امکان را برای کاربران سامانه جامع ثبت شرکت‌ها فراهم کرده که درخواست ثبت شده خود را در این سامانه پیگیری نموده و در صورت تمایل از آن انصراف دهند.

مراحل ثبت آنلاین شرکت چیست؟

برای ثبت نام اینترنتی، ابتدا به پایگاه اینترنتی اداره کل ثبت شرکت‌ها مراجعه نمایید. در این شیوه جدید، می‌توانید بدون مراجعه به واحد ثبت شرکت‌ها، از طریق سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و موسسات، درخواست پذیرش انواع ثبت تاسیس و تغییرات شرکت‌ها و موسسات را از طریق درگاه اینترنتی انجام داده، سپس نسبت به ارسال مدارک به آدرس تعیین شده اقدام نمایند.

باید دقت داشته باشید اطلاعات وارد شده در سامانه علاوه بر این که از لحاظ شکلی با قوانین و مقررات مربوطه منطبق باشد، با متن صورتجلسات و مدارک و مستندات ابرازی نیز تطابق داشته باشد. در غیر این صورت هرگونه مغایرت در ثبت سامانه و مدارک ارسالی به اداره مربوطه باعث برگشت کار و توقف ادامه روند متقاضی می‌شود.

در سامانه ثبت شرکت‌ها آسان ثبت با ورود اطلاعات و ثبت سفارش آنلاین می‌توانید بدون مراجعه حضوری و در کمترین زمان ممکن، شرکت یا موسسه مورد نظرتان را ثبت نمایید:

مراحل ورود اطلاعات تا ثبت شرکت:

  • ورود اطلاعات اولیه در سامانه
  • تکمیل اطلاعات و آپلود مدارک در سامانه
  • انجام امور اداری توسط کارشناسان آسان ثبت
  • امضا اوراق دریافتی از اداره ثبت شرکت‌ها
  • ارسال به اداره ثبت و دریافت آگهی ثبت شرکت

راهنمای ثبت شرکت

چرا شرکت‌ها باید از خدمات آسان ثبت استفاده کنند؟

خدمات ارائه‌شده در سامانه آسان ثبت به نوعی واسطه‌گری میان نهادهای مختلف دولتی و صاحبان کسب‌وکارها است. از آنجایی که این خدمات تخصصی هستند و استفاده از آنها نیاز به دانش و مشاوره دارد و قوانین آنها مدام در حال تغییر و به‌ روزرسانی است، کاری که آسان ثبت در راستای ثبت شرکت انجام می‌دهد شفاف‌سازی و ساده‌سازی فرآیندها برای مشتریان است.

مدت زمان ثبت شرکت‌ها

این مدت برای همه پرونده‌ها یکسان نیست؛ بطور کلی می‌توانیم بگوییم که معمولا مراحل ثبت شرکت حدود ۷ تا ۱۴ روز کاری زمان می‌برد. البته این مدت زمان دقیق نیست و عوامل بسیاری می‌تواند زمان ثبت شرکت را برای شما کوتاه یا طولانی کند. زمان گرفتن ابلاغیه و اصلاحیه‌های احتمالی آن، کارشناسی کردن مدارک ارسال‌شده، رفع نقص مدارک و دفتر نویسی در ثبت باعث می‌شود این روند زمان ثابتی نداشته باشد. تقاضا برای سریع‌تر انجام شدن در سرعت انجام امور ثبتی یکی از عواملی است که مراجعین و مشتریان به شرکت‌های ثبتی مدنظر دارند و این امر به نوبه‌ی خود به نحوه اجرای امور بستگی دارد./۲۱۹۰۹۳

نظرات