شیرآلات ایرانی بخریم یا خارجی؟

0

از آنجایی که شیرآلات ساختمانی نقش مهمی در میزان سلامت و بهداشت انسان دارند و روزانه به دفعات مکرر مورد استفاده افراد مختلف از جمله اعضای خانواده قرار می‌گیرند، خرید شیرآلات دارای اهمیت بالایی است. در واقع حتی با مقایسه با سایر لوازم خانه و آشپزخانه، می‌توان گفت شیرهای آب به دلیل فراهم کردن شرایط بهداشتی مفید، از اهمیت و جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند. به همین دلیل باید در هنگام خرید آن‌ها دقت زیادی به خرج داد و این کار بدون آگاهی قبلی و اطلاعات به‌روز امکان‌پذیر نیست. تنوع بالا و گستردگی مدل‌ها باعث شده است تا بسیاری از افراد خرید و تصمیم‌گیری دشواری را تجربه کنند. خیلی از آن‌ها می‌خواهند به دلیل اهمیت حمایت از کالای ایرانی به خرید شیرآلات ایرانی روی بیاورند، با این حال با تصور بر اینکه شیرآلات خارجی دارای کیفیت بهتری هستند، در دو راهی شیرآلات ایرانی بخریم یا خارجی قرار گرفته‌اند. به همین دلیل قصد داریم با بررسی جوانب مختلف و مشخصات هر یک از آن‌ها یکبار برای همیشه به این سؤال پاسخ قطعی دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 شیرآلات ایرانی یا خارجی

نکات مهم پیش از خرید شیرآلات

پیش از هر چیزی در ابتدا باید دید که چه نکات و عواملی تعیین کننده کیفیت شیر آب هستند و در واقع نکات مهم پیش از خرید شیرآلات که توسط آن‌ها می‌توان به برتری محصولات ایرانی یا خارجی پی برد، شامل چه مواردی هستند. با بررسی جوانب گوناگون می‌توان عوامل جنس، قیمت، ظاهر، میزان دوام، سازنده و آبکاری را از مهمترین نکات دانست.

  1. جنس: متریال و جنس مهمترین نکته در هنگام خرید است و در واقع مرغوب بودن آن موجب ایجاد شدن سایر ویژگی‌های مثبت خواهد شد. امروزه جنس آلیاژ برنج به دلیل بهداشتی و سالم بودن به عنوان بهترین گزینه در میان اجناس مختلف به شمار می‌رود.
  2. قیمت: تعرفه و قیمت شیرآلات نکته مهمی است که تقریباً تمامی خریداران و مشتریان آن را در اولویت قرار می‌دهند. به طور معمول اجناس قیمت مناسب و ارزان افراد بیشتری را به خود جلب می‌کنند.
  3. ظاهر: از آنجایی که شیرآلات منزل در سالیان دراز مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از بهترین آن‌ها مادام‌العمر هستند، باید به ظاهر و زیبایی در هنگام خرید دقت کرد. در غیر این صورت خیلی زود خسته کننده و تکراری خواهند شد.
  4. میزان دوام: در اکثر موارد نصب و تعمیر شیرآلات کار به نسبت دشواری است و نیازمند تخصص و تجربه می‌باشد. به همین دلیل باید به بادوام بودن آن‌ها دقت کرد تا پس از مدت کوتاهی به تعویض و خرید مجدد نیازی نباشد.
  5. سازنده: برای خرید شیرآلات درجه یک و مرغوب باید در هنگام خرید محصول به سازنده و برند آن توجه نمود.
  6. آبکاری: آبکاری یا روکش شیر از نکات مهم دیگر است که در میزان ماندگاری، مقاومت، زیبایی و رنگ محصول بیشترین تأثیر را می‌گذارد. مجموعاً آبکاری‌های نیکل-کروم، پی وی دی و رنگی به عنوان بهترین‌ها معرفی می‌شوند.

شیرآلات ایرانی یا خارجی

مقایسه شیرآلات ایرانی و خارجی

اگرچه در چند سال اخیر تصور بر این بوده است که اجناس و محصولات خارجی به خصوص شیرآلات و سایر لوازم خانگی وارداتی دارای جنس بهتری هستند اما به دلیل رشد و پیشرفت چشمگیر در زمینه تجهیزات و امکانات تولید، بسیاری از محصولات ایرانی با بهره‌گیری از درجه کیفی و جنس مرغوب در حال رقابت با محصولات خارجی هستند. شیرهای بهداشتی یکی از این موارد به شمار می‌روند. با وجود اینکه اکثر مردم دارای این تصور هستند که کشورهای خارجی در ساخت این محصولات از اجناس و متریال بهتری استفاده می‌کنند، در حال حاضر بسیاری از برندهای برتر شیرآلات ایرانی از جمله کی دبلیو سی ایران که تحت لیسانس شرکت کی دبلیو سی سوئیس فعالیت می‌کند، در تولید محصولات از متریال درجه یک آلیاژ برنج برای بدنه و زاماک برای دسته استفاده می‌کنند. البته این موضوع تنها عامل مهم در مقایسه شیرآلات خارجی و ایرانی نیست، بلکه عوامل دیگر نظیر طراحی ظاهری، تنوع، قیمت و دوام و ماندگاری هم باید مورد بررسی قرار گیرند.

شیرآلات ایرانی یا خارجی

مقایسه شیرآلات ایرانی و خارجی؛ طراحی ظاهری

طراحی شیرآلات از عوامل بسیار مهمی است که در جلوه ظاهری محل مورد استفاده تأثیر فراوانی می‌گذارد و امروزه بیش از همیشه مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. از این رو بسیاری از افراد با تصور بر اینکه مدل‌های خارجی لوکس‌تر و شیک‌تر هستند، به سراغ محصولات وارداتی می‌رفتند اما خوشبختانه بسیاری از برندهای معتبر ایرانی در حال همکاری با طراحان متخصص و خلاق هستند و به این ترتیب شیرآلات ایرانی هم دارای طراحی ظاهری چشمگیری شده‌اند.

مقایسه شیرآلات ایرانی و خارجی؛ تنوع محصولات

تنوع به منظور خرید و انتخابی آسان دارای اهمیت زیادی است. به عبارتی دیگر تنها در صورتی می‌توان نوعی شیر آب مطابق با نیاز و علاقه خود تهیه و خریداری کرد که تنوع کافی وجود داشته باشد. با توجه به اینکه کمپانی‌ها و برندهای فراوانی در ایران به تولید انبوه شیرهای بهداشتی پرداخته‌اند و به عبارتی واردات این اقلام کاهش یافته است، تنوع شیرآلات خارجی کم شده است. در مقابل روزبه‌روز تنوع شیرآلات ایرانی در حال افزایش می‌باشد و نمونه‌های فراوانی از آن وارد بازار شده‌اند.

مقایسه شـیرآلات ایرانی و خارجی؛ قیمت

می‌توان گفت تعرفه و قیمت شیرآلات از مهمترین عواملی است که در خرید شیرهای ساختمانی توسط مصرف کنندگان تأثیر می‌گذارد. به دلیل نوسانات و مشکلات رایج در بازار، خرید شیرآلات خارجی موجب ایجاد هزینه‌های اضافی خواهد شد و در مقایسه با مدل‌های ایرانی قیمت بالاتری دارند. در مقابل خرید شیرآلات ایرانی مقرون به صرفه و مناسب‌تر خواهد بود و همچنین از طرفی به رشد اقتصادی کشور کمک قابل توجهی می‌کند.

مقایسه شـیرآلات ایرانی و خارجی؛ دوام و ماندگاری

میزان دوام و ماندگاری محصول بر اساس عواملی نظیر آبکاری و متریال ساخت شیر مشخص می‌شود. به طور کلی مدل‌های بادوام دارای مشخصاتی نظیر آبکاری نیکل-کروم، رنگی و پی وی دی به همراه جنس آلیاژ برنج استاندارد هستند. امروزه شاهد استفاده از آلیاژ برنج و آبکاری‌های درجه یک در تولید بهترین شیرآلات ایرانی از جمله شیرآلات کی دبلیو سی هستیم و به این ترتیب می‌توان گفت ماندگاری بالایی را ارائه می‌کنند. همچنین از آنجایی که به طور اختصاصی برای مصارف خانواده‌های ایرانی طراحی شده‌اند، در مقایسه با انواع خارجی دوام و کیفیت بهتری خواهند داشت. در نتیجه اگر به دنبال خرید شیرآلات مرغوب هستید، شیرآلات کی دبلیو سی ایران بهترین انتخاب خواهند بود./۱۸۶۵۷۶

نظرات