۵ مزیت ساخت مسجدهای پیش ساخته + کاربرد آن ها

0

نماز خانه پیش ساخته، یکی از بهترین سازه های پیش ساخته قابل حمل

یکی از انواع  های پیش ساخته که یکی از پر کاربردترین آنها می باشد، نماز خانه های پیش ساخته است. عبادت در هر مکان و هر زمانی یکی از واجبات انسان ها مخصوصا مسلمانان می باشد. در کشور ایران نیز که مردم آن مسلمان می باشند، باید محلی برای عبادت مردم در مکان های مختلف تعبیه شود. ساخت یک سازه پیش ساخته همچون خانه پیش ساخته ، ویلا پیش ساخته، مسجد پیش ساخته و…. یکی از راحت ترین کارهایی است که می توان انجام داد. نمازخانه پیش ساخته در عرض چند روز به بهترین نحو ممکن ساخته می شود و بدون نیاز به فونداسیون و تدارکات زیر سازی، در محل های مورد نظر خود بنا شده و قابلیت استفاده کردن از روز اول را دارا می باشد.

محل هایی که عموما می توان این سازه های پیش ساخته تحت عنوان نمازخانه را قرار داد عبارتند از: پارک ها، مراکز تفریحی،  گردشگری ها، مناطق نظامی، استراحتگاه ها و توقف گاه های بین راهی، پمپ بنزین ها، مراکز نمایشگاهی و ….

 مسجد پیش ساخته - زیباسازان کردان

در احکام دینی بسیار به این نکته توجه و گوش زد شده که یک مسجد را نمی توان تخریب کرد. پس وقتی محلی برای عبادت با پروردگار ساخته می شود، باید مادامی آن بنا برای ارتباط با خدا سالم بماند. این جا است که خانه های پیش ساخته به داد می رسند. این سازه ها در مناطقی که نمایشگاه های موقت برپا می شوند، به راحتی می توانند تحت عنوان نمازخانه، کارایی داشته باشند. سپس بعد از اتمام نمایشگاه، می توان به راحتی بدون آسیب به سازه و احکام دینی آنها را جابجا کرده و به محل دیگری برد و مجدد از آنها با همان کاربری استفاده کرد.
نمازخانه های پیش ساخته می توانند در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته شوند به طوری که از ۱۰ تا ۱۰۰ نفر در آن مکان بتوانند اقامه نماز داشته باشند.

مزایای نماز خانه های پیش ساخته:

  1. نمازخانه های پیش ساخته هیچ تفاوتی با یک نماز خانه ساخته شده با مصالح بنایی به روش سنتی ندارد.
  2. در این نوع سازه ها، امکانات داخلی نمازخانه پیش ساخته همچون نماز خانه سنتی می باشد، با این تفاوت که از عایق حرارتی بهتری برخوردار هستند. و مسبب جلوگیری از هدر رفت انرژی می شوند.
  3. سازه های پیش ساخته در همه نوع آب و هوا و اقلیمی مقاومت می کنند و عمر طولانی ای را دارا می باشند.
  4. سرعت ساخت و اجرای مسجد پیش ساخته بسیار بالا می باشد.
  5. یکی از بزرگترین مزیت های نمازخانه پیش ساخته، امکان جابجا کردن آنها از محلی به محل دیگر است. شما می توانید هر چند بار که تمایل دارید آنها را از مکانی به مکان دیگر منتقل کنید.

ویژگی های نمازخانه پیش ساخته:

نمازخانه های پیش ساخته همانطور که پیش تر اشاره شد، مانع از هدر رفت انرژی می شوند. در دیواره ها چندین لایه عایق بکار گرفته شده است که مسبب جلوگیری از اتلاف انرژی های صوتی و حرارتی می شود. نمازخانه یک مکان مذهبی برای ارتباط با خدا است و نیازمند آرامش درون آن. سازه مسجد پیش ساخته با لایه های عایق، مانع از ورود صوت به داخل فضا می شوند و یک محیط امن و آرام را برای انسان به ارمغان می آورند. همچنین سبک بودن انواع سازه های پیش ساخته و مقاومت بالای آنها موجب شده تا در برابر زلزله نیز کاملا مقاوم باشند.

مسجد پیش ساخته - گروه صنعتی زیباسازان کردان

نماهایی که میتوان برای نمازخانه پیش ساخته به کار برد:

بهترین و سبک ترین نما، فایبر سمنت برد ها هستند اما به دلخواه کارفرما می توان از همه مدل های نماهای موجود در بازار استفاده کرد. نماهایی چون سیمان در انواع مدل هایش، چوبی، سنگی، سرامیک و همه مدل های دیگر.

آیا نمازخانه های پیش ساخته قابلیت جابه جایی دارند؟

یکی از بزرگترین مزیت های این نوع نمازخانه ها، همین قابلیت جابجا کردن آنها می باشد. در بالاتر هم اشاره کردیم که شما می توانید به دفعات، مسجد پیش ساخته خود را حرکت دهید. از جایی به جای دیگر ببرید و در همان مکان جدید از آن استفاده کنید. بدون نیاز به ساخت فونداسیون یا پی محکم و مسلحی که سازه های سنتی نیازمند هستند. این سازه ها کاملا سبک هستند و برای جابجا کردنشان به هیچ دغدغه و نگرانی ای دچار نخواهید شد.

مصالح مورد استفاده برای نمازخانه پیش ساخته:

  • اسکلت فولادی سنگین در دیواره ها و سقف نمازخانه پیش سـاخته به کار رفته است.
  • دیواره ها دارای ۳ لایه عایق پلی استایرن و پلی رول می باشد.
  • رویه داخلی دیواره ها از جنس گچ برگ می باشد.
  • پوشش خارجی نمازخانه از جنس فایبر سمنت یا هر مصالح بنایی دیگری که مورد نظر مشتری باشد، می باشد.
  • سقف با پوشش داخلی کناف یا پی وی سی می باشد.
  • دارای پوشش خارجی با ورق های گالوانیزه می باشد.
  • لایه میانی دارای عایق حرارتی پشم سنگ و پلی رول می باشد.
  • دارای تاسیسات کامل شامل سیم کشی ها، روشنایی، کلید پریز ها و … می باشد.
  • دارای پنجره های یو پی وی سی و درب ضد سرقت می باشد
  • امکاناتی همچون پارتیشن بندی داخلی فضا، برای مسجد پیش سـاخته لحاظ شده است.
  • طراحی و جانمایی وضو خانه و سرویس بهداشتی در کنار نمازخانه با امکانات کامل

ساخت مسجد پیش ساخته - زیباسازان کردان

سیستم گرمایشی و سرمایشی نمازخانه پیش ساخته به چه صورت است؟

با توجه به شرایط و موقعیت قرار گیری نمازخانه پیش سـاخته، بایستی سیستم مناسب گرم یا خنک کردن فضای داخلی نمازخانه پیش سـاخته شما وجود داشته باشد. شما می توانید از همه نوع سیستم های موجود در بازار استفاده کنید. سیستم خنک کننده هایی چون کولر آبی، کولر گازی، اسپیلت یا هر نوع دیگر . سیستم های گرمایشی نیز چون گرمایش از کف، بخاری، اسپیلت، شومینه و … حتی می توان لوله های پکیج رادیاتور را نیز تعبیه کرد .
تمامی سیستم های گرمایش و سرمایش وابسته به امکاناتی است که در نزدیکی محل قرار گیری نمازخانه پیش سـاخته موجود است. برای مثال وجود آب یا گاز یا دسترسی راحت تر به هر کدام، نقش تعیین کننده ای را در انتخاب این سیستم ها به و جود می آورند.

سیستم فاضلابی نمازخانه پیش ساخته:

سیستم های خروجی فاضلاب به صورت یک رایزر در کار شما تعبیه خواهد شد. در محل قرار گیری مسجد پیش سـاخته، به یک محفظه برای جمع آوری فاضلاب نیاز خواهید داشت تا خروجی های فاضلاب و پسماندها در آن محل جمع آوری شوند و رایزر سازه شما به آن متصل شود.

“گروه صنعتی زیباسازان کردان، به عنوان برترین تولید کننده خانه پیش سـاخته در غرب استان البرز، سال ها در زمینه ساخت و اجرای سازه های پیش سـاخته همچون ویلا پیش ساخته، مساجد پیش سـاخته، دفاتر اداری و… با متنوع ترین طرح های ایرانی و اروپایی فعالیت می کند و از سراسر کشور نیز سفارش قبول می کند و قابلیت ارسال سازه های خود به سراسر کشور ایران و حتی کشورهای خارجی را نیز دارد.”

جهت کسب اطلاعات بیشتر، دیدن نمونه کارهای اجرایی و دریافت مشاوره رایگان و سفارش خانه رویایی تان، می توانید به وب سایت ما سر بزنید./۵۰۹۱۸۴

https://zibasazan-kordan.com

نظرات