علت فوت محمد محمدعلی نویسنده چه بود؟ +‌بیوگرافی و علت مرگ و همسر و فرزندان

0

علت فوت محمد محمدعلی نویسنده چه بود؟ +‌بیوگرافی و علت مرگ

محمد محمدعلی نویسنده و روزنامه نگار متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۲۷ تهران میباشد که متاسفانه روز جمعه ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ به دلیل اصلی ایست قلبی در کانادا درگذشت، محمد محمدعلی نویسنده و روزنامه نگار ، عضو کانون نویسندگان ایران و سردبیر فصل نامه برج بود که از دنیا رفت.

بیوگرافی محمد محمدعلی نویسنده و روزنامه نگار کیست و همسر و فرزندان

محمد محمدعلی نویسنده ایرانی، لیسانس علوم سیاسی و اجتماعی بود و پس از فارغ التحصیلی به استخدام سالزمان بازنشستگی کشور درامد. چند دوره ریاست انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی را برعهده داشت. او عضو کانون نویسندگان ایران، مدرس داستان‌نویسی و پژوهشگر ایرانی است.

مراسم تشییع و خاکسپاری وی در ونکور کانادا برگزار می شود. علت مرگ و فوت محمد محمدعلی نویسنده ایرانی و درگذشت و مرگ او و کیه و اهل کجاست از مجله حرف تازه میخوانید

علت دقیق درگذشت و فوت محمد محمدعلی نویسنده ایرانی مشخص شد +‌بیوگرافی و عکس

بیوگرافی

محمد محمدعلی، نویسنده و روزنامه نگار اهل خیابان مولوی تهران بوده که تاکنون چند کتاب و مقاله به چاپ رسانده و جوایز متعددی را در جشنواره های ادبی داخلی و بین الملی دریافت کرده بود که متاسفانه به علت ایست قلبی چشم از جهان فرو بست.

محمد محمدعلی متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۲۷ در خیابان مولوی تهران و در خانواده‌ای پرجمعیت متولد شد. در سال ۱۳۴۳ رتبه نخست منطقه آموزش پرورش در مسابقه داستان‌نویسی انجمن ایران و آمریکا را به دست آورد. در سال ۱۳۴۴ و هنگامی که مشغول تحصیل در دبیرستان مروی بود علاوه بر نگارش چند نمایش‌نامه، سالنامه مروی را منتشر کرد. پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۹ به خدمت سربازی اعزام شد و در سپاه ترویج و آبادانی خدمت کرد. در همان دوران سربازی بود که طرح‌های اولیهٔ داستان‌های درهٔ هندآباد گرگ داره و از ما بهتران شکل گرفت.

شغل اصلی

محمد محمدعلی در سال ۱۳۵۳ به استخدام سازمان بازنشستگی کشوری درآمد. او از ۱۳۶۹ به وزارت فرهنگ و آموزش عالی منتقل شد و در مرکز اسناد و مدارک علمی کشور مشغول کار گردید. در ۱۳۸۱ بازنشسته شد.

محمدعلی سی سال در سازمان باز نشستگی کشوری و وزارت علوم خدمت کرد و از سال ۱۳۸۰ تا کنون نیز در موسسه فرهنگی هنری کارنامه ایران و خانه فرهنگ و هنر ونکوور داستان نویسی تدریس می کند.

بیوگرافی محمد محمدعلی نویسنده کیست

علت مرگ محمد محمدعلی

محمد محمدعلی نویسنده و روزنامه نگار بود که متاسفانه به علت عارضه قلبی چشم از جهان فرو بست.

ازدواج و همسر محمد محمدعلی و فرزندان

مرحوم محمدعلی در سال ۱۳۵۴ با خانم نسرین کیهانی ازدواج کرد. از فرزندان محمد محمدعلی اطلاعاتی در دست نیست

علت مرگ محمد محمدعلی

سوابق

مرحوم محمد محمدعلی، نویسنده و سردبیر فصل نامه برج، از سال ۱۳۴۹ به طور جدی فعالیت در عرصه نویسندگی و ادبیات را آغاز کرد. او فعالیت‌های متعددی از نویسندگی و روزنامه نگاری تجربه کرده بود.

محمد محمدعلی عضو کانون نویسندگان ایران، مدرس داستان‌نویسی و پژوهشگر ایرانی است. نخستین کتابش را که مجموعه داستانی با نام «درهٔ هندآباد گرگ داره» بود در ۱۳۵۴ منتشر کرد و در آن به شیوه ای واقع‌گرایانه به زندگی فقر زده روستاییان پرداخت.

در سال ۱۳۵۶ به عضویت در کانون نویسندگان ایران درآمد و به مدت ۱۷ سال به عنوان حسابدار و مسئول کمیته امور مالی کانون فعالیت کرد.

در سال ۱۳۶۴ به همراه جواد مجابی، محمد مختاری و حمیدرضا رحیمی جلسه شاعران سه شنبه را تشکیل داد در سال ۱۳۷۳ محمدعلی یکی از افرادی بود که بیانیه ۱۳۴ نویسنده مشهور به متن ما نویسنده‌ایم را امضا کرد.

محمد محمدعلی در گذشته نه چندان دور به صورت فعال عضو کانون نویسندگان ایران بوده که پیرو این عضویت فعالیت سیاسی اندکی نیز داشته‌است. البته هم اکنون نیز عضو کانون است ولی مانند سابق فعال نیست. در حال حاضر به آموزش نویسندگی در چند مؤسسه نشر مشغول است. نویسندگی کتابهای رمان، فعالیت در نشریات ادبی از جمله سایر فعالیتهای دیگر اوست.

بیوگرافی و علت مرگ محمد محمدعلی نویسنده ایرانی

سردبیر فصلنامه برج

وی از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۱ سردبیری فصلنامه ای به نام برج را به عهده داشت و پس از آن نیز کم و بیش با مطبوعات از جمله مجله‌های دنیای سخن و آدینه همکاری می‌کرد و سه ویژه نامه شعر و داستان مجله آدینه به سردبیری او منتشر شد. در سال ۱۳۸۵ ترجمه رمان نقش پنهان به ترکی استانبولی منتشر شد.

محمدعلی در سال ۱۳۷۹ شرح سفر بیست و یک نویسنده به ارمنستان را در روزنامه فتح منتشر کرد. او همچنین سه ویژه نامه شعر و داستان مجله آدینه نیز به سردبیری او منتشر شد.

بیوگرافی و علت مرگ محمد محمدعلی نویسنده ایرانی

زندگی شخصی و مهاجرت

محمدعلی دو روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ به همراه همسرش به کانادا مهاجرت کرد تا کنار فرزندانش زندگی کند. محمدعلی سی سال در سازمان باز نشستگی کشوری و وزارت علوم خدمت کرد و از سال ۱۳۸۰ تا کنون نیز در موسسه فرهنگی هنری کارنامه ایران و خانه فرهنگ و هنر ونکوور داستان نویسی تدریس می کند.

سبک نویسندگی

محمد محمدعلی به شیوه‌ای واقع گرایانه به زندگی فقر زده مردم پرداخته‌است و به نوعی سمبولیسم را با واقعیات اجتماعی تلفیق کرده‌است. مرگ و مرگ طلبی از مضامین اصلی رمان‌های اوست. همچنین توجهی خاص به آب و معضلات ناشی از آن و ریشه یابی این مسئله نشان می‌دهد.

کتای های محمد محمدعلی

مجموعه داستان

درهٔ هندآباد گرگ داره (۱۳۵۴)
از ما بهتران
بازنشستگی و داستان‌های دیگر
چشم دوم (۱۳۷۳)
دریغ از رو به رو (۱۳۷۸)

رُمان

رعد و برق بی باران (۱۳۷۰
نقش پنهان (۱۳۷۰)
باورهای خیس یک مرده (۱۳۷۶)
برهنه در باد (۱۳۷۹)
قصهٔ تهمینه (۱۳۸۲)
آدم و حوا (۱۳۸۲)
جمشید و جمک (۱۳۸۳)
مشی و مشیانه (۱۳۸۶) (
جهان زندگان (۱۳۹۴)
خطابه های راه راه- داستان نا تمام. ۱۴۰۲( نشر رها )

جوایز

۱۳۷۷ – دریافت دیپلم افتخار بیست سال داستان‌نویسی ایران از وزیر ارشاد
۱۳۸۱ – برنده جایزه بهترین رمان سال جایزه یلدا به خاطر رمان برهنه در باد
۱۳۸۷ – بزرگداشت و دریافت لوح سپاس در نشر ثالث

نظرات