آشنایی با انواع بانکه و ظروف بنشن در آشپزخانه

0

در آشپزخانه بسته به نیازها و موارد استفاده، انواع مختلفی از بانکه و ظروف بنشن وجود دارند. در زیر به برخی از انواع رایج بانکه ها اشاره خواهیم کرد.

 بانکه شیشه ای درب فلزی میس گلس

۱- بانکه‌های تمام‌شیشه

این بانکه‌ها از جنس شیشه شفاف ساخته شده‌اند و معمولاً دارای دربی هستند که به نگهداری بهتر موادغذایی کمک می‌کنند. بانکه‌های تمام‌شیشه قابل استفاده برای نگهداری انواع مواد غذایی مانند برنج، آرد، حبوبات، تنقلات، خشکبار و غیره هستند. برای خرید محصولات میس گلس از فروشگاه این مجموعه دیدن فرمایید.

بانکه‌های تمام‌شیشه یا شیشه‌های نگهدارنده یک نوع بانکه هستند که از جنس شیشه ساخته می‌شوند. این بانکه‌ها معمولاً دارای دربی هستند که باز و بسته می‌شود و به محافظت و نگهداری مواد غذایی داخل آن کمک می‌کند. بانکه‌های تمام‌شیشه به دلیل ویژگی شفافیت شیشه، امکان دیدن محتویات بانکه را فراهم می‌کنند و در عین حال به حفظ تازگی و اصالت مواد غذایی کمک می‌کنند.

به‌طورکلی بانکه‌های تمام‌شیشه دارای مزایای زیر هستند؛

شفافیت: به دلیل استفاده از شیشه در ساختار این ظروف، محتویات داخل بانکه به‌راحتی قابل مشاهده می‌باشد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به سرعت محتویات مورد نیاز خود را تشخیص داده و از نیاز به باز کردن درب برای هر بار بررسی خودداری کنید.

عدم جذب بو و طعم: شیشه با موادغذایی واکنش نداده و سبب جذب بو و طعم مواد غذایی نمی‌شود، بنابراین بانکه‌های تمام‌شیشه باعث حفظ اصالت و طعم اصلی مواد غذایی درون آن‌ها می‌شوند. این ویژگی برای نگهداری مواد غذایی مانند قهوه، چای، ادویه‌ها و سایر محصولاتی که در تماس با محفظه قرار می‌گیرند، اهمیت زیادی دارد.

تنوع بالا و کاربری چندمنظوره: بانکه های شیشه‌ای در انواع مختلفی با درب چوبی یا فلزی موجود هستند. و شما می‌توانید بسته به دکوراسیون آشپزخانه و سایر لوازم خود، بانکه مناسبی را انتخاب نمایید. همچنین بانکه‌های شیشه‌ای قابلیت استفاده برای نگهداری انواع ادویه، میوه خشک، شیرینی، شکلات و … هستند و از آن‌جایی که از جنس شیشه هستند، می‌توانید برای نگهداری ترشی و مربا هم داخل یخچال از آن‌ها استفاده کنید.

ست بانکه مارمالاد میس گلس

۲- بانکه‌های پلاستیکی

این بانکه‌ها از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند و به عنوان یک گزینه اقتصادی و سبک قابل استفاده هستند. بانکه‌های پلاستیکی معمولاً دارای درب و روکش هستند که به ماندگاری مواد غذایی در داخل ظروف کمک می‌کند. بانکه‌های پلاستیکی مناسب برای نگهداری موادی مانند آجیل، خشکبار، غلات و غیره می‌باشند.

۳- بانکه‌های فلزی

بانکه‌های فلزی اغلب از جنس استیل یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و قابل استفاده برای نگهداری انواع مواد غذایی مانند قهوه، چای، شکر، حبوبات و غیره می‌باشند. این بانکه‌ها به دلیل سختی و مقاومت در برابر ضربه و رطوبت، بسیار پایدار می‌باشند.

۴- بانکه سرامیکی

یکی‌دیگر از انواع بانکه‌ها، بانکه های سرامیکی هستند که ظاهر شیکی دارند و علاوه بر ظاهر خوب، از دوام و پایداری بالایی نیز برخوردار می‌باشند. بانکه های سرامیکی در انواع طرح و رنگ‌ها موجود می‌باشند. البته باید توجه داشته باشید که نگهداری از بانکه های سرامیکی هم مانند بانکه های شیشه‌ای به کمی مراقبت بیشتر نیاز دارد تا نشکنند.

راهنمای انتخاب بانکه مناسب

قبل از هرچیز بهتر است کاربرد بانکه را برای خود مشخص کنید. همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم، بانکه ها کاربری‌های متفاوت و متنوعی دارند که این موضوع می‌تواند تا حدودی روی انتخاب شما تأثیرگذار باشد. برای مثال اگر می‌خواهید برخی مواد غذایی یخچالی مانند مربا، ترشی، شکلات، شیرینی و … داخل بانکـه نگه دارید، بهتر است از بانکه‌های شیشه ای و درب دار، استفاده کنید. از طرفی اگر برای برخی لوازم بهداشتی به بانکه نیاز دارید، می‌توانید از بانکه های سرامیکی یا پلاستیکی استفاده نمایید.

همچنین دکوراسیون آشپزخانه شما هم، دارای اهمیت می‌باشد. برای مثال اگر بقیه ظروف و ست های آشپزخانه شما از جنس استیل هستند، انتخاب بانکه های فلزی باعث ایجاد یکپارچگی بیشتر می‌شود یا در صورتی که در آشپزخانه خود بیشتر وسایل چوبی و شیشه‌ای را مورداستفاده قرار داده‌اید، بهتر است از ست بانکـه های شیشه ای با درب چوبی استفاده کنید.

یکی دیگر از عوامل مهم هنگام انتخاب بانکـه مناسب، سایز و ابعاد بانکـه ها می‌باشد. امروزه بانکه ها و ظروف بنشن در سایزهای متنوعی موجود هستند و شما می‌توانید بسته به نیاز خود، خرید نمایید. برای مثال برخی بانکه ها ارتفاع بلندی دارند که برای نگهداری موادغذایی مثل ماکارونی مناسب هستند. در حالیکه بانکـه هایی با ارتفاع کمتر برای نگهداری ادویه‌جات، چای، پودر قهوه و … انتخاب بهتری محسوب می‌شوند./۱۸۸۰۹۸

نظرات