بیوگرافی اکبر قدمی بازیگر و همسرش و فرزندان تا سوابق و آثار +‌عکس و درگذشت

0

بیوگرافی اکبر قدمی بازیگر و همسرش و فرزندان تا سوابق و آثار +‌عکس و درگذشت

اکبر قدمی بازیگر سینما و تلویزیون ایران می باشد کیست. او متولد ۱۲ فروردین ۱۳۳۰ در تهران بود و روز پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ در سن ۷۲ سالگی به علت اصلی ایست قلبی در خارج از کشور درگذشت. اکبر قدمی در سریال ها و فیلم های زیادی بازی کرده و آثار متعددی از بازیگری ایشان به یادگار مانده است. وی دانش آموختهٔ رشتهٔ الکترومکانیک است و کار بازیگری را از سال ۱۳۵۶ با سریال تلویزیونی تلاش آغاز کرد. ادامه بیوگرافی اکبر قدمی بازیگر را از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی اکبر قدمی بازیگر و همسرش و فرزندان تا سوابق و آثار +‌عکس و درگذشت

بیوگرافی اکبر قدمی کیست

اکبر قدمی با نام کامل علی اکبر قدمی ۱۲ فروردین ۱۳۳۰ در تهران متولد شد و بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران بود. وی در تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۲ به علت ایست قلبی درگذشت. مراسم تشییع و خاکسپاری این بازیگر در امریکا یکشنبه گذشته با حضور دخترش و برخی دوستانش برگزار شد.

سوابق

قدمی از بازگیران قدیمی و با سابقه سینما و تلویزیون ایران است. او از سال ۱۳۵۶ وارد بازیگری در تاتر شد و سپس در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی مشغول قعالیت شد. اگر چه مرحوم قدمی در طول فعالیت بازیگری در نقش اول ظاهر نشد؛ ااک از یکی بازیگران تاثیرگذار و نقس های مکمل زیادی را بازی کرد.

علت فوت و علت درگذشت اکبر قدمی بازیگر

مرحوم قدمی برای اولین بار در سال ۱۳۵۶ با بازی در سریال تلویزیونی «تلاش» وارد هنرپیشگی حرفه ای شد. او در آثاری چون در رؤیای خیس، جایی برای زندگی، برگ برنده، لانه عقاب‌ها، مرد عوضی، ارابه مرگ، طوفان، شیخ مفید، حسرت، روز شیطان، مجسمه، مسافران، تحفه‌ها و سریال های شهریار و مرد هزار چهره و … به ایفای نقش پرداخته بود.

بیوگرافی اکبر قدمی بازیگر

علت فوت و درگذشت

اکبر قدمی بازی کشورمان روز پنجشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۲ در خارج از کشور دارفانی را وداع گفت. انجمن بازیگران سینمای ایران با تایید این خبر نوشت: متاسفانه مطلع شدیم که اکبر قدمی در خارج از کشور از دنیا رفته است.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران صمیمانه مراتب تسلیت خود را به حضور خانواده محترم این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون کشورمان و همچنین همکارانش تقدیم می‌دارد.

اکبر قدمی بازیگر کیست و اهل کجاست و همسرش و فرزندان تا سوابق و آثار +‌عکس و درگذشت

آثار سینمایی و سریال های این بازیگر

رؤیای خیس (۱۳۸۴)
جایی برای زندگی (۱۳۸۳)
برگ برنده (۱۳۸۲)
لانه عقاب‌ها (۱۳۷۸)
مرد عوضی (۱۳۷۶)
ارابه مرگ (۱۳۷۵)
طوفان (۱۳۷۵)
شیخ مفید (۱۳۷۴)
حسرت (۱۳۷۳)
روز شیطان (۱۳۷۳)
مجسمه (۱۳۷۱)
مسافران (۱۳۷۰)
تحفه‌ها (۱۳۶۶)

نظرات