بیوگرافی علی شریفی زارچی استاد دانشگاه شریف کیست +‌‌ماجرای اخراج و سوابق

0

بیوگرافی علی شریفی زارچی استاد دانشگاه شریف کیست +‌‌ماجرای اخراج و سوابق

علی شریفی زارچی کیست و اهل کجاست

علی شریفی زارچی استاد دانشگاه صنعتی شریف تهران می باشد که در دهه ۶۰ در تهران به دنیا امد. وی دانش‌آموخته‌ی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری بیوانفورماتیک از دانشگاه تهران است و از سال ۱۳۹۵ به عنوان عضو هیأت علمی دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار بوده است. این استاد برجسته در شهریور ۱۴۰۲ از دانشگاه شریف اخراج شد.

بیوگرافی علی شریفی زارچی استاد دانشگاه شریف کیست +‌‌ماجرای اخراج و سوابق و همسرش

بیوگرافی علی شریفی زارچی

علی شریفی زارچی یکی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف می باشد که در دهه ۶۰ در تهران متولد شده است. او در صفحه شخصی اش از اخراج خود از این دانشگاه خبر داد.

وی در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: امروز نامه‌ی اخراج من از ‎دانشگاه شریف دریافت شد.

شریفی زارچی از جمله اساتیدی بود که درباره مسائل سیاسی کشور توئیت های جنجالی در صفحه اینستاگرامش منتشر می کرد.

علی شریفی زارچی کیست

تحصیلات

آقای شریفی زارچی وی دانش‌ آموخته‌ مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف بوده و هم اکنون دارای مدرک دکتری بیوانفورماتیک از دانشگاه تهران است. او همچنین دوره‌های پژوهشی و پسادکتری را در آلمان و آمریکا گذارنده و یکی از استادان محبوب در بین دانشجویان شریف می باشد.

همچنین ببینید: بیوگرافی محمد مسعودیان فر مدیرکل مجتمع رفاهی صدا و سیما گیلان +‌عکس و سوابق

سوابق

از سال ۱۳۹۵ به عنوان عضو هیأت علمی دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار بوده است.

بیوگرافی و سوابق علی شریفی زارچی استاد دانشگاه شریف

واقعیت های اخراج علی شریفی زارچی از دانشگاه شریف

در شهریور ماه ۱۴۰۲ به دنبال اخراج سریالی ساتید از دانشگاه شریف، علی شریفی زارچی نیز مانند هم صنفان خود از شریف اخراج شد تا یک استاد دیگر در پدیده نوظهور حمله به استادان کاملتر شود.

علی شریفی زارچی، استاد دانشگاه شریف در پیامی در شبکه اجتماعی اکس درباره اخراج خود از دانشگاه نوشت: استناد مدیریت دانشگاه آن است که به رغم مکاتبه در خرداد و آذر ۱۴۰۰ و شهریور ۱۴۰۱، هیچ اقدامی برای تمدید قرارداد خود انجام نداده‌ام.

توئیت های جنجالی

همچنین علی شریغی زارچی در روز خبرنگار با توئیتی به شرایط خبرنگاران واکنش نشان داد. توئیت او درباره خبرنگاران به این شرح است: «ایران ۱۷ مرداد را روز خبرنگار نامگذاری کرده است. ادای احترام می‌کنم، به خبرنگارانی که اجازه ندارند، کار خود را انجام بدهند و امنیت خود را در خطر می‌بینند. بار دیگر از جمهوری اسلامی می‌خواهیم، تا آنهایی که خودسرانه بازداشت شده‌اند را آزاد کنند، از جمله خبرنگارها»

بیوگرافی علی شریفی زارچی و همسرش کیست

اما برخی معتقدند که علت اخراج این استاد دانشگاه شریف انتقادات او از نحوه‌ی برخورد با دانشجویان در جریان اعتراضات و ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ پس از مرگ مهسا امینی بوده است

بیانیه دانشگاه شریف درباره اخراج علی شریفی زارچی

بیانیه دانشگاه شریف درباره علی شریفی زارچی به شرح زیر است: «اساتیدی که به‌صورت پیمانی همکاری‌شان با دانشگاه شروع می‌شود تا مدت ۵ سال فرصت دارند که برای تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانی به رسمی آزمایشی اقدام کنند و پس از این مهلت، عضو هیئت علمی باید درخواست تمدید عضویت پیمانی بدهد که تحت شرایطی قابل پذیرش خواهد بود.»

مهلت پنج ساله قرارداد پیمانی دکتر شریفی‌زارچی به‌عنوان استادیار پیمانی دانشگاه، بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به پایان رسید که از ۹ ماه پیش از آن، دانشگاه در فواصل مختلف، سه مرتبه با ارسال نامه‌هایی از ایشان دعوت کرد که درخواست تمدید عضویت پیمانی خود را به همراه مستندات فعالیت‌های علمی ارائه کند که متاسفانه علی‌رغم این درخواست‌ها و پی گیری‌های شفاهی مکرر، اقدامی از سوی ایشان صورت نگرفت.

در نهایت هیئت اجرایی جذب دانشگاه متشکل از آقایان سعید سهراب‌پور، محمدرضا عارف، اعظم ایرجی‌زاد، حمیدرضا ربیعی، آریا الستی، محمود سعادت، محمدجعفر عبدخدایی، محمود بهمن‌آبادی، ابراهیم سوزنچی به‌عنوان اعضای حقیقی، و آقایان جلیلی و حجت‌الاسلام طباطبایی به‌عنوان اعضای حقوقی هفته گذشته رأی به پایان همکاری ایشان دادند

نظرات