جدیدترین مدل های پرده پذیرایی شیک و خاص ۱۴۰۲ + نکات مهم و راهنمای خرید پرده

0

پرده پذیرایی : پرده‌ها بخصوص در سالن پذیرایی نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون و ظاهر منزل شما دارند. پرده‌ها می‌توانند فضای مورد نظر شما را گرم، دوستانه، رسمی یا مدرن نشان دهند.به همین دلیل ما مدل های جدید پرده پذیرایی ویژه ۱۴۰۲ همراه راهنمای خرید را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

پرده پذیرایی

جدیدترین مدل های پرده پذیرایی شیک و خاص ۱۴۰۲ + نکات مهم و راهنمای خرید پرده

حریم خصوصی :

بهتر است پرده پذیرایی را با توجه به میزان نیاز خود به فضای خصوصی انتخاب کنید. اگر پنجره‌های بزرگی دارید که از ساختمان‌های دیگر به سالن شما دید دارند، بهتر است گزینه‌هایی را انتخاب کنید که حریم خصوصی و فضای امنی را برای شما فراهم کنند. انتخاب میزان خصوصی ‌بودن فضای اتاق به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما باید پیش از هر چیز این مورد را در نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید فضا کاملاً خصوصی باشد، می‌توانید سراغ پرده‌هایی با پارچه‌های ضخیم بروید که کامل پنجره را می‌پوشانند. همچنین می‌توانید پرده‌های دولایه انتخاب کنید که در مواقع مورد نیاز بخش ضخیم را کنار بزنید و از بخش نازک حریر استفاده کنید. پرده‌های دولایه انعطاف بیشتری دارند و به زیبایی محیط می‌افزایند.اگر به پرده‌های مدرن علاقه‌مند هستید یا سبک بسیار محبوب تلفیقی را می‌پسندید، یکی از بهترین پرده‌ها برای حفظ حریم خصوصی پرده دابل شید است. پرده دو مکانیزم از دو لایه تشکیل شده که یکی تور و دیگری لایه شید است و به عنوان زیرپرده عمل می‌کند. این دو لایه کاملاً از هم مستقل هستند و شما می‌توانید هر یک را جدا از دیگری بالا و پایین ببرید.

پرده پذیرایی شیک

میزان ورود نور :

پنجره‌های اتاق پذیرایی دریچه‌های ورود نور طبیعی هستند که شادابی و نشاط را وارد محیط می‌کنند. اگر می‌خواهید در طول روز از نور طبیعی بهره ببرید، بهتر است از پرده‌های دوتکه یا پرده‌های متحرک استفاده کنید. این پرده‌ها در شب یا در مواقع مورد نیاز حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنند و برای دریافت نور در روز می‌توانید آن‌ها را به میزان دلخواه کنار بزنید. اگر می‌خواهید از ورود نور به محیط پذیرایی جلوگیری کنید، بهتر است به فکر خرید پرده‌های ضخیم باشید.پرده زبرا نوعی پرده است که کنترل بالایی روی نور وارد شده به محیط ارائه می‌دهد. این پرده از لایه‌های متناوب تور و پارچه تشکیل شده است. وقتی پرده زبرا کشیده شده است، شما می‌توانید اجازه دهید تا نور بین ۱۰% تا ۵۰% وارد اتاق شود. در این حالت نوری متعادل و یکنواخت در محیط خواهید داشت. همچنین می‌توانید دریافت کامل نور یا قطع آن را داشته باشید.

مدل های پرده پذیرایی

کارکرد پرده :

یکی از مهم‌ترین مواردی که در راهنمای خرید پرده پذیرایی به آن اشاره می‌کنیم، عملکرد پرده‌ها است. بسیاری از افراد از پرده پذیرایی برای تکمیل دکوراسیون منزل استفاده می‌کنند و این پرده‌ها جنبه تزیینی دارند. در این صورت می‌توانید از پرده‌های ثابت استفاده کنید. این پرده‌ها در مقدار پارچه مورد نیاز صرفه‌جویی می‌کنند و نصب آسان‌تری دارند. اگر می‌خواهید پرده‌های پذیرایی را برای ورود نور یا حتی تنوع کنار بزنید، باید از پرده‌های متحرک استفاده کنید. برای کسانی که به ظاهر پرده‌های پارچه‌ای کلاسیک علاقه‌مندند، اما عملکرد پرده‌های مدرن را دوست دارند، پرده ورتیلاین انتخابی عالی است.

پرده شیک

ارتفاع پرده پذیرایی :

شاید این مورد از نظر شما اهمیت زیادی نداشته ‌باشد، اما باید بدانید ارتفاع مناسب پرده پذیرایی می‌تواند در زیبایی محیط بسیار تأثیرگذار باشد. توصیه می‌کنیم برای سالن پذیرایی از پرده‌های کوتاه استفاده نکنید. این پرده‌ها فضا را کوچک‌تر و سقف را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. همچنین پرده‌های کوتاه حالت رسمی و مجلل‌ بودن محیط را از بین می‌برند. یادتان باشد هر چه پرده‌ها به سقف نزدیک‌تر باشند، ارتفاع محیط بیشتر به نظر می‌رسد و فضا بزرگ‌تر جلوه می‌کند.

راهنمای خرید پرده

طول و عرض پرده :

همان‌طور که گفتیم پرده‌هایی که از نزدیکی سقف آویزان می‌شوند، فضا را بلندتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند. نکته مهم دیگر در راهنمای خرید پرده پذیرایی دقت به طول پرده است. اگر فضا و مبلمان مدرن برای پذیرایی خود در نظر گرفته‌اید، می‌توانید پرده‌هایی را انتخاب کنید که دقیقا با سطح زمین مماس می‌شوند. اما اگر می‌خواهید ظاهر رسمی‌تر و شیک‌تری به پذیرایی بدهید، پیشنهاد می‌کنیم چندین سانتی‌متر بیشتر از ارتفاع محل نصب تا زمین را برای پرده در نظر بگیرید. در این صورت کمی از پرده روی زمین قرار می‌گیرد و فضای زیباتری را به همراه دارد.علاوه بر طول، عرض پرده هم اهمیت زیادی دارد. شما باید کمی بیشتر از عرض پنجره‌ها، چوب پرده را نصب کنید تا ظاهر زیباتری داشته ‌باشد. همچنین برای انتخاب میزان پارچه مورد نیاز باید عرض پرده را ۲ تا ۲.۵ برابر کنید. این کار باعث می‌شود چین‌خوردگی منظم‌تری داشته باشید. البته توجه داشته باشید آنچه گفته شد، در مورد پرده‌های پارچه‌ای کلاسیک صادق است و در مورد پرده‌های مدرن قضیه متفاوت خواهد بود.پرده مدرن معمولاً به ابعاد پنجره یا کمی بزرگ‌تر از آن (در حالت نصب روکار) تولید می‌شود، به همین دلیل اندازه‌گیری دقیق ابعاد پنجره در مورد این پرده‌ها اهمیت زیادی دارد. پرده‌های مدرن مانند پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا و پرده سان اسکرین ظاهری شبیه به صفحه صاف پارچه‌ای دارند. این پرده‌ها برخلاف پرده‌های پارچه‌ای هیچ چین‌وشکنی ندارند، به همین دلیل نیازی به پرداخت هزینه اضافی بابت پارچه بیشتر نیست.

راهنمای خرید پرده پذیرایی

جنس پارچه پرده پذیرایی

پارچه‌های تور یا حریر

این پارچه‌ها برای فضاهایی که نیاز به نور خورشید دارد، انتخاب مناسبی هستند. پارچه‌های حریر گزینه‌ای عالی برای فضاهایی با دکوراسیون مینیمال و ساده هستند. این پارچه‌ها تا حدی حریم خصوصی را حفظ می‌کنند و برای ورود نور طبیعی به سالن بسیار مناسبند.

پارچه‌های کتان

یکی از رایج‌ترین انتخاب‌ها برای پرده، کتان پنبه است. این پارچه می‌تواند فضای گرم و دلنشینی برای شما ایجاد کند. این پارچه‌ها دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند.

مخمل

این پارچه‌ها برای محیط‌های رسمی یا سنتی بسیار مناسبند. اگر می‌خواهید فضای مجلل و لوکسی داشته باشید، می‌توانید از این پارچه‌ها بهره ببرید. پارچه‌های مخمل سنگین هستند و بهتر است با دکوراسیون سنتی و کلاسیک استفاده شوند.

جنس پارچه پرده پذیرایی

رنگ پرده پذیرایی

قیمت پرده پذیرایی

نکات مهم خرید پرده پذیرایی

همراه ما باشید

 

نظرات