راهنمای خرید موتور وسپا + معرفی کامل و نکات مهم خرید موتور وسپا در ایران

0

راهنمای خرید موتور وسپا : حتماً تا به حال به گوشتان نام کمپانی وسپا خورده، همه ی ما موتور های این شرکت ایتالیایی را به خوبی می شناسیم. موتور هایی جمع و جور که دو نفر به زور روی زین آن می توانند سوار شوند.به همین دلیل ما راهنمای خرید این موتور را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

راهنمای خرید موتور وسپا

راهنمای خرید موتور وسپا + معرفی کامل و نکات مهم خرید موتور وسپا در ایران

شرکت وسپا در سال ۱۹۴۶ افتتاح شد و از همان ابتدا بخش عمده ی تولیدات این شرکت به موتور سیکلت کلاس اسکوتر تعلق گرفت. چیزی که امروزه نیز آنها به ساختن آن ادامه می دهند و کماکان از پیشتازان در عرصه‌ی ساخت موتور سیکلت های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک و اصطلاحاً بی کلاچ هستند.این شرکت از گذشته تا به امروز الگوی منحصر به فرد خودشان را داشتند اما با گذشت زمان پیشرفت کرده و همانطور که در بالا گفته شد امروزه جزو بهترین‌ها و البته گرانترین‌ها هستند. این موتور سیکلت به صورت انحصاری از کارخانه وسپا واقع در توسکانی ایتالیا تولید می شود و سالانه به کشور های دیگر از جمله ایران صادر می‌شود. البته کشورهای هند و چین به عنوان قطب تولیدکننده موتور سیکلت در جهان نیز کپی‌های موتور وسپا را تولید می کنند و به سایر کشورها صادرات دارند.

موتور وسپا

موتور سیکت Vespa تقریباً از از همان زمان که شرکت‌های بزرگی همچون کبیر و کویر موتور در ایران شروع به واردات موتورهای باکیفیت کرده‌اند در بازار ایران حضور دارند (تقریباً نیم قرن!) . این موتور سیکلت لاکچری به دلیل کم مصرف بودن و ابعاد کوچکی که دارد برای مسافرت‌های درون شهری وسیله ی نقلیه‌ی فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد. موتور وسپا در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۱٫۵ لیتر مصرف بنزین دارد که این خود باعث بالا رفتن محبوبیت آن در بین جوانان است. همچنین رنج قیمت آن در بازار فعلی از ۳۸٫۵ تا ۴۰۰ میلیون تومان است که به نسبت موتورهای خارجی حال حاضر گران به نظر می رسد. تمام این ویژگی‌ها را بعلاوه سازگاری با شرایط خیابانی کشور باعث شده اکثر موتور دوستان Vespa را مانند یک عتیقه می دانند این موتور مخصوص کسانی است که بخواهند از اعتبار و اصالت یک موتور سیکلت در کنار آرامش راندن آن لذت ببرند.

قیمت موتور وسپا

انواع مدل موتور وسپا

وسپا Primavera

این مدل یک اسکوتر کاملا شیک و جوان پسند است که سال ۱۹۶۸ معرفی شد. پاسخی کامل و جامع به رویای یک موتور سیکلت سبک و آرام و در عین حال با وقار برای استفاده کردن جوانان بود. پریماورا بسیار چابک و ایمن است و مدل‌های مدرن آن دارای touring با قفسه‌های کرومی و یک شیشه جلوی اتومبیلی است. یک مدل ورزشی S هم به آن اضافه شده که با تکنولوژی را در یک صفحه نمایش mia و tft نمایان می کند.

وسپا Sprint

اسپرینت مانند مدل های قبل بسیار سبک هستند و به خاطر ظاهر اسپرت خود باب میل جوانان هستند. چرخ های ۱۲ اینچی به شما کمک می‌کنند تا در راندن آن هیچ حس بدی نداشته باشید. این مدل هم در دو حجم موتور ۵۰ و ۱۵۰ سی سی تولید شده و حدود قیمت آن نیز از ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار می باشد. همچنین این مدل دارای دو رنگ نقره‌ای و سیاه مات است.

وسپا Limited Speed

لیمیت اسپید همانطور که از نامش پیداست برای خیابان‌هایی با محدودیت سرعت طراحی شده است. شما با این مدل نمی‌توانید خیلی تند بروید اما همچنان از سواری دلچسب آن لذت می برید. این مدل از اسکوتر های وسپا تنها در یک حجم موتور ۵۰ سی‌سی تولید شده است.

انواع موتور وسپا

وسپا GTS

یکی از قدرتمند ترین مدل های وسپا بی‌شک مدل جی تی اس است. اضافه کردن آپشن‌های دیگر به این موتور باعث شده که تبدیل به یکی از بهترین مدل‌های وسپا شود. اضافه شدن سیستم Bike finder و همچنین پورت یو اس بی یکی از آپشن های مخصوص این موتور سیکلت سبک و چابک می باشد. این مدل فقط در حجم موتور ۲۷۸ سی سی تولید شده و قیمت آن تقریبا حدود ۸۰۰۰ دلار می باشد. می‌توان گفت GTS لاکچری‌ترین موتور در ایران و یکی از بهترین موتورهای اسکوتر بازار نیز هست.

وسپا مدل GTS SUPER

جی تی اس سوپر یک گام جلو تر از مدل قبلی خود با زین ارگونومیک جدید و فرمان تغییر شکل یافته به شما هر آنچه که از یک موتور سیکلت وسپا را میخواهید، عرضه می کند. البته در این مدل تمرکز روی ایجاد سرعت بیشتر رفته و از حالت لاکچری موتور کاسته شده، احتمالاً جی تی اس سوپر می‌خواهد نیاز جوانان پولدار علاقه‌مند به سرعت را پاسخ دهد

وسپا Sei giorni

این سری موتور سیکلت وسپا که زیر مجموعه GTS است، در سال ۱۹۵۱ در مسابقات varese international six days مقام نخست را کسب کرده و تا به امروز افتخار خانواده‌ی وسپاها می باشد. این موفقیت هنگامی با ارزش تر از قبل می‌شود که بدانید رقبای سی جیورنی در آن مسابقات موتورهای آفرود قدرتمند بوده‌اند. این قهرمانی به کمپانی وسپا جرئت تولید نسخه به روز شده و مدرن آن را داد.

اطلاعات خرید موتور وسپا

وسپا ۹۴۶

یک موتور کلاسیک است و به منظور ادای احترام به اولین وسپا که در سال ۱۹۴۶ ساخته شد تولید شده است. بسیار زیبا و شکیل است. به جرئت می توان لقب بهترین محصول کارخانه وسپا را به آن داد. این شاهزاد‌ی ایتالیایی با بدنه ای از فولاد و آلومینیوم ترکیبی از سختی و ظرافت را تشکیل می دهد. در عین حال که بسیار مقاوم است بسیار سبک و راحت است و برای یک سواری عاشقانه در یک غروب دل انگیز طراحی شده است.حجم موتور آن ۱۵۵ سی سی و قیمت آن حدود ۱۱۰۰۰ دلار است. بنابراین احتمالا خریدن آن برای هر کسی مقدور نیست. وسپا ۹۴۶ دارای یک نسخه تمام قرمز است که برای ادای احترام به بیماران ایدز طراحی شده است و علاوه بر زیبایی وصف ناپذیر به موتورسیکلتی فوق سوپر لاکچری معروف است.

وسپا  Electrical

اگر از آن دسته افرادی هستید که به محیط زیست و هوای پاک اهمیت می دهید و از طرفی رفت و آمد کردن با یک موتور سیکلت زیبا و البته Vespa برایتان مهم است، وسپا الکتریکال را به شما پیشنهاد می کنیم. بسیار سبک و در عین حال راحت است. راندن آن به آسانی خوردن یک لیوان آب است. قدرت موتور آن ۴kw/h است و بسیار بهینه و کم مصرف می باشد.برای رفت و آمد درون شهری در یک روز آفتابی بسیار مناسب است. قیمت آن حدود ۸۰۰۰ دلار است و با چهار ساعت شارژ تقریبا ۶۰ مایل شما را تکان می دهند. البته تا کنون این مدل به صورت مستقیم در ایران وارد نشده است و زیر ساخت لازم را ندارد اما امید است بزودی موتورهای برقی در ایران رایج شوند.

نمایندگی خرید وسپا در ایران

با وجود تحریم های گسترده‌ای که گریبان گیر کشورمان است اما برخی از شرکت ها با وارد کردن موتور های محبوب وسپا کماکان ایران را در بازار جهانی موتور زنده نگه داشته‌اند. نمایندگی های رسمی این کمپانی در ایران کویر موتور و کبیر موتور هستند. که با ارائه ی مدل‌های جدید و قدیمی وسپا رضایت مشتری های خود را جلب کرده‌اند. سوال بزرگی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که آیا وسپا در ایران خریدار دارد یا خیر؟؟ پاسخ مثبت است. چرا که وسپا با توجه به دست ساز بودن و خاص بودنش انتخاب افراد سخت پسند است. افرادی مثل اینفلوئنسر، بازیگران، هنرمندان و ورزشکاران شاید از علاقه مندان پروپا قرص وسپا باشند.

خرید وسپا در ایران

همراه ما باشید

نظرات