رسپی قرابیه هویج دارچینی

0

رسپی قرابیه هویج دارچینی

شیرینی قرابیه هویج دارچینی : با آموزش این شیرینی خوشمزه و لذیذ در مجله اینترنتی حرف تازه همراه باشید. این شیرینی گزینه ای مناسب برای عید نوروز می باشد.

قرابیه هویج دارچینی

مواد لازم قرابیه هویج دارچینی :

آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه
پودر قند ۱/۴ پیمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
کره یا مارگارین ۱۲۵ گرم
ماست ۱ ق غ
بکینگ پودر ۱/۲ ق چ
وانیل ۱/۲ ق چ
نمک ۱ پنس

مواد میانی :

هویج ۲ عدد بزرگ
سیب درختی ۲ عدد
شکر ۴ تا ۵ ق غ
کره ۱ ق غ
دارچین ۱ ق چ
گردو ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه قرابیه هویج دارچینی :

هویج و سیب را با رنده درشت رنده کنید و با کره و شکر داخل قابلمه ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب بیندازد سپس شعله را ملایم کنید و اجازه دهید همه آب تبخیر شود و وقتی قاشق را روی مواد فشار دادید آبی از آنها خارج نشود. در آخر دارچین را اضافه و شعله را خاموش کنید. بعد از خنک شدن گردوهای ریز خرد شده را نیز اضافه کنید.
آرد و نمک و بکینگ پودر را سه بار الک کنید.
کره و پودرقند را حدود ۵ دقیقه بزنید تا یکدست و پوک شود سپس زرده تخم مرغ و وانیل و ماست را اضافه کرده و ۱ دقیقه دیگر بزنید. مواد الک شده را اضافه کنید و با لیسک یا دست مخلوط کنید تا خمیر مطلوبی حاصل شود. در صورت نیاز میتوانید از چند قاشق دیگر آرد استفاده کنید تا خمیر کیفیت مناسبی داشته باشد. از ورز دادن خمیر خودداری کنید. خمیر نیازی به استراحت ندارد و بلافاصله میتوانید شروع به آماده کردن شیرینی ها کنید، در صورت تمایل میتوانید یک ربع در یخچال قرار دهید تا خمیر خودش را بگیرد.
از خمیر گلوله های یکسان (۲۵ گرمی) جدا کنید و در کف دست باز کنید و یک قاشق از مواد میانی در مرکز خمیر قرار دهید و آنرا ببندید و به شکل دلخواه فرم دهید و در سینی فر بچینید.
سینی را برای حدود ۲۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا زیر شیرینی ها کمی طلایی شوند.
بعد از خنک شدن، سطح شیرینی را در شکلات بن ماری شده بزنید و با خلال پسته و بادام یا ترافل های دلخواه و گل محمدی تزیین و سرو کنید.

 

نظرات