بیوگرافی حبیب پورسیفی بازیگر و همسر و فرزندانش +‌علت درگذشت و آثار

0

بیوگرافی حبیب پورسیفی بازیگر و همسر و فرزندانش +‌علت درگذشت و آثار

حبیب پورسیفی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بوده که در سال ۱۳۲۳ در رشت به دنیا آمده که متاسفانه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ در سن ۷۹ سالگی درگذشت. حبیب الله پورسیفی بازیگر و پیشکسوت هنر نمایش اهل گیلان بود و در شغل بازیگری و کارگردانی تئاتر و سینما فعالیت می کرد. حبیب الله پورسیفی زاده، معروف به حبیب پورسیفی، دارای مدرک فوق دیپلم بازیگری و کارگردانی می باشد و از سال ۱۳۳۸ برای همکاری در رادیو دعوت شد. این مرد بزرگ ساعاتی پیش در ۷۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.

بیوگرافی حبیب پورسیفی بازیگر و همسر و فرزندانش +‌علت درگذشت و آثار

بیوگرافی حبیب پورسیفی

حبیب پورسیفی با نام کامل حبیب الله پورسیفی زاده، متولد ۱۳۲۳در رشت بازیگر تئاتر؛ سینما و تلویزیون اهل ایران است. او علاوه بر بازیگری در زمینه کارگرانی نیز فعالیت حرفه ای داشت و سال ها در عرصه هنر نمایش تلاش کرد. از مرحوم حبیب پور سیفی به عنوان پیکشوت هنرهای نمایشی یاد می شود.

دوران کودکی و تحصیلات

او از ۱۲ ســالگی رویای بازیگری داشت و با اجرای یک میــان پـــرده انـــتـــقـــادی در مدرسه توجـــه مربیان و معلمان را به خود معطوف کرد.

بیوگرافی حبیب پورسیفی بازیگر و همسر و فرزندانش +‌علت درگذشت و آثار

سوابق

استاد پورسیفی، در سال ۱۳۳۸ برای همکاری در رادیو گیلان همراه زنده یاد احمد بدرطالعی وارد نمایــش های رادیویی شد و سال ها به عنوان گوینده نمایش های زنده در رادیو کار کرد.

او عضو گروه خورشید گیلان بوده و نمایش های قضـــاوت دنیا، عروس و داماد قرن اتم، عمو رجب بچه شده، تابلو موزیـــکال رویای مادر، دردســــر تلـــفن، پیــــــرمرد و دریا و تعدادی نمـــایش کوتاه اجرا کرد.

از ســـال ۱۳۴۰به عضویت خانه جوانان درآمد و به مــدت ۶ سال به عنوان بازیگــــر و دکوراتور در تروپ هنری خورشید گیلان فعالیت کرد.

همسر حبیب پورسیفی کیست + فرزندان حبیب الله پورسیفی

ایشان سال ها یش ازدواج کرده و دارای همسر و چند دختر و پسر بودند.

زندگینامه حبیب پورسیفی بازیگر گیلانی

با تاسیس انجمن نمایش در رشت به عضویت آن در آمد و حدود شـــانزده سال به عنوان رئیــــس و نائب رئیس، هدایت تئاتر رشت را در ارشاد گیلان به عهده گرفت.

وی در کنار بازیگری،سالها به عنوان رییس انجمن نمایش فعالیت مستمری داشت.

بیوگرافی حبیب پورسیفی

فیلم داستانی یاور، شوق خفاشان، فیلم سینمایی خدا می آید، داستانی روایت عاشورا، سریال آواز مه، سریال فردا روشن است، سریال عاقل محله ،فیلم داستانی نقش فرش، فیلم داستانی این باران با آن باران فرق دارد، فیلم داستانی وارث، سریال نقطه صفر، فیلم داستانی درخت چشمه، فیلم سینمایی در دنیای توساعت چند است، فیلم سینمایی باران اسیدی، نماز باران، راز سنگ کبود و ..از جمله فیلم ها و سریال های مرحوم حبیب پورسیفی است

سوابق حبیب الله پورسیفی

استخدام در آموزش و پرورش

مرحوم حبیب پور سیفی از ســــال ۱۳۴۶به استخدام آموزش و پرورش درآمد . او زیر نظر استاتیدی چون ایرج زهری، جمـشید شاه محمدی نگاه و افق هنری پورسیفی را گسترده تر کردسال ها آموزش دید تا جایی که بعدها خودش شاگزدان زسیادی را در حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر تریبت کرد

علت فوت و درگذشت حبیب پورسیفی

وی پس از پیـروزی انقلاب اسلامی ایران به رشت منتقل و در مدرسه لشت نشاء مشغول به کار شد و همزمان دوستان تئاتری خود را در شهر رشت جمع آوری کرد و نمایش های”میکروب ها” و “دست بالای دست” را با نام “ویتامارا”همراه زنده یاد احمد بدرطـــــــالعی و هنرمندان گروه آتوسا به صحنه برد. آخرین کار جدی پورســیفی اجـــرای نمایـــــــش”آهــســـته با گـل سرخ”نوشته اکبــــر رادی بود که توســـــط فرزندش حسن پورســیفی کارگردانی شد.

علت فوت و درگذشت حبیب پورسیفی

حبیــب پورسیفی به همراهی زنده یاد احمد بدرطــــالعی یکی موسسان و بانیان طرح مدرســـــین تئاتر است که تحولی در تئاتر دانــش آموزی ایجاد کندرده و موفق شـد بر کیفــیت تئاتر دانش آموزی بیفـزاید

آخرین کار جدی پورسیفی اجرای نمایش آهسته با گل سرخ نوشته اکبر رادی بود که توسط فرزندش حسن پور سیفی کارگردانی شد.

علت فوت و درگذشت حبیب پورسیفی

حبیب پورسیفی هنرمند عرصه تلویزیون و سینمای گیلان ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ به علت بیماری ریوی در بیمارستان بستری بود، درگذشت

بیوگرافی و عکس جوانی حبیب پورسیفی بازیگر اهل گیلان

فیلم ها و سریال ها

فیلم داستانی یاور (۱۳۷۲)

شوق خفاشان (۱۳۷۳)

فیلم سینمایی خدا می‌آید (۱۳۷۴)

داستانی روایت عاشورا (۱۳۸۰)

سریال آواز مه (۱۳۸۱)

سریال فردا روشن است (۱۳۸۸)

سریال عاقل محله (۱۳۸۸)

فیلم داستانی نقش فرش (۱۳۹۱)

فیلم داستانی این باران با آن باران فرق دارد (۱۳۹۲)

فیلم داستانی وارث (۱۳۹۲)

سریال نقطه صفر (۱۳۹۳)

فیلم داستانی درخت چشمه (۱۳۹۳)

فیلم سینمایی در دنیای تو ساعت چند است (۱۳۹۳)

فیلم سینمایی باران اسیدی (۱۳۹۳)

نماز باران، راز سنگ کبود

و ….

عکس همسر و فرزندان حبیب پورسیفی

عکس های مراسم تشییع و خاکسپاری

مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲  از محل مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت انجام می‌شود.از مقابل مجتمع خاتم الانبیا رشت به سمت خانه ابدی در باغ رضوان برگزارمی‌شود.

نظرات