برای دکور خانه کاغذ دیواری بهتره یا پوستر و استیکر؟

0

زمانی که تصمیم به دکور کردن دیوار قسمت‌های مختلف خانه را می‌گیرید، احتمالاً با این سؤال مهم مواجه می شوید که کاغذ دیواری بهتره یا پوستر و استیکر؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که هر کدام از این پوسترهای دیواری را می‌توان بر روی دیوار خانه چسباند، اما این سه محصول از نظر کاربرد، هزینه، نصب و جنس با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند. با شناخت تفاوت دیوارپوش‌های مختلف، بهتر می‌توانید با توجه به سلیقه و دکوراسیون داخلی خانه خود نسبت به خرید و نصب آنها در دیوارهای مورد نظر اقدام کنید. در این مطلب قصد داریم به تفاوت‌های بین کاغذ دیواری، پوستر و استیکر بپردازیم و به شما بگوییم که کدام یک از این سه محصول برای دکور خانه بهتر هستند. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

 چاپ کاغذ دیواری

معرفی چاپ کاغذ دیواری

یکی از پرطرفدارترین و جدیدترین پوسترهای چاپی که نقش پررنگی در تزئین و زیباسازی دکوراسیون داخلی منازل دارد، چاپ کاغذ دیواری است. این پوسترها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع فضایی کاملاً منحصر به ‌فرد و مدرن را در خانه ایجاد می‌کنند، به ‌طوری که از مشاهده کردن زیبایی آنها لذت ببرید. برای ایجاد چاپ با طرح برجسته روی متریال کاغذ دیواری، به ‌جای دستگاه چاپ اکوسالونت، از دستگاه چاپ یووی رول استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی جنس، ویژگی‌ها، کاربردها، تمیز کردن و نصب کاغذ دیواری‌های چاپی می‌پردازیم:

جنس کاغذ دیواری: ترکیبی از کاغذ، روکش PVC یا پلی‌اورتان

ویژگی‌های کاغذ دیواری: کیفیت چاپ عالی، رنگ‌های زنده و جذاب و دوام و ماندگاری در برابر رطوبت و شستشو

کاربردهای کاغذ دیواری: زیباسازی و دکور اتاق پذیرایی، نشیمن، اتاق‌خواب، راهرو، سرویس بهداشتی و حمام

تمیز کردن کاغذ دیواری: یک دستمال پارچه‌ای به‌همراه محلول آب و صابون

نصب کاغذ دیواری: نیاز به نصاب مجرب و حرفه‌ای

معرفی پوستر و استیکر دیواری

پوستر و استیکرهای دیواری در واقع جزو برچسب‌های پشت چسب‌دار هستند که برای پوشاندن سطوح صاف و صیقلی دیوار قسمت‌های مختلف خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و با کمک چاپ یووی یا چاپ فلت بد در چاپخانه چاپ سبحان تولید می شوند. این پوسترها در انواع مختلف تولید می‌شوند، به ‌طوری که هر کدام از نظر ابعاد، جنس، طرح، رنگ و… با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. استیکر و پوسترهای دیواری از جمله انواع چاپ دیجیتال هستند که با کمک دستگاه‌های اکوسالونت، پلات و دستگاه چاپ یووی رول انجام می‌شوند.

در ادامه به معرفی جنس، ویژگی‌ها، کاربردها، تمیز کردن و نصب پوستر و استیکر دیواری چاپی می‌پردازیم:

جنس پوستر و استیکر دیواری: ورق‌های نازک استیکر از جنس PVC

ویژگی‌های پوستر و استیکر دیواری: ضخامت بافت، چاپ پذیری بسیار بالا، تنوع در جنس و پوشش سطحی

کاربردهای پوستر و استیکر دیواری: تزئینات و زیباسازی اتاق نشیمن، دیوار پشت تلویزیون، آشپزخانه، راهروها، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق کودک، پوشش سقف اتاق خواب و ستون‌های منازل

تمیز کردن پوستر و استیکر دیواری: یک دستمال نرم به ‌همراه اسپری آب

نصب پوستر و استیکر دیواری: قابلیت نصب به‌ صورت شخصی یا نصب توسط نصاب ماهر

چاپ کاغذ دیواری

تفاوت کاغذ دیواری با پوستر و استیکر در چیست؟

بسیاری از خریداران تصور می‌کنند که کاغذ دیواری‌ها، پوسترها و استیکرها شبیه یکدیگر هستند و تفاوتی بین این سه محصول قائل نمی‌شوند. در حالی که تفاوت‌های زیادی بین کاغذ دیواری با پوستر و چاپ استیکر وجود دارد. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت‌ها اشاره می‌کنیم:

اولین تفاوت کاغـذ دیواری با پوستر و استیکر در این است که کاغذ دیواری روی دیوار اصلی یعنی دیواری که از سایر دیوارها بزرگ‌تر است چسبانده می‌شود. در حالی که پوستر و استیکر دیواری به‌صورت یکپارچه تمامی قسمت های دیوار را پوشش می دهد.

دومین تفاوت اصلی کاغـذ دیواری با پوستر و استیکر، قیمت آنهاست. پوستر و استیکرهای چاپ شده به‌خاطر فرآیند چاپ توسط چاپگر یووی رول، قیمت مناسب تری نسبت به کاغذ دیواری دارند. در حالی که قیمت کاغذ دیواری‌ها به‌خاطر نوسانات بازار ارز دائماً در حال تغییر است.

سهولت در شستشو و ضدآب بودن سومین تفاوت‌ اصلی کاغـذ دیواری با پوستر و استیکر است. در صورتی که پوستر و استیکرها قابلیت شستشو ندارند و بر اثر تماس با مواد شوینده رنگ آنها کمرنگ‌تر می‌شود.

استیکر و پوستر دیواری در مقایسه با کاغذ دیواری از تنوع بیشتری در طرح و رنگ بندی برخوردار هستند. با چسباندن استیکر و پوستر بر روی یک قسمت از دیوار، می‌توان تغییر چشمگیری در فضا ایجاد کرد. در مقابل، طرح و تنوع رنگ کاغذ دیواری‌ها از تکرار نقوش مشخص تولید می‌شوند و هیچ‌گونه محدودیتی در ابعاد و متراژ چاپ ندارد.

پنجمین تفاوت چاپ کاغـذ دیواری با استیکر و پوستر، دوام و ماندگاری آنهاست. پوسترهای دیواری و استیکرها، از مقاومت و ماندگاری بالایی نسبت به کاغذهای دیواری برخوردارند. در صورتی که ماندگاری و دوام کاغذهای دیواری بسیار پایین است و به‌ مرور زمان دچار تغییر رنگ می‌شوند.

چاپ کاغذ دیواری

جمع‌بندی

استفاده از کاغذ دیواری، پوستر و استیکر در تزئینات و دکوراسیون داخلی منازل، طی چند سال اخیر به یکی از روش‌های متداول برای دکور کردن فضای خانه تبدیل شده ‌است. بین این سه محصول تفاوت‌های زیادی وجود دارد که آنها را نسبت به یکدیگر متمایز می‌کند. کاغذ دیواری، پوستر و استیکر در انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند که شما می‌توانید متناسب با فضای داخلی منازل خود هر کدام از آنها را انتخاب نمایید. اگر سؤال یا سفارشی در زمینه چاپ کاغذ دیواری، چاپ بنر، چاپ استیکر و پوستر دارید، می‌توانید به نشانی https://sobhanprint.com/ مراجعه کنید و تمامی محصولات چاپی مورد نیاز خود را در سایت به ‌صورت آنلاین ثبت نمایید./۵۰۷۷۸۹

نظرات