بیوگرافی الهام طبسی و همسرش با عکس و سوابق + زندگی شخصی و افتخارات

0

بیوگرافی الهام طبسی و همسرش با عکس و سوابق + زندگی شخصی و افتخارات

الهام طبسی کیست و اهل کجاست؟ بیوگرافی الهام طبسی زادهٔ سال ۱۳۵۰ در ایران پژوهشگر ارشد ایرانی موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) و کارشناس هوش مصنوعی و همسرش با عکس و تصاویر زندگی شخصی و خانواده الهام طبسی و همسرش همراه با سوابق شغلی و پیج اینستاگرامش تا حواشی و جنجال های اخیر وی در ادامه مطلب از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی الهام طبسی کیست و اهل کجاست +همسر و عکس و سوابق

الهام طبسی در سال ۱۳۵۰ به دنیا امده و اهل تهران است او در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه صنعتی شریف تهران لیسانس مهندسی برق را گرفت و سپس راهی آمریکا شد و تحصیلات خود را در آمریکا ادامه داد.

الهام طبسی کیست و اهل کجاست

بیوگرافی الهام طبسی کیست

دکتر الهام طبسی متولد سال ۱۳۵۰ در تهران بوده و و ۵۲ سال سن دارد او فارغ التحصیل لیسانس مهندسی برق در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه صنعتی شریف است. دکتر الهام طبسی پژوهشگر ارشد موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) و کارشناس هوش مصنوعی امریکا است که به همراه ایلان ماسک در لیست تأثیرگذارین شخصیت های حوزه‌ی هوش مصنوعی قرار گرفته است او در حال حاضر در موسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده مشغول کار است.

هم اکنون الهام طبسی، پژوهشگر ارشد موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) و معاون بخش فناوری‌های نوظهور آزمایشگاه فناوری اطلاعات (ITL) است. او متولد ایران و فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف بوده و یکی از تأثیرگذارین افراد حوزه‌ی هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

تحصیلات

الهام طبسی دارای مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی برق در سال ۱۳۷۱ از دانشگاه شریف است. او سپس برای ادامه تحصیل راهی امریکا شد.

بیوگرافی الهام طبسی کیست

او در امریکا موفق شد دکترای برنامه نویسی را اخذ کند و حالا به عنوان پژوهشگر ارشد موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) و معاون بخش فناوری‌های نوظهور آزمایشگاه فناوری اطلاعات فعالیت دارد.

او میگوید من همه وقت زندگی ام در حال تحصیل و کتاب خواندن در دانشگاه و تحصیلات تکمیلی بود من به دختران میگویم حتی آسمان هم سقف آرزو نیست. مهم فقط نقطه‌ی شروع است. پس رویای بزرگ داشته باشید، به دنبال آنچه می‌خواهید بروید. من در ایران بزرگ شدم که همانطور که به شما گفتم، زمان و مکان عجیبی برای بزرگ شدن دختری علاقه‌مند به ریاضی و علوم بود. پدرم همیشه به ما می‌گفت تا زمانی که بیشترین تلاش را بکنید و ثابت قدمی خود را حفظ کنید، هیچ چیز غیر ممکن نیست.

سوابق شغلی

الهام طبسی، طبق گزارش مجله‌ی تایم در فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار بر حوزه‌ی هوش مصنوعی قرار گرفت و را اعلام کرده است و از این حیث در رده ایلان ماسک و سم آلتمن برابری می کند.

تایم در لیست خود به ۱۰۰ فرد تأثیرگذار جهان در زمینه هوش مصنوعی در دسته بندی هایی از جمله رهبران ، سرمایه گذاران ، شکل دهندگان و محققان اشاره کرده است. در این لیست نام افراد مختلفی از جمله «سنها روانور» ۱۸ ساله که در سال ۲۰۲۰ اولین و بزرگترین گروه فعال جوانان جهان در هوش مصنوعی با نام Encode Justice را تأسیس کرد تا «جفری هینتون» ۷۶ ساله دیده می شود.

الهام طبسی دوران تحصیل را در کنار خانواده اش در ایران گذارند و پس از اخذ مدرک لیسانس برای تکمیل دوره فوق لیسانس و دکترا راهی امریکا شد. او پنج سال بعد به NIST پیوست تا روی پروژه‌های متعددی با محوریت یادگیری ماشین کار کند. او می‌گوید که همیشه در آرزوی دانشمند‌شدن بوده است.

طبسی در مصاحبه‌با مجله‌ی تایم می‌گوید: «همانطور که گفتم، من در ایران بزرگ شدم، در دوران و مکانی بسیار عجیب‌ برای دختری که به ریاضی و علم علاقه دارد. پدرم همیشه به ما می‌گفت که اگر سخت کار کنید، هیچ‌چیزی غیرممکن نخواهد بود.»

من تمام دوران تحصیلم در دانشگاه و تحصیلات تکمیلی یکی از معدود دختران کلاس بودم. من به آنها چه بگویم؟ من به آنها می‌گویم که حتی آسمان هم سقف آرزو نیست. مهم فقط نقطه‌ی شروع است. پس رویای بزرگ داشته باشید، به دنبال آنچه می‌خواهید بروید. من در ایران بزرگ شدم که همانطور که به شما گفتم، زمان و مکان عجیبی برای بزرگ شدن دختری علاقه‌مند به ریاضی و علوم بود. پدرم همیشه به ما می‌گفت تا زمانی که بیشترین تلاش را بکنید و ثابت قدمی خود را حفظ کنید، هیچ چیز غیر ممکن نیست.

«الهام طبسی» پژوهشگر ارشد هوش مصنوعی که در ایران متولد شده و مدرک کارشناسی برق خود را از دانشگاه شریف دریافت کرده و در حال حاضر در موسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده مشغول کار است، از سوی مجله معتبر تایم به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره برتر توسعه هوش مصنوعی برگزیده شده که در ادامه به مصاحبه وی با خبرنگار این مجله می‌پردازیم.

بیوگرافی الهام طبسی و همسرش کیست و اهل کجاست با عکس و سوابق + زندگی شخصی و افتخارات

هم رده ایلان ماسک

موسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده(NIST) از ۵ سال پیش تاسیس شد و هدف از راه اندارزی آن، پیشبرد توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی قابل اعتماد و مسئولیت‌پذیر بود

الهام طبسی، مهندس برق و رئیس کارکنان آزمایشگاه فناوری اطلاعات این مؤسسه بود که گفت‌وگوها حول تأثیر و خطر(ریسک) هوش مصنوعی را از اصول به اجرای عملی سیاست‌ها انتقال داد.

بیوگرافی و زندگینامه الهام طبسی هم رده ایلان ماسک

پیشنهاد او به طور قابل توجهی نتیجه بخش بود. پس از شروع تحقیقاتِ تیم طبسی در مورد امنیت هوش مصنوعی و سوگیری آن، کنگره آمریکا موسسه ملی استاندارد و فناوری را که بخشی از وزارت بازرگانی این کشور است، موظف کرد تا چارچوب مدیریت خطر(ریسک) اختیاری را برای سیستم‌های هوش مصنوعی قابل اعتماد به عنوان بخشی از قانون مجوز دفاع ملی(NDAA) در سال ۲۰۲۱ ایجاد کند.

وی در اوایل کار خود، معمار اصلی کیفیت تصویر اثر انگشت(NFIQ) بود که اکنون یک استاندارد بین‌المللی برای اندازه‌گیری کیفیت تصویر اثر انگشت است که توسط اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا به کار گرفته می‌شود.

الهام طبسی می گوید: این اولین چارچوب مدیریت خطر هوش مصنوعی ایجاد شده توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکاست و یک به‌روزرسانی برای موارد قبلی نیست. بنابراین هوش مصنوعی برای ما در موسسه ملی استاندارد و فناوری جدید نیست.

برنامه هوش مصنوعی قابل اعتماد و مسئولیت‌پذیر(Trustworthy Responsible AI) توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ پس از پیشرفت در یادگیری عمیق راه‌انداز شد.

نظرات