وضعیت بیمه رانندگان درون و برون شهری ۱۴۰۲ + حق‌ بیمه جدید رانندگان

1

آخرین وضعیت بیمه رانندگان درون و برون شهری ۱۴۰۲ + حق‌ بیمه جدید رانندگان

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تشریح آخرین وضعیت بیمه رانندگان درون و برون شهری گفت: مقرر شد، رانندگان حمل و نقل عمومی با پلاک «ع» با پرداخت ۱۰ درصد از ۱۷ درصد حق‌بیمه مربوطه از ۱۰ درصد سهم دولتی استفاده کنند.

وضعیت بیمه رانندگان درون و برون شهری 1402 + حق‌ بیمه جدید رانندگان

جزئیات جدید پرداخت حق بیمه رانندگان حمل و نقل

ایرنا – معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تشریح آخرین وضعیت بیمه رانندگان درون و برون‌شهری گفت: امسال تلاش می‌شود مجموعه وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل ونقل بین‌شهری و وزارت کشور و حمل ونقل درون‌شهری بتوانند بخشی از حق‌بیمه رانندگان جدید را در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی کنند.

محمد محمدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طبق قانون سال ۸۶ (بند «ز» تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۸۶؛ در اجرای ماده ۷ هدفمندسازی یارانه‌ها) دولت می‌تواند بخشی از منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها را در راستای پوشش بیمه‌ای آحاد جامعه به کار گیرد.

🔹وی ادامه داد: بیمه رانندگان تاکسی و حمل و نقل عمومی نیز در بودجه سال ۸۶ لحاظ شده و مقرر شد، رانندگان حمل و نقل عمومی با پلاک «ع» با پرداخت ۱۰ درصد از ۱۷ درصد حق‌بیمه مربوطه از ۱۰ درصد سهم دولتی استفاده کنند.

🔹معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: این طرح از سال ۸۶ تا ۸۹ در سازمان تامین‌اجتماعی اجرا شد و از سال ۸۹ با هدفمندی یارانه‌ها، مقرر شد که ۳.۵ درصد به سهم دولت اضافه شود؛ به‌عبارت دیگر، ۵۰ درصد حق‌بیمه را راننده پرداخت کند و ۵۰ درصد باقیمانده از محل هدفمندسازی یارانه‌ها (توسط دولت) تامین شود. از سال ۸۹ تا ۹۳ نیز مشکل خاصی با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این رابطه وجود نداشت؛ اما از سال ۹۳ تا ۹۷ هیچ اعتباری برای سازمان تامین‌اجتماعی به‌منظور سهم این مجموعه در بودجه مربوطه پیش‌بینی نشد.

🔹وی افزود: از سال ۹۸ (به بعد) این اعتبار در قانون بودجه تعریف شد، اما ردیف‌های بودجه تجمیع و به بیان دیگر، ذیل تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال برای تامین‌اجتماعی ۱۳ همت (هزار میلیارد تومان) برای ۱۲ گروه اعم از رانندگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری و برون‌شهری، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور، قالیبافان، فعالان حوزه صنایع دستی، کارکنان مراکز توانبخشی و معلولان، زنبورداران و صیادان و کارفرمایان صنفی کم‌درآمدپیش‌بینی شد.

🔹معاون سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: رقم مذکور بیش از ۴۰ همت است اما باوجود پیگیری‌های سازمان و شرکت در کمیسیون‌های بودجه، اعتبار یادشده افزایش نیافت؛ که باوجود این مسئله نیز بخشی از رانندگان حمل و نقل عمومی تحت پوشش خدمات حمایتی قرار گرفتند.

درصد حق‌بیمه راننده های حمل و نقل

🔹اکنون ۸۶۰ هزار راننده حمل و نقل عمومی درون‌شهری و برون‌شهری با پرداخت ۱۳.۵ درصد حق‌بیمه از معافیت سهم دولتی برخوردار هستند که ۳۵۰ هزار نفر از این جمعیت رانندگان درون‌شهری (و مابقی برون‌شهری) محسوب می‌شوند.

1 دیدگاه در “وضعیت بیمه رانندگان درون و برون شهری ۱۴۰۲ + حق‌ بیمه جدید رانندگان

  1. وطنی گفت:

    چرا برای آذر ماه رانندگان تاکسی درون شهری یک میلیون و ده هزارتومان باید پرداخت کنند،در صورتی که ماه قبل را ۸۱۰هزار تومان پرداخت میکردیم

نظرات