فیلم دلهره آور از لحظه پرتاب یاسمین مقبلی به فضا !!!

0

فیلم دلهره آور از لحظه پرتاب یاسمین مقبلی به فضا !!!

یاسمین مقبلی فضانورد ناسا، به همراه ۳ نفر از فضانوردان دیگر، روز ۲۵ آگوست به فضا پرتاب شد تا در ایستگاه فضایی بین المللی قرار بگیرد، ویدیویی از لحظه پرتاب کپسول SpaceX Dragon و کنده شدن از زمین توسط ناسا منتشر شد که در فیلم زیر می بینید:

یاسمین مقبلی و هم تیمی هایش زمین را از مرکز فضایی کندی در فلوریدای آمریکا به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی ترک کرد.

 

وضعیت فضانورد ناسا

خانم یاسمین مقبلی از دل فضا پیغامی را نیز مخابره کرده است. او در پیغامی گفت:او در این پیغام گفت: فضاپیما طبق برنامه پیش رفته و حال فضانوردان خوب است. در ادامه از تمام کسانی که در این راه حمایت و پشتیبانی کردند، سپاسگزارم.»

ناسا ، سازمان فضایی آمریکا،‌ آغاز سفر چهار فضانورد از ملیت‌های مختلف در تیمی به نام «کرو سِوِن» به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی را به صورت مستقیم در حساب توئیتری خود پخش می‌کند.

خدمه این سفینه شامل ۴ فضانورد: یاسمین مقبلی؛ فضانورد ناسا، آندریاس موگنسن؛ فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA)، ساتوشی فوروکاوا؛ فضانورد آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) و کنستانتین بوریسوف از آژانس فضایی روسیه است.
یاسمین مقبلی که پس از انوشه انصاری (انصاری در سال ۲۰۰۶ از ایستگاه فضایی بین‌المللی بازدید کرد)، دومین ایرانی ـ آمریکایی خواهد بود که به فضا سفر می‌کند. مقبلی پیش از این نیز سابقه عضویت در ارتش آمریکا را داشته است.

موگنسن و فوروکاوا هر دو یک بار به فضا رفته اند و همچنین در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته اند.

این پروازهای فضایی مقدمه‌ای برای مأموریت‌های اعزام انسان به ماه و مریخ است که از اواخر سال ۲۰۲۴ شروع می‌شود.

نظرات