آیا بازی سپاهان و الاتحاد تکرار میشود؟ زمان و محل بازی

0

درباره اینکه آیا بازی سپاهان و الاتحاد تکرار میشود؟ و زمان و محل بازی در صورت تکرار بر عهده کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده و باید درباره نتیجه بازی سپاهان- الاتحاد تصمیم بگیرد.

آیا بازی سپاهان و الاتحاد تکرار میشود؟ زمان و محل بازی

آیا بازی سپاهان و الاتحاد تکرار میشود؟ زمان و محل بازی

گمانه‌زنی‌های مختلف درباره نتیجه این دیدار صورت گرفته است و آیا بازی سپاهان و الاتحاد تکرار میشود با خیر در هاله ای از الهام است. سه روز از این اتفاق کم سابقه گذشته و با اینکه در این دو روز اظهارنظرهای رسمی کمی درباره اتفاقات دوشنبه شب انجام شده اما تا حدودی می‌توان حدس زد که نتیجه بازی چه خواهد شد.

پس از گذشت ۳ روز از لغو بازی سپاهان و الاتحاد هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا نتیجه بازی سپاهان و الاتحاد را اعلام نکرده و تصمیمی اتخاذ نکرده است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره نتیجه بازی سپاهان- الاتحاد تصمیم خواهد گرفت.

مرور اتفاقات دوشنبه‌شب نقش جهان : دقایقی قبل از شروع دیدار و شرکت نکردن بازیکنان الاتحاد در تشریفات قبل از بازی، سریعا از اصفهان این خبر پخش شد که تیم عربستانی حاضر به بازی نیست. چند خبرنگار عربستانی و اخبار غیررسمی دلیل این تصمیم عجیب تیم میهمان را وجود تندیس شهید سلیمانی در ورزشگاه عنوان کردند. موضوعی که خبرگزاری فارس هم ساعاتی بعد به صورت تلویحی آن را مطرح کرد. کاروان الاتحاد بلافاصله ورزشگاه را ترک کرد و ساعاتی بعد هواپیمای آن‌ها در جده به زمین نشست. در ساعات پس از این اتفاق هیچ یک از طرف‌های درگیر در ماجرا یعنی باشگاه سپاهان، باشگاه الاتحاد، فدراسیون فوتبال عربستان، فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا دقیقا عنوان نکردند چه موضوعی باعث بازی نکردن تیم میهمان شد. باشگاه الاتحاد در بیانیه ای کوتاه بدون شرح موضوع تنها نوشت: «ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که این بازی در تاریخ مشخص شده برگزار نخواهد شد و تیم می‌تواند ورزشگاه را ترک کند و بر همین اساس کاروان باشگاه، ورزشگاه را به سمت فرودگاه ترک کرد. باشگاه الاتحاد صحت این تصمیم را پیگیری خواهد کرد و از (AFC) می‌خواهد که حقوق باشگاه را که طبق قوانین و مقررات تضمین شده، حفظ کند». سیاست عربستانی‌ها با این بیانیه مشخص شد آن‌ها توپ را در زمین کنفدراسیون فوتبال آسیا انداختند و از ایجاد تنش بیشتر فاصله گرفتند. رفتار سفیر عربستان دیشب در حین بازی نساجی – الهلال هم همین موضوع را نشان می‌داد. سپاهانی‌ها اما از همان دقایق ابتدای ماجرا عنوان کردند که از الاتحاد شکایت می‌کنند. «ورزشگاه نقش‌جهان بارها و بارها از سوی ناظران (AFC)، فدراسیون، سازمان لیگ و کمیته مجوز حرفه‌ای بازدید شده و با همین شکل و شمایل مورد تأیید آن‌ها قرار گرفته است، حتی در آخرین بازدید ناظران (AFC) پیش از آغاز مسابقات آسیایی بار دیگر این ورزشگاه به تأیید آن‌ها رسید». این بخشی از بیانیه باشگاه سپاهان است که در روزهای اخیر هم چند باری روی آن تاکید شده است.

ناظر بازی چه خواسته بود؟

سکوت فدراسیون فوتبال ایران هم کمی تعجب‌برانگیز بود. چند صحبت کوتاه اما نشان می دهد ظاهرا روایت طرف عربستانی می تواند درست باشد. به این صورت که ناظر بازی از میزبان خواسته بود تغییری در شرایط ورزشگاه ایجاد کند که این تغییر ایجاد نشده است. البته مشخص نیست که این درخواست غیرمنتظره با فشار تیم عربستانی بوده یا خیر. امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون امروز در این‌باره گفت: «در همین حال،ناظر بازی درخواستی از باشگاه میزبان داشت که انجام آن همانطور که مدیرعامل باشگاه سپاهان اعلام کرد برای این باشگاه عملیاتی نبود». با اینکه هنوز رسما اعلام نشده درخواست ناظر بازی دقیقا چه بوده اما به نظر می رسید همان موضوعی است که دوشنبه شب در اخبار غیررسمی مطرح شد و تا به امروز مقامات ایرانی آن را تکذیب نکرده‌اند. هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال که خودش هم در اصفهان حضور داشت در این‌باره گفته است: «با نماینده (AFC) و نماینده امنیتی بازی صحبت داشتم. شرایطی که انتظار داشتند میسر نشد. مکاتباتی که با (AFC) داشتند، باعث شد به خاطر برخی مسائل امنیتی بازی برگزار نشود. با گزارش‌هایی که دادند گفتند بازی نباید برگزار شود». این صحبت‌های ممبینی البته با اعتراض شدید باشگاه سپاهان همراه شد.
شواهد به ضرر سپاهان با وجود امیدواری وزیر امورخارجه

تا اینجای کار شواهد به ضرر سپاهان است. تقریبا تایید شده که ناظر بازی موضوعی را از میزبان خواسته و میزبان آن‌را اجرا نکرده است. همین مساله می‌تواند این حدس را قوت ببخشد که بازی ۳ بر صفر به سود الاتحاد می شود. کنار کشیدن الاتحاد از ماجرا و سکوت آن‌ها هم نشان می‌دهد که خیال‌شان راحت است. باشگاه سپاهان البته روی دو موضوع تاکید دارد. نخست اینکه ورزشگاه نقش جهان در چند سال اخیر با همین شرایط میزبان دیدارهای بین‌المللی بوده و هیچ‌گونه مساله امنیتی در این ورزشگاه وجود ندارد. نکته دوم هم این است که سپاهان عنوان می‌کند ناظر بازی از آن‌ها چیزی نخواسته بود.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه هم امروز درباره این ماجرا اظهار نظر کرد. او تاکید کرد اتفاقات بازی نباید روی روابط تهران – ریاض تاثیر بگذارد و مدعی شد دو طرف توافق کرده‌اند بازی تکرار شود. باید دید این صحبت از سوی طرف عربستانی هم تایید می‌شود و روی رای کنفدراسیون فوتبال آسیا تاثیری خواهد گذاشت؟ با این‌حال مرور تمامی اتفاقات و اظهارنظرها نشان می‌دهد سپاهان برای پیروزی در این پرونده شانس بالایی ندارد.

نظرات