بیوگرافی روبرتو مانچینی سرمربی فوتبال عربستان کیست + همسر و فرزندان و سوابق

0

بیوگرافی روبرتو مانچینی سرمربی فوتبال عربستان کیست + همسر و فرزندان و سوابق

روبرتو مانچینی یکی بازیکنان سابق فوتبال ایتالیا و سرمربی فوتبال می باشد که در ۲۷ نوامبر ۱۹۶۴ ‏(۵۸ در ایسی، ایتالیا به دنیا امد. او دارای قد ۱٫۷۹ متر بوده و در حال حاضر به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان مشغول فعالیت است. او در گذشته بازیکن فوتبال بوده و به عنوان بازیکن در تیم‌های باشگاهی بولونیا، سمپدوریا، لاتزیو و لسترسیتی بازی کرده‌است. روبرتو مانچینی یک دختر و دو پسر به نام‌های فیلیپو و آندره‌آ دارد. در ادامه بیوگرافی کامل روبرتو مانچینی و همسر و فرزندان وی همراه ب سوابق و عکس هایش در مجله حرف تازه آشنا شوید.

بیوگرافی روبرتو مانچینی سرمربی فوتبال عربستان کیست + همسر و فرزندان و سوابق

بیوگرافی روبرتو مانچینی

روبرتو مانچینی، متولد ۲۷ نوامبر ۱۹۶۴ در ایسی ایتالیا بازیکن سابق و سرمربی فعلی فوتبال است. وی هم اکنون به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال عریستان مشغول فعالیت است. وی از ۲۷ اوت ۲۰۲۳ هدایت تیم فوبتال عربستان را بر عهده گرفت.

خانواده

مانچینی به همراه پدر و مادر و خواهرش، پس از گذشت چند سال به شهر روکاداشپیده رفت. او مسیحی کاتولیک است بود و در دوران جوانی، به عنوان دستیار کشیش کار میکرد. روبرتو مانچینی از کودکی در مراسم های مذهبی در کلیسا به همراه پدر خود حاضر می شد.

عکس روبرتو مانچینی و همسر و فرزندان

روبرتو مانچینی و همسر و فرزندان

مانچینی در سال ۱۹۸۸ با خانم فدریکا ازدواج کرد که این ازدواج سرانجامی نداشت و نهایت بعد از ۲۸ سال زندگی، در سال ۲۰۱۶ از یکدیگر جدا شدند. حاصل ازدواج آنها، دو پسر به نام های آندره آ و فیلیپو، و یک دختر هستند. پسرهای روبرتو مانچینی، بازیکن های فوتبال هستند.

او یک دختر و دو پسر به نام‌های فیلیپو و آندره‌آ دارد که هردوی آن‌ها بازیکن فوتبال هستند و در زمان مربیگری پدرشان در اینتر در این تیم حضور داشتند.

مشوق ورود به فوتبال

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که مشوق او برای فوتبایست شدن، یک کشیش بوده!! کشیشی که روبرتو مانچینی به عنوان دستیار او فعالیت می کرد، باعث شد که علاقه روبرتو مانچینی به فوتبال و مربیگری فوتبال چندین برابر شود.

عکس روبرتو مانچینی

اطلاعات باشگاهی

مانچینی یکی از شخصبت های لرجسته فوتبال ایتالیا می باشد که در دوران بازیکنی در فوتبال افتخارات زیادی کسب کرد او در طول فعالیت در فوتبال در پُست مهاجم برای تیم های بولونیا و سمپدوریا، لاتزیو، لستر سیتی بازی کرده است. وی همچنین عضو تیم ملی فوتبال ایتالیا نیز بوده و سال ها با پیراهن کشورش به میدان رفته است. او در بین سال های ۱۹۸۴–۱۹۹۴ در تیم ملی ایتالیا فعالیت داشته و در ۳۶ بازی توانسته ۴ گل به ثمر برساند که امار چشمگیری محسوب نمی شود.

سوابق ورزشی

روبرتو مانچینی فوتبال حرفه ای را با بازی در تیم بولونیا آغاز کرد. او در پست مهاجم درخشش خوبی را از خود نان داد و این معارتش باعص شد تا برای عضویت در تیم های بزرگتری دعوت شود. وی به مدت یک سال برای تیم بولونیا بازی کرد، وارد تیم سمپدوریا شد و از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۷ میلادی برای این تیم بازی کرد و در فصل ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱ توانست به همراه تیم خود، به قهرمانی در سری آ برسد.

بیوگرافی و عکس جوانی روبرتو مانچینی و همسر و فرزندان

روبرتو مانچینی، پس از جدایی از تیم سمپدوریا، به تیم لاتزیو پیوست و توانست در ۸۷ بازی ۱۵ گل را به ثمر برساند. او در فصل ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹، اخرین دوره سری رقابت های جام در جام اروپا به همراه تیمش قهرمان شد

لستر سیتی، آخرین تیم باشگاهی بود که روبرتو مانچینی برای آن بازی کرد. او سپس برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد و کفشهایش را آویخت

بیوگرافی روبرتو مانچینی سرمربی فوتبال و همسر و فرزندان و سوابق

خداحافظی از فوتبال

روبرتو مانچینی بعد از خداحافظی از فوتبال به سرمربیگری روی آورد. او از سال ۲۰۰۰ به عنوان سرمربی فوتبال مشغول بکار است و هدایت تیم های فیورنتینا، لاتزیو، اینتر میلان، منچستر سیتیگا، لاتاسرای، اینتر میلان، زنیت سن پترزبورگ، تیم ملی فوتبال ایتالیا و تیم ملی فوتبال عربستان سعودی را برعهده داشته اشت.

زندگینامه و بیوگرافی روبرتو مانچینی سرمربی فوتبال عربستان کیست + همسر و فرزندان و سوابق

سوابق مربیگری روبرتو مانچینی

او مربیگری را در سال ۲۰۰۰ و به عنوان دستیار اسون گوران اریکسون در باشگاه لاتزیو آغاز کرد و سپس به عنوان سرمربی، در تیم‌های فیورنتینا، لاتزیو، اینتر میلان، منچستر سیتی، گالاتاسرای و همچنین زنیت سن پترزبورگ فعالیت داشته‌است ودر رده ملی نیز در تیم تیم ملی ایتالیا مربیگری کرده است. او تاکنون به تمام افتخارات در عرصهٔ باشگاهی (به عنوان بازیکن و مربی) دست یافته و تنها به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست نیافته‌است هرچند به عنوان بازیکن و در سال ۱۹۹۲ با تیم سمپدوریا به فینال این رقابتها رسیده‌است ولی از کسب قهرمانی بازماند. هم‌اکنون و به خاطر افتخارات گوناگون در عرصه ملی و باشگاهی شاید بتوان نام مانچینی را در میان برترین مربیان حال حاضر فوتبال دنیا قرار داد.

مانچینی در ۱ ژوئن ۲۰۱۷ هدایت زنیت سن پترزبورگ را برعهده گرفت.او در ۱۳ می ۲۰۱۸ از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد.

بیوگرافی روبرتو مانچینی سرمربی فوتبال و همسر و فرزندانش

سرمربی تیم ملی ایتالیا

در تاریخ ۱۴ می سال ۲۰۱۸، روبرتو مانچینی توانست به عنوان سرمربی تیم ملی ایتالیا انتخاب شود و فعالیت خود را آغاز کند. روبرتو مانچینی توانست تیم ملی ایتالیا را به یورو ۲۰۲۰ برساند. پس از این موفقیت، قرار داد او با تیم ملی ایتالیا تا سال ۲۰۲۲ تمدید شد. او توانست که در لیگ یورو ۲۰۲۰، در مقابل تیم انگلستان مربیگری کند و در ضربات پنالتی، این تیم را شکست دهد و تیم ایتالیا را به قهرمانی برساند.

مانچینی توانست تیم اینتر را پس از ۱۷ سال به مقام قهرمانی ایتالیا برساند. او همراه اینتر ۳ سال متوالی قهرمان سری آ شد. همچنین مانچینی به عنوان موفق‌ترین مربی اینترمیلان در ۳۰ سال گذشته شناخته می‌شود.مانچینی ۵ دوره پیاپی بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ به فینال جام حذفی ایتالیا رسید که یک بار با لاتزیو و ۴ بار با اینتر میلان بود.

بیوگرافی روبرتو مانچینی سرمربی فوتبال عربستان کیست + همسر و فرزندان و سوابق

با قهرمانی در لیگ برتر انگلستان در سال ۲۰۱۲ توانست باشگاه فوتبال منچسترسیتی را پس از ۴۴ سال به مقام قهرمانی لیگ انگلستان برساند.

همچنین مانچینی موفق شد پس از ۵۳ سال ایتالیا را به عنوان قهرمانی جام ملت‌های اروپا برساند

سرانجام پس از قهرمانی یورو ۲۰۲۰ و همچنین دو عنوان سومی در لیگ ملت‌های اروپا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ در ۱۳اوت ۲۰۲۳ از سرمبیگری تیم ملی ایتالیا استعفا داد.

روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی عربستان کیست

روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی عربستان

سرمربی موفق ایتالیا به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال عربستان معرفی شد.

فدراسیون فوتبال عربستان با انتشار ویدیوی به صورت رسمی از روبرتو مانچینی به عنوان سرمربی جدید این تیم رونمایی کرد.

مانچینی که با ایتالیا از صعود به جام جهانی بازماند، موفق شد لاجوردی پوشان را قهرمان یورو ۲۰۲۰ کند.

حالا مانچینی با عربستان باید در جام ملت های آسیا به مصاف رقبا برود.

سوابق روبرتو مانچینی سرمربی فوتبال عربستان کیست + همسر و فرزندان و سوابق

افتخارات روبرتو مانچینی به عنوان بازیکن فوتبال

• سری آ(۱): ۱۹۹۱–۱۹۹۰ با تیم سمپدوریا

• کوپا ایتالیا(۴): ۱۹۸۵–۱۹۸۴ ، ۱۹۸۸–۱۹۸۷ ، ۱۹۸۹–۱۹۸۸ ، ۱۹۹۴–۱۹۹۳ با تیم سمپدوریا

• لیگ قهرمانان اروپا نایب قهرمان ۱۹۹۲–۱۹۹۱ با بازی در تیم سمپدوریا

• جام در جام اروپا(۱): قهرمان ۱۹۹۰–۱۹۸۹ بازی در تیم سمپدوریا

• نایب قهرمان ۱۹۸۹–۱۹۸۸ با حضور در تیم لاتزیو

• سری آ(۱): ۲۰۰۰–۱۹۹۹ به عنوان بازیکن در لاتزیو

• کوپا ایتالیا(۲): ۱۹۹۸–۱۹۹۷ ؛ ۲۰۰۰–۱۹۹۹ با حضور در تیم لاتزیو

• جام در جام اروپا(۲): ۱۹۹۹–۱۹۹۸ ، ۱۹۹۰–۱۹۸۹ با حضور در تیم لاتزیو

• سوپر جام اروپا(۱): ۱۹۹۹ با حضور در تیم لاتزیو

افتخارات شخصی

سرمربی تیم ایتالیا

• بازیکن سال سری آ ایتالیا: ۱۹۹۷

• بازیکن سال ایتالیا: ۱۹۹۷

• جایزه «جرین دورو» به عنوان بهترین بازیکن سری آ: ۱۹۸۸، ۱۹۹۱

افتخارات مربیگری

بهترین مربی ماه لیگ برتر انگلیس در سال ۲۰۱۰

فیورنتینا

• کوپا ایتالیا(۱): ۲۰۰۱–۲۰۰۰

لاتزیو

• کوپا ایتالیا(۱): ۲۰۰۴–۲۰۰۳

اینتر میلان

• سری آ(۳): ۲۰۰۶–۲۰۰۵ ؛ ۲۰۰۷–۲۰۰۶ ؛ ۲۰۰۸–۲۰۰۷

• کوپا ایتالیا(۲): ۲۰۰۵–۲۰۰۴ ؛ ۲۰۰۶–۲۰۰۵

• نایب قهرمان ۲۰۰۷–۲۰۰۶ و ۲۰۰۸–۲۰۰۷

• سوپر جام ایتالیا(۲): ۲۰۰۵ ، ۲۰۰۶

منچستر سیتی

• جام حذفی انگلستان(۱): ۲۰۱۱–۲۰۱۰

• لیگ برتر انگلستان(۱): ۲۰۱۲–۲۰۱۱

• جام خیریه انگلستان(۱): ۲۰۱۲

گالاتاسرای

• جام حذفی ترکیه(۱): ۲۰۱۴–۲۰۱۳

ایتالیا

• جام ملت‌های اروپا(۱): ۲۰۲۰

نظرات