فورواردر چین به ایران یا کار چاق کن

0

یک اصطلاح کوچه بازاری برای کسانی که کارها را راست و ریست می‌کنند وجود دارد و آن هم کار چاق کن است. مثلا آن پسر زبر و زرنگی که برای شما خودروی شیک و تر تمیزی را پیدا کرده و معامله را جوش می‌زند، یا فردی که در کار خرید و فروش ملک کارهای شما را اوکی می‌کند، کار چاق کن است.

کار چاق کن

در واردات کالا از چین به ایران هم کار چاق کن‌ها فعالیت بسیار مهم و مفیدی دارند. هنگامی که کالا را خریداری کرده‌اید و نیاز دارید آنها را به یک شرکت حمل‌ونقل بسپارید تا به ایران منتقل شوند، کار چاق کن قضیه که در اینجا فورواردر چین به ایران نامیده می‌شود وارد قضیه جریان خواهد شد. اما فورواردر کیست و چگونه می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد؟

معتبرترین فورواردر از چین به ایران با شرکت بازرگانی وانیکس

فورواردر کیست؟

اگر به گذشته سفر می‌کردید و به بازرگانان می‌گفتید که افرادی به نام فورواردر وجود دارند که می‌توانند کارهای واردات شما را از صفر تا صد، یعنی از لحظه خرید تا تحویل درب منزل انجام دهند، آنگاه ممکن بود این سوال برایشان پیش آید که پس خودمان چکاره‌ایم؟ شاید در گذشته به‌صرفه‌تر بود که بازرگانان خودشان همه کارها را انجام دهند؛ چراکه احتمال سرقت کالاها و کلاهبرداری زیاد بود، اما امروزه دیگر چنین کاری به‌صرفه نیست.

هزینه سفر به چین و خرید کالا از یکسو، آشنا نبودن با قوانین روز خرید و ترخیص و ارسال کالا از چین به ایران در طرف دیگر باعث شده که بازرگانان دیگر نتوانند خودشان به‌تنهای وارد عمل شده و واردات کالا انجام دهند. فورواردرها در واقع همان افرادی هستند که در طول کل مسیر واردات یا حداقل بخشی از آن به بازرگان کمک می‌کنند تا بتواند از چین کالا خریده و به ایران ارسال کند.

کار چاق کن

شغل های محبوب در بازرگانی

شغل‌‌های محبوبی در بازرگانی و واردات و صادرات کالا از چین به ایران وجود دارد. یکی از آنها فورواردری است. فورواردرها زندگی خود را وقف خرید، ترخیص و ارسال کالا برای بازرگانان می‌کنند. این افراد عموما در ایران دوره‌های بسیار تخصصی فورواردری دیده و سپس در چین یا کشورهای دیگر که واردات از آنها انجام می‌شود مشغول کار فورواردری می‌شوند. البته یک فورواردر چین به ایران تحت لوای یک شرکت بازرگانی مشغول به کار می‌شود. شرکت بازرگانی که، ترخیص‌کار هم تربیت کرده و آن هم جزو شغل‌های محبوب در بازرگانی است.

وظایف تخصصی فورواردر چیست

شاید تا اینجای مطلب این سوال برای شما پیش آمده باشد که مگر واردات کالا از چین به ایران چقدر تخصصی است که حالا باید از فورواردرها هم برای انجام مراحل آن استفاده کرد؟ اگر وظایف فورواردر را بررسی کنیم پاسخ سوال احتمالی شما هم داده می‌شود:

  • انجام تشریفات و کارهای اداری تحویل کالا به گمرک چین
  • انجام اعمال مرتبط با ترانزیت کالاها از گمرک به بخش حمل‌ونقل بین‌المللی
  • همکاری در تکمیل صورت جلسه‌ها و مدارک مهم مثل بارنامه و پروفرمای خرید کالاها
  • عقد قرارداد ارسال کالا از چین به ایران و مذاکرات با شرکت کریر(حمل‌ونقل بین‌المللی کالا)
  • نظارت بر بارگیری کالاها روی کشتی یا در هواپیما و تذکر رعایت مفاد بیمه‌ای به شرکت حمل‌ونقل
  • نظارت بر بارگیری کالا در بندر مقصد و انجام کارهای تسویه حساب انتقال کالا و اخذ برگه‌های رسمی تحویل کالا در ایران
  • اخذ پروانه ورود کالا از چین به ایران و انجام مراحل اداری تحویل برگه‌ها و مجوزات به گمرک ایران

شرکت بازرگانی وانیکس و فورواردرهای متعهد آن

اما فورواردر چین به ایران را از کجا می‌توان پیدا کرد و قرارداد واردات با وی بست؟ همان‌طور که گفتیم فورواردرها را نمی‌توان بصورت تنهایی و مستقل پیدا کرد و اکثر آنها تحت یک شرکت بازرگانی مشغول فعالیت هستند. بازرگانی وانیکس یکی از این شرکت‌های معتبر است که شما می‌توانید بهترین فورواردرها را در آنجا برای عقد قرارداد واردات پیدا کنید.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در شرکت بازرگانی وانیکس می‌توانید قراردادهای فورواردری درب به درب (Door to Door) هم پیدا کنید. در این قراردادها به شما تعهد داده می‌شود که انجام کارهای واردات کالای موردنیازتان از درب کارخانه تا درب منزل توسط فورواردرهای شرکت بازرگانی وانیکس انجام شده و شما هیچ‌گونه وقت یا انرژی برای انجام مراحل این واردات صرف نکنید. برای اینکه بهتر از قراردادهای فورواردری وانیکس اطلاع یابید با این شرکت تماس بگیرید./۱۸۴۸۲۹

نظرات