با کاشت نهال های پربار بهشتی کوچک روی زمین بسازید!

0

باغداری شغل شریفی است که هر کسی از عهده آن بر نمی آید. به نقل از نهالستان نهالوند، تنها کسانی می توانند در باغداری موفق باشند و به یک باغدار نمونه تبدیل شوند که نهال هایی پربار در زمین های خود بکارند.

تلاش مضاعف به علاوه کاشت نهال هایی که از بهترین نهالستان ایران خریداری شده می تواند باغدار را به رویای دیرینه او که داشتن باغی سرسبز و زیبا است، برساند؛ پس اگر برای ساخت باغستان زیبای خود آماده هستید، در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید! ما راز نهفته پشت موفقیت را برای شما آشکار خواهیم کرد.

قیمت روز انواع نهال میوه پیوندی

رویای سبز خود را با حقیقت پیوند دهید

برای محقق ساختن رویای خود قبل از هرچیز تجربه بزرگانی که در این زمینه سال ها فعالیت داشته اند را به خاطر بسپارید. همیشه لازم نیست برای افزایش آگاهی در زمینه ای خاص خودتان تجربه کسب کنید، تجربه دیگران هم می تواند به همان اندازه برای شما سودمند باشد. پس به گفته جناب لسان الغیب نصیحت گوش کن جانا! اما چه نصیحتی؟ یا اصلا نصیحت چه کسی؟

پاسخ این سوال واضح و مبرهن است، شما باید نصیحت منابع معتبری که تجربه زیادی در این زمینه دارند، مانند نهالوند، ویکی پدیا، ویکی کشاورز و… را از جان و دل پذیرا باشید. این منابع به شما کمک می کنند که ویژگی های نهال های پربار را شناسایی نمایید و بهترین ها را برای باغ خود خریداری کنید.

امروزه نهالستان های زیادی در سراسر ایران در زمینه فروش نهال های مختلف با یک دیگر رقابت می کنند، اما به نظر شما برنده نهایی در این رقابت کیست؟ کدام نهالستان به عنوان بهترین نهالستان ایران شناخته می شود؟

بدون شک یکی از بهترین نهالستان های ایران، نهالستان نهالوند است. این نهالستان در طی سال های فعالیت خود برای ایجاد زمینی سبز همواره پربارترین و بهترین نهال گردو، نهال سیب، نهال بادام و نهال های دیگر را عرضه کرده و باید سپاسگذار او بود!

متفاوت سرمایه گذاری کنید!

آن زمان که زمزمه های سرمایه گذاری در محفلی شروع می شود، همه افراد به تنها چیزهایی که فکر می کنند طلا، سکه و ارزهای مختلف است. اما به نظر شما بهتر نیست به جای سرمایه گذاری پر ریسک روی این موارد، در زمینه ای که کم ریسک تر اما بسیار پرسود است، سرمایه گذاری نمایید.

بازار سرمایه گذاری روی طلا، سکه و ارز ریسک زیادی دارد و شما را پیر می کند. امکان دارد طی یک شب چندین میلیارد ضرر کرده و حتی کارتان به دوا و دکتر بکشد! مطمئنا شماهم با چنین مسائلی در اطراف خود مواجه شده و حتما افرادی را دیده اید که بعد از سرمایه گذاری روی طلا، سکه یا ارز ضرر زیادی دیده و کارشان به بیمارستان کشیده است!

پس شما این ریسک را به جان نخرید و روی یک چیز مطمئن مانند نهال های شناسنامه دار و ساخت باغ سرمایه گذاری کنید. البته که سرمایه گذاری روی نهال هم ریسک های خاص خود را دارد، با این وجود شما در صورتی که از جایی مطمئن مانند نهالوند نهال هایی با ضمانت واقعی بازگشت کالا خریداری نمایید، می توانید سود زیادی به جیب بزنید.

پربارترین نهال های گردو کدام ها هستند؟

در میان تمامی نهال هایی که امروزه عرضه می شوند، نهال های گردو می توانند رونق دیگری به باغستان شما ببخشند. پس باغستان خود را با نهال های پربار گردو سرسبزتر کرده و بدین طریق سود بیشتری کسب کنید. اما آیا به نظر شما هر گردی گردو است؟ آیا می توان انتظار داشت که تمامی نژادهای درخت گردو به یک اندازه پربار باشند؟ آیا لازم نیست با پربارترین نهال های هر منطقه آشنا شد؟

بدون شک پاسخ ما به تمامی این سوالات یک نه بسیار بلند است! درخت های گردو با توجه به نژادی که دارند، میزان مشخصی ثمر می دهند و شما نمی توانید بیشتر از آن چیزی که نژاد گردو تعیین کرده از آن انتظار داشته باشید! برای مثال نهال هایی مانند نهال های چندلر، نهال های فرنور، نهال های ژنوتیپ، نهال های خوشه ای و نهال های اسرائیلی پرسود و پربار هستند.

نکته: توجه داشته باشید که خرید نهال گردو فقط در حد یک پیشنهاد است، چرا که گردو در اکثر مناطق ایران به خوبی رشد می کند و ارقام مختلفی برای هر اقلیم دارد. شما هر نهالی که برای باغ خود بخواهید را می توانید با شناسنامه و گواهی کیفیت از نهالستان نهالوند خریداری کنید. و یا میتونید جهت استعلام  قیمت نهال میوه پیوندی به لینک زیر مراجعه کنید.

وجود ژن برتر در نهال های گردو!

بله ژن برتر در نهال های گردو هم وجود دارد، همانطور که در بالا اشاره کردیم نهال هایی مانند چندلر، فرنور، ژنوتیپ، خوشه ای و اسرائیلی ژن برتری داشته و از پرسودترین و پرثمرترین نهال های گردو به شمار می روند.

اما انتخاب ژن برتر نهال باید با توجه به شرایط اقیلمی صورت بگیرد، حتی اگر نهال گردوی شما ژن برتری داشته باشد در صورتی که آن را در شرایط مورد نیازش قرار ندهید، هیچ ثمری نخواهد داشت.

در ادامه به بررسی ژن های برتر نهال های گردو و مناطق و شرایط محیطی مورد نیاز آن ها خواهیم پرداخت!

بهترین نهال میوه پیوندی

مناطق گرمسیری

در مناطق گرمسیری که ذخایر آبی چندانی وجود ندارد، اگر می خواهید سرمایه خود را به باد ندهید، بهتر است نـهال هایی که در برابر کم آبی مقاوم اند را انتخاب کنید. درختان گردویی که دارای گزومورفی هستند می توانند به صورت دیمی کشت شوند و به آبیاری چندانی نیاز نخواهند داشت. اگر درخت گردوی پکان را در این منطقه بکارید بدون شک پشیمان نخواهید شد و سود زیادی از قِبَل آن به جیب می زنید!

مناطق سردسیری

همانطور که می دانید در مناطق سردسیری دمای هوا بسیار پایین بوده و معمولا این مناطق در دامنه کوتاه واقع شده اند. حداقل ارتفاع در مناطق سردسیری هزار و ۴۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و برخی اوقات دمای هوا به منفی بیست درجه سانتی گراد می رسد.

با توجه به این مسئله شما باید نـهال هایی را در این منطقه بکارید که در مقابل سرمای استخوان سوز مناطق سردسیری مقاوم باشند، دو نهـال گردوی فرنور و چندلر در مقابل این شرایط مقاومت قابل توجهی از خود نشان می دهند.

نهـال های فرنور بیشتر از ۸۰ سال ثمر می دهند و آفات و بیماری ها روی آن ها تاثیر نمی گذارد. گردویی که می توانید از این نهـال ها به دست آورید بسیار درشت و چرب و بسیار خوشمزه هستند و درمیان مردم محبوبیت زیادی دارند.

نـهال های چندلر همانطور که از نام آن ها پیدا است، خارجی هستند و به کشور آمریکا تعلق داشته و برای کشت در اقلیم های سرد مناسب اند.

نهالوند انتخابی درست برای خرید نهال

نهالستان نهالوند؛ یکی از معتبرترین نهالستان ها در زمینه پرورش و فروش انواع نهال میوه در ایران به شمار می رود که در طی سال های فعالیت خود با فروش بیش از هزاران نوع نهـال پربار توانسته خیلی از باغداران را به آرزوی دیرینه اشان برساند.

نهـال هایی که در نهالوند عرضه می شوند همگی دارای گواهی قرنطینه هستند؛ از همین رو اگر می خواهید باغی سرسبز داشته باشید کافی است به نهالوند اعتماد کنید. ضمنا شما می توانید با قیمت رقابتی نهالستان نهالوند تا حد زیادی هزینه های خرید نـهال را کاهش دهید!

اعتماد به نهالوند، آینده شما را تامین می کند!/۱۹۳۶۹۶

وب سایت : https://nahalvand.com/

شماره تماس :   ۰۹۱۴۸۰۱۹۳۰   /   ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۴۰

نظرات