تاریخ و زمان جشن عاطفه ها ۱۴۰۲ چه روزی و چند شنبه است

0

تاریخ و زمان جشن عاطفه ها ۱۴۰۲ چه روزی و چند شنبه است ؟

زمان برگزاری جشن عاطفه ها در سال ۱۴۰۲ روز سه شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ به مدت یک هفته در سراسر کشور برگزار خواهد شد جشن عاطفه ها برای دانش آموزان نیازمند همه ساله در مهرماه برگزار می شود که امسال (۱۴۰۲) قرار است تا از ۴ مهرماه برپا شود. کانال های کمک به جشن عاطفه ها هم حضوری و هم به صورت واریز وجه و غیر حضوری در همه شهرهای ایران برگزار خواهد شد.

تاریخ و زمان جشن عاطفه ها ۱۴۰۲ چه روزی و چند شنبه است ؟

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، وی خاطرنشان کرد: جشن عاطفه‌ها از روز سه شنبه (۴ مهر ۱۴۰۲) به مدت یک هفته با شعار «آینده ساز باشیم» به‌صورت نمادین در مدرسه شهد عاصمی منطقه ۹ تهران و به صورت هماهنگ، در تمام مدارس کشور، توسط خود دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وحید بیگدلی قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور پیرامون برگزاری زنگ عاطفه‌ها در مدارس گفت: سازمان دانش آموزی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) همه ساله در حرکتی ارزشمند در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت، جشن عاطفه‌ها را با مشارکت دانش آموزان برگزار می کند. باید آن را فرصتی برای مهربانی و مهرورزی دانست.

وی افزود: برگزاری این جشن زمانی خوب است که بتوان با دستان پرمهر و با سخاوت خویش، گل‌های لبخند را بر چهره دانش آموزان نیازمند نشانده و آنها را در عرصه تعلیم و تربیت یاری داد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی خاطرنشان کرد: جشن عاطفه‌ها به منظور کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانش آموزان برای دانش آموزان بی بضاعت در سراسر کشور در تعداد ۱۱۰ هزار مدرسه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) از ۴ مهرماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود. اما این جشن در تعداد ۷۲۳ پایگاه به صورت پایلوت باحضور مسئولین در سراسر کشور برگزار می شود. کمک های دریافتی پس از اخذ، ابتدا در بین دانش آموزان نیازمند توزیع و درصورت عدم نیاز به مدارس نیازمند دیگر ارسال می شود.
بیگدلی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود حرکت کمک‌های مردمی در این پویش نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد از برپایی ۱۰۲ پایگاه جشن عاطفه ها در خبر داد و گفت: تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال برای کمک به دانش آموزان نیازمند جمع آوری شده است.

همچنبن معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: جشن عاطفه ها تا پایان مهر ماه برگزار میشود و خیران می‌توانند مشارکت‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۹۱۹ و یا از طریق کد دستوری #۱۲* یا #۸۸۷۷* پرداخت کنند.

جشن عاطفه ها در اصفهان

جشن عاطفه‌ها همزمان با سراسر کشور، در سه هزار و ۳۸ پایگاه در پنج میدان اصلی شهر اصفهان و میدان‌های اصلی دیگر شهر‌های استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکزاصفهان ؛ قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: همچنین دفاتر و پایگاه‌ها و بیش از ۵۵۰ مرکز نیکوکاری وابسته، ۳۰ شهریور در حال جمع آوری کمک‌های مردمی برای تأمین لوازم مورداحتیاج مدرسه دانش آموزان نیازمند است.
نبی اله الله دادی افزود: ۳۱ شهریور هم پایگاه مصلا‌های نماز جمعه در استان اصفهان آماده دریافت کمک‌های نقدی و کالایی نیکوکاران ویژه دانش آموزان است.
وی اضافه کرد: مردم نوع دوست استان از نیمه مرداد تاکنون ۶۰ میلیارد ریال به دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کرده اند.

الله دادی ادامه داد: در اجرای جشن عاطفه‌ها از نیمه مرداد پارسال تا پایان مهر، ۳۱۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خیراندیش استان جمع آوری شد.

وی افزود: جشن عاطفه‌ها به میزبانی مدارس نیز، با شعار «آینده ساز باشیم» دهم مهر در حدود سه هزار مدرسه استان اصفهان با هدف نهادینه کردن فرهنگ خیر و احسان میان دانش آموزان برگزار خواهد شد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان گفت: مردم نیک اندیش می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر، مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های مستقر این نهاد در استان اصفهان، با شماره گیری #۱*۰۳۱*۸۸۷۷* یا با استفاده از شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ هدایای خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست دانش آموزان نیازمند برسانند.
از حدود ۲۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، ۴۰ هزار نفر دانش آموز و بیش از سه هزار نفر دانشجو اند.

وی با اشاره به برپایی جشن عاطفه‌ها به مدت ۲ ماه، اعلام کرد: هفته اول و دوم مهرماه پایگاه‌های فیزیکی جشن به صورت نمادین در مدارس و هفته اول مهر در محل برگزاری نماز جمعه برپا خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همچنین روش‌های دریافت مشارکت‌های نقدی خیران در جشن عاطفه‌ها را اعلام کرد و گفت: خیران می‌توانند مشارکت‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۹۱۹ و یا از طریق کد دستوری #۱۲* یا #۸۸۷۷* پرداخت کنند.

مازندران

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد مازندران از برپایی ۱۰۲ پایگاه جشن عاطفه ها در خبر داد و گفت: تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال برای کمک به دانش آموزان نیازمند جمع آوری شده است.

مهدی رحمان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال ۱۰۲ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در جشن عاطفه‌ها در استان مازندران برپا شد و تاکنون خیرین و مردم نیکوکار استان ۱۸ میلیارد تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

وی با بیان اینکه هر سال در آستانه ماه مهر، جشن عاطفه‌ها در سه مرحله، پایگاه‌های میادین اصلی شهرها، مصلی‌های نماز جمعه و مدارس استان انجام می‌شود گفت: در هر شهرستان در میدان‌های اصلی و در آخرین جمعه ماه شهریور نیز در تمامی مصلاهای نماز جمعه استان پایگاه‌های مردمی فعال بوده و در ۴ مهرماه نیز با همکاری آموزش و پرورش پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی در سطح مدارس استان برپا و زنگ عاطفه‌ها”نواخته می‌شود.

رحمان‌زاده گفت: کمک‌های جمع آوری شده در چهار سبد خدمتی لوازم التحریر، کیف، کفش و پوشاک از طریق مراکز نیکوکاری محله و آموزش و پرورش بین دانش آموزان تحت حمایت توزیع خواهد شد.

شماره حساب کمک غیر حضوری

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۳۸۱ دانش آموز نیازمند تحت حمایت کمیته امداد مازندران هستند خاطرنشان کرد: خیران و مردم شریف استان می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۵۰۵ و کد دستوری *۸۸۷۷*۰۱۱# مبالغ مورد نظر خود را واریز نمایند تا در تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت مشارکت داشته باشند.

نظرات