بیوگرافی یاسمین مقبلی (jasmin moghbeli) و همسرش سم والد +‌عکس و اهل کجاست

0

بیوگرافی یاسمین مقبلی (jasmin moghbeli) و همسرش سم والد +‌عکس و اهل کجاست

اصالت پدر و مادر یاسمین مقبلی

یاسمین مقبلی فضانورد ناسا در ۳ تیر ۱۳۶۲ در باد نواهایم آلمان به دنیا آمد. او اصالتا کورد مهاباد است و پدر و مادرش هر دو کورد تبار هستند و ۱۳۵۷ از ایران مهاجرت کرد. یاسمن مقبلی یکی از نظامیان آمریکایی است که برای سفر به ماه از سوی ناسا دعوت شد. وی دارای درجه سرهنگ دوم خلبان بل ای‌اچ-۱ سوپرکبرا تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا است. در ادامه معرفی و بیوگرافی یاسمین مقبلی خلبان ایرانی تبار و همسرش و پدر و مادرش از ایران تا آلمان و سفر به ماه و پیج اینستاگرامش از مجله حرف تازه در این صفحه میخوانید:

یاسمین مقبلی، روز جمعه ۲۵ آگوست عازم فضا خواهد شد، قرار است کپسول کرو دراگون به نام پایداری (Endurance) در روز ۲۵ اوت (سوم شهریور ۱۴۰۲) به فضا پرتاب شود. یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی آمریکایی ناسا، فرماندهی پایداری را بر عهده دارد.

او از خانواده‌ای ایرانی تبار است. پدر و مادر او، فرشته و کامی مقبلی، اصالتاً از شهر تهران در مرکز شمالی ایران هستند و پس از انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ از ایران رفته و سپس به ایالات متحده مهاجرت کرده‌اند و در شهر بالدوین، نیویورک ساکن شده‌اند. با این حال مقبلی متولد آلمان است و مانند والدین خود تابعیت ایرانی خود را حفظ نکرده است.

عکس های خانواده یاسمین مقبلی Jasmin Moghbeli فضانورد ایرانی آمریکایی کیست

بیوگرافی یاسمین مقبلی

یاسمین مقبلی، متولد ۲۴ ژوئن ۱۹۸۳ در باد نائوهایم، آلمان، یک خلبان آزمایشی نیروی دریایی ایالات متحده و فضانورد سازمان فضایی NASA است. او مدرک لیسانس علوم در مهندسی هوافضا با فناوری اطلاعات در مؤسسه فناوری ماساچوست و مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی هوافضا از دانشکده تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی گرفت.

او از خانواده‌ای ایرانی تبار است. پدر و مادر او، فرشته و کامی مقبلی، اصالتاً از شهر تهران در مرکز شمالی ایران هستند و پس از انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ از ایران رفته و سپس به ایالات متحده مهاجرت کرده‌اند و در شهر بالدوین، نیویورک ساکن شده‌اند. با این حال مقبلی متولد آلمان است و مانند والدین خود تابعیت ایرانی خود را حفظ نکرده است.

یاسمن مقبلی، سرهنگ دوم خلبان بل ای‌اچ-۱ سوپرکبرا تفنگداران دریایی آمریکا و فضانورد ایرانی – آمریکایی است. وی دارای مدرک کارشناسی مهندسی هوافضا از دانشگاه mit بوده و مدتی نیز عضو تیم بسکتبال این دانشگاه بوده‌است.

آیا یاسمین مقبلی ایرانی است یا آمریکایی

یاسمین مقبلی، فرزند فرشته و کامی مقبلی و اصالتا کُرد زبان و از اهالی شهر مهاباد در استان آذربایجان غربی هستند.

یاسمین مقبلی، در ۳ سال ۱۳۶۲ در خانواده ایرانی و اصالتا کرد در مهاباد به دنیا امد. او فرزند فرشته و کامی مقبلی از اهالی شهر مهاباد در شمال‌غرب ایران است در آلمان به دنیا امده، و پدر و مادرش ایرانی هستند. والدین او بعد از انقلاب ۱۳۵۷ از ایران خارج شده و پس از مدتی سکونت در آلمان، در شهر بالدوین، ایالت نیویورک ساکن شدند. او یک برادر به نام کاوه دارد که پنسیلوانیا زندگی می کند. مقبلی پس از اتمام دوران ابتدایی و در دوران دبیرستان، در دورهٔ آکادمی پیشرفته فضایی در کمپ فضایی هانتسویل آلاباما نیز شرکت کرد.

بیوگرافی یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی آمریکایی و همسرش + زندگی در ماه

کودکی یاسمین مقبلی

یاسمین مقبلی در دبیرستان بالدوین در نیویورک تحصیل کرده و در طول دوران تحصیلی خود در حالی که یک دانش‌آموز بود در دانشگاه فضایی هانتسویل در آلاباما در دوره آکادمی فضایی پیشرفته شرکت کرد. همچنین یاسمین در تیم والیبال، لاکروس و بسکتبال مهندسان MIT فعالیت داشته است.

عکس پدر و مادر

یاسمین مقبلی، فرزند فرشته و کامی مقبلی است. والدین او بعد از انقلاب ۱۳۵۷ از ایران گریختند و پس از مدتی سکونت در آلمان، در شهر بالدوین، ایالت نیویورک ساکن شدند. مقبلی در دبیرستان بالدوین تحصیل کرد و در دوران دانش‌آموزی، در دورهٔ آکادمی پیشرفته فضایی در کمپ فضایی هانتسویل آلاباما نیز شرکت کرد. مقبلی کارشناسی مهندسی هوافضا خود را از دانشگاه ام‌آی‌تی اخذ کرده و مدتی نیز عضو تیم بسکتبال این دانشگاه بوده‌است.

او فارغ التحصیل مؤسسه فناوری ماساچوست در مقزع لیسانس و فارغ التحصیل مدرسه عالی نیروی دریایی و دانشکده خلبانی آزمایش نیروی دریایی امریکا در فوق لیسانس، خلبان تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا و فضانورد ناسا امریکایی ایرانی است که ماموریت دارد به ماه سفر کند. او در اوت ۲۰۲۲ با انتشار عکسی با لباس فضانوردی، با همسر و دو فرزندش عکس یادگاری گرفت.

یاسمن مقبلی دارای درجه سرهنگ دوم از سال ۲۰۱۷ و خلبان هواپیمای SpaceX Crew-7 – بل ای‌اچ-۱ سوپر کبرا تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا است. مقبلی سابقه بیش از دو هزار ساعت پرواز با ۲۵ نوع هواپیمای مختلف و ۱۵۰ ماموریت از جمله چند سورتی پروازی در افغانستان را دارد.او همچنین دورهٔ آموزشی خلبانی را در پایگاه نیروی هوایی-دریایی یوما گذرانده‌است.

بیوگرافی یاسمن مقبلی

زندگی شخصی یاسمین مقبلی (jasmin moghbeli) و همسر و فرزندان

یاسمین مقبلی دو دختر دوقلو دارد و در وبستر تگزاس زندگی می‌کند. والدین یاسمین نیز در دلری بیچ، فلوریدا و برادر بزرگترش در پیتسبورگ، پنسیلوانیا زندگی می‌کنند.

یاسمین مقبلی همسر و ۲ دختر دوقلو دارد و در وبستر تگزاس زندگی می‌کند. والدین او هم در دلری بیج، فلوریدا و کاوه، برادر بزرگترش در پیتسبورگ، پنسیلوانیا زندگی می‌کنند.

پدر و مادر و خانواده یاسمین مقبلی

زمینه فعالیت

مقبلی یک درجه دار رده بالای سپاه تفنگداران دریایی آمریکا است. او به عنوان افسر سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا و خلبان بالگرد بل ای‌اچ-۱ سوپرکبرا آموزش دید و در این دوره ۱۵۰ مأموریت جنگی از جمله چند سورتی در افغانستان را به انجام رساند. او مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا را از مدرسهٔ عالی نیروی دریایی ایالات متحده دریافت کرد.

یاسمین مقبلی در ناسا

در ژوئن ۲۰۱۷، یاسمین مقبلی به عنوان عضوی از گروه فضانوردان ۲۲ سازمان فضایی NASA انتخاب شد و سپس دوره آموزش دو ساله خود را شروع کرد.

در ژانویه ۲۰۲۰، او به همراه ۱۳ نفر دیگر در برنامه آموزشی نامزدان فضانوردی سازمان فضایی NASA فارغ‌التحصیل شد و به طور رسمی “واجد شرایط برای پرواز فضایی شد، از جمله انجام مأموریت‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی، مأموریت‌های آرتمیس به ماه و در نهایت، مأموریت‌ها به سوی مریخ”.

یاسمین مقبلی Jasmin Moghbeli کیست

یاسمین مقبلی کیست

وی، از سال ۲۰۰۸ خلبانی هواپیماهای جنگنده را شروع کرد. مقبلی طی دوران خدمت خود در ارتش آمریکا، در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ در عملیات‌های نظامی آمریکا در افغانستان شرکت داشته‌است. او بیش از دو هزار ساعت پرواز با ۲۵ نوع هواپیمای مختلف را در سابقهٔ خود دارد.

Jasmin Moghbeli

ورود به ناسا

در ژوئن ۲۰۱۷، مقبلی یکی از دوازده نفری بود که به عنوان عضو گروه ۲۲ فضانوردان ناسا (NASA Astronaut Group 22) (ملقب به لاک‌پشت‌ها) انتخاب شد و دورهٔ آموزشی ۲ سالهٔ خود را آغاز کرد. مقبلی به همراه چهار زن و هفت مرد دیگر از میان ۱۸ هزار فرد داوطلب برای شرکت در این دوره، برگزیده شده‌بود.در دسامبر ۲۰۲۰ ناسا اعلام کرد که مقبلی یکی از فضانوردانی خواهد بود که نامزد حضور در برنامه فضایی آرتمیس ناسا هستند و در صورت قبولی، در آینده به ماه و احتمالاً مریخ فرستاده می‌شود. همچنین اگر او از بین ۹ زن نامزد سفر به ماه انتخاب شود، اولین زنی خواهد بود که به ماه می‌رود.

زندگینامه یاسمن مقبلی فضانورد ایرانی کیست

زندگی در ماه

ناسا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مقبلی به‌طور رسمی به عنوان فرمانده هفتمین مأموریت اعزام فضاپیمای اسپیس اکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب شده و آندریاس مورگنسن فضانورد اروپایی، خلبانی این عملیات را برعهده خواهد داشت. این مأموریت قرار است در سال ۲۰۲۳ از مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام شود.

همسر و فرزندان یاسمن مقبلی

بیوگرافی یاسمین مقبلی و همسرش کیست

یاسمین مقبلی چند سال پیش با یک آمریکایی به نمام سم والد ازدواج کرده و دارای همسر و ۲ دختر دوقلو دارد و در وبستر تگزاس زندگی می‌کند.

پیج اینستاگرام یاسمن مقبلی

پیج اینستاگرام یاسمن مقبلی

صفحه رسمی یاسمن مقبلی را با نشانی astrojaws دنبال کنید

جوایز و افتخارات

مقبلی چهار نشان هوایی، مدال ستایش، سه مدال موفقیت در نیروی دریایی و نشان ویلی مک‌کول، در دورهٔ فعالیت خود به دست آورده‌است.

نظرات