فیلم پرتاب بطری آب محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۳ بلگراد کامل +‌تعلیق

0

فیلم پرتاب بطری آب محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۳ بلگراد کامل +‌تعلیق

فیلم پرتاب بطری آب محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۳ بلگراد کامل ببینید که باعث تعلیق وی شد محمدعلی گرایی کشتی گیر کشورمان در حمایت از برادرش محمدرضا در جریان مسابقات کشتی بلگراد بطری را وسط تشک پرت کرد. این حرکت غیرورزشی او باعث شد تا فدراسیون جهانی کشتی او را تا اطلاع ثانوی از مسابقات تعلیق کند و احتمال محرومیتش نیز وجود دارد. اما ماجرا چه بود؟:

فیلم پرتاب بطری محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۳ بلگراد کامل +‌تعلیق

پرتاب بطری آب در مسابقات کشتی توسط محمدعلی گرایی

پرت کردن بطری آب در مسابقات جهانی کشتی بلگراد برای محمدعلی گرایی کشتی گیر کشورمان دردساز شد و او تا اطلاع ثانوی از مسابقات تعلیق شد

در مبارزه حساسِ محمدرضا گرایی با حریف ژاپنی در مرحله مقدماتی وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات جهانی، در حالی که نتیجه مساوی دنبال می شد، یک بطری آب به تشک پرتاب و مانع از اجرای فن از سوی کشتی‌گیر ژاپنی شد.

بعداز وقفه ایجاد شده در این مبارزه، کشتی با نتیجه مساوی به سود گرایی تمام شد اما با توجه به حساسیت مبارزه‌های این وزن از جهت کسب سهمیه المپیک، ژاپنی‌ها نسبت به پرتاب بطری به تشک معترض شدند و اعتقاد داشتند این اقدام منجر به عدم اجرای فن از سوی کشتی‌گیرشان و تغییر نتیجه شده است. آنها محمدعلی گرایی برادر بزرگتر محمدرضا را پرتاب کننده بطری به تشک معرفی کردند.

.

.

ماجرای پرت کردن بطری در کشتی جهانی

او در جریان رقابت برادرش محمدرضا گرایی با حریف ژاپنی در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۳ بلگراد، یک بطری آب وسط تشک انداخت و باعث وقفه در ایجاد مسابقه شد. حالا حرکت غیر ورزشی وی جریمه سنگینی داشته و از سوی فدراسیون جهانی کشتی از حضور در مسابقات تعلیق شد.

این حواشی در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ رخ داد و گرایی در حالی که ۱۰ بر ۹ از «کیوتارو سوگابه» ژاپنی پیش بود، از نظر بدنی با مشکل مواجه شد و هر لحظه امکان شکست او وجود داشت.

در این لحظه برادر گرایی یک بطری آب معدنی به روی تشک پرت کرد که باعث توقف مبارزه و تعویق یک دقیقه‌ایآن شد تا گرایی پس از تجدید قوا، نهایتاً ۱۱ بر ۱۰ حریف ژاپنی را شکست دهد.

این حرکت برای محمدعلی گرایی در جریان مسابقات دردسرساز شد به گونه ای که دوربین‌های سالن این صحنه را ثبت کرده بودند.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد به دنبال این اتفاق پلیس به موضوع ورود کرده و خواستار بازداشت ملی پوش ایران می شود اما با پیگیری مسئولان و سفیر ایران در صربستان ماجرا ختم به خیر می شود.

تعلیق محمدعلی گرایی

اتحادیه جهانی کشتی، محمدعلی گرایی را به علت پرتاب بطری به روی تشک تعلیق کرد.

در پی اتفاقاتی که در حین مبارزه محمدرضا گرایی با حریف ژاپنی در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۳ بلگراد رخ داد و پرتاب بطری آب به تشک، اتحادیه جهانی کشتی (UWW) محمدعلی گرایی را به حالت تعلیق درآورد.

به این ترتیب محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی فعلاً اجازه حضور در مسابقه‌ای را ندارد تا اینکه در مورد اتفاقی که در سالن اشتارک آره‌نا رخ داد، اتحادیه جهانی تشکیل جلسه دهد.

فدراسیون کشتی نیز دفاعیه خود از عضو تیم ملی کشتی فرنگی در این رقابت‌ها را به اتحادیه جهانی (UWW) ارسال خواهد کرد و باید دید کمیته انضباطی این اتحادیه چه تصمیمی در این‌باره خواهد گرفت و آیا این موضوع محرومیتی برای محمدعلی گرایی در پی خواهد داشت یا نه.

گرایی البته در یک چهارم نهایی به کشتی گیر آذربایجان با نتیجه ۱۰ بر صفر باخت و بی‌اخلاقی برادرش نتوانست او را به مدال برساند. گزارش‌ها حکایت از برخورد مسئولان برگزاری مسابقات با برادر گرایی پس از اطلاع از ارتباط آنها با هم دارد.

نظرات