کابینت آشپزخانه و جذاب ترین مدل ها برای سفارش

0

​یکی از ابزارهای زیباسازی دکوراسیون داخلی منزل، کابینت آشپزخانه است که علاوه بر زیبایی فضا، سبب جمع و جور و مرتب شدن دکوراسیون آشپزخانه و دسترسی سریع به تجهیزات و لوازم آشپزی می شود.

در واقع کابینت آشپزخانه نمای کلی در دکوراسیون آشپزخانه را رقم می زند و می تواند زیباسازی فضای داخلی و میزان دسترسی سریع به ابزارها را فراهم کند، از این رو طراحی و پیاده سازی کابینت آشپزخانه حرفه ای و جذاب از رویاهای هر کدبانویی است که به دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه اهمیت می دهد.

در داخل آشپزخانه ابزارهای اساسی مثل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، هود و سینک وجود دارند که همه ی آنها کاربردهای زیادی دارند و اعضای خانواده در طول شبانه روز چندین مرتبه به سراغ این ابزارها می روند، بویژه کدبانوی خانه برای آشپزی کردن و آماده سازی صبحانه، ناهار و شام به همه ی این تجهیزات آشپزی نیاز دارد و به تعداد مکرر به سراغ آنها می رود، بنابراین در دسترس بودن این ابزارها در فضای آشپزخانه بسیار مهم است.

کابینت ساز با توجه به شکل فضای آشپزخانه که می تواند به صورت ال، خطی، مربع، مستطیل یا دایره باشد، یک طرح زیبا را برای فضا ترسیم می کند و نحوه ی طراحی بسیار مهم است و اینکه همه چیز در آن واحد در دسترس باشد و علاوه بر آن بتواند زیبایی دلنشینی را برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه فراهم کند.

در سطح شهر تعداد زیادی کارگاه کابینت سازی یا در فضای اینترنتی تعداد بیشماری سایت برای سفارش کابینت وجود دارد، اما اینکه کار را به کاردان بسپارید نیاز به کمی حوصله و تحقیق دارد و انتخاب کابینت ساز حرفه ای برای سفارش کابینت بسیار مهم است. جریان ساخت کابینت مثل جریان طلافروشی می ماند که یک قیمت استاندارد و پایه وجود دارد اما هر کس نحوه ی محاسبه خودش را دارد و افراد عادی کمتر به طور دقیق می توانند به قیمت اصلی دست پیدا کنند.

کابینت آشپزخانه

البته ناگفته نماند که اختلاف قیمت کابینت سازها بر اساس نحوه ی انتخاب متریال ها متفاوت است. متریال های کابینت سازی مثل چوب ام دی اف، پی وی سی کردن، سی ان سی کردن، دستگیره ها، پایه ها، ریل ها، لولاها همگی دارای کیفیت های مختلف با قیمت های متفاوت هستند و برای همین کابینت سازی ها برای آشپزخانه شما قیمت های متفاوتی ارائه می کنند.

علت تفاوت این قیمت ها در نحوه ی انتخاب متریال است. به طور کل در ایران بیشترین متریال های مصرفی جنس های ایرانی، چینی و ترک است و قطعاً اجناس ترک بالاترین قیمت را دارند و عین حال از بیشترین کیفیت نیز برخوردارند. من پیشنهاد می کنم در هنگام سفارش کابینت آشپزخانه بیشترین تمرکز خود را روی کیفیت بگذارید تا قیمت. چون قیمت ممکن است در لحظه ی سفارش شاید کمی بالاتر نسبت به دیگر قیمت های دریافتی باشد، اما دوستان توجه داشته باشید که پس از طی یک بازه زمانی آن اختلاف قیمت، ارزش چندانی نخواهد داشت و فقط کیفیت مطرح است​

کابینت آشپزخانه

فرض کنید کابینتی سفارش دادید که نسبت به قیمت های دریافتی دیگر کابینت سازها کمی ارزان تر بود اما بعد از گذشت یک بازه زمانی که از کابینت استفاده می کنید، به راحتی پی به علت ارزانی کابینت می برید. قطعاً قیمت پایین تر به علت استفاده از متریال های بی کیفیت تر است و ماندگاری کار کمتر می شود.

کابینت آشپزخانه مدل های مختلفی برای سفارش دارد و افراد با توجه به سلیقه ای که دارند یک مدل را انتخاب می کنند. برای هر متریال از کابینت آشپزخانه رنگ بندی ها و طرح های مختلفی عرضه شده  و این رنگ ها و طرح ها به شکل سمپل هایی کوچک توسط کابینت ساز به مشتری ارائه می شود تا مشتری بتواند طرح و رنگ مدنظر خود را انتخاب کند.

در انتخاب رنگ بسیار دقت کنید و نظر کابینت ساز را جویا شوید، چون ممکن است شما طرح و رنگی انتخاب کنید که برای مدل کابینت شما چندان جالب نباشد، اما کابینت ساز بدلیل داشتن تبحر و تخصص بهتر می داند که هر کابینت با چه طرح و رنگی زیباتر و جذاب تر جلوه می کند.

انواع مدل های کابینت آشپزخانه

کابینت ها براساس نوع متریال های مصرفی به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند و هر کدام براساس نامی در بین مشتریان و اصناف شناخته می شود.

کابینت آشپزخانه فلزی

این مدل از کابینت دارای بدنه و درب هایی از جنس فلز است که به مرور زمان و در مجاورت با رطوبت امکان زنگ زدگی فلز، پوسیدگی و تغییر رنگ فراهم است، همچنین با گذشت زمان ممکن است دربها هنگام باز و بسته شدن دچار سر و صدا شوند. امروزه ترفند جدیدی که در ساخت کابینت فلزی بکار می رود، ترکیب فلز و ام دی اف است. در این روش بدنه ی کابینت با استفاده از فلز و درب ها با ام دی اف ساخته می شود.

کابینت آشپزخانه ملامینه

این مدل نسبت به کابینت فلزی کمی بهینه تر به نظر می رسد و بر روی مغزی ام دی اف خام روکش ملامینه در طرح و رنگ های مختلف چسبانده می شود.

کابینـت آشپزخانه ام دی اف

یکی از پرطرفدارترین کابینت هایی که در چند سال گذشته نام آور شد، کابینت ام دی اف بود. کابینت آشپزخانه ام دی اف دارای مغزی ام دی اف است که بر روی آن روکش هایی در طرح ها و رنگ های مختلف چسبانده می شود و روکش ها مات هستند و براقیت و درخشندگی ندارند.

کابینت آشپزخانه

کابینـت آشپزخانه هایگلاس

کابینت هایگلاس نیز از جنس ام دی اف است و تفاوتی که این دو با هم دارند در نوع روکش می باشد. روکش ها از نوع براق و درخشان هستند و سطح کابینت بسیار صاف و صیغلی می باشد. با روی کارآمدن روکش هایگلاس، سفارش کابینت ام دی اف کمی رنگ باخت. هایگلاس در تم های مختلف مثل روکش لامی گلاس، روکش هایگلاس، روکش پی وی سی، روکش کریستالی و روکش آکرولیک اجرا و پیاده سازی می شود.

کابینت آشپزخانه ممبران

مدل دیگری از کابینت، ممبران است که بسیار پرطرفدار است برای کسانی که به دنبال پیاده سازی کابینتی با سبک کلاسیک هستند، گزینه مناسبی است و می تواند همچون کابینت چوبی زیبایی خارق العاده ای را به نمایش بگذارد. کابینت آشپزخانه ممبران قابلیت منبت کاری، حک کاری، ایجاد طرح های ریز و درشت، ستون و سرستون های زیبا را دارد.

کابینت آشپزخانه رنگ یا انزو

اگر طرفدار سبک نئوکلاسیک هستید، کابینت انزو بسیار گزینه ی مناسبی است. روی لبه ی درب ها یک حالت برجستگی دارد که ظاهر کار را کاملاً متمایز می کند. امکان رنگ آمیزی به سه روش کابینت انزو پولیشی، کابینت انزو پلی استر و کابینت انزو پلی اورتان وجود دارد.

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه چوبی

اگر بدنبال یک کابینت با ماندگاری بالا، مقاوم در برابر رطوبت و فرسودگی و زیبا و کلاسیک هستید، کابینت چوبی برترین گزینه است اما برای سفارش کابینت چوبی می بایست هزینه ی بیشتری صرف کنید.

کابینـت آشپزخانه روکش چوب

این مدل شاید ظاهراً مشابه کابینت چوبی باشد اما کیفیت، دوام و ماندگاری کابینت چوبی را ندارد. اگر به کابینت چوبی علاقه ی زیادی دارید اما هزینه ی سفارش آن را ندارید، انتخاب این مورد به شما پیشنهاد می شود.

کابینـت آشپزخانه هایکلیاف

این مدل کابینت نیز از سبک کلاسیک پیروی می کند و دارای باکس های ویترینی بسیار شیک و زیبا می باشد. قیمت چشمگیری نیز دارد.

مزایای کابینت آشپزخانه

  • جمع و جور کردن فضا
  • دسترسی آسان به ظرف و ظروف و ابزارهای آشپزی
  • پنهان سازی اشیاء در مکانی دور از دید
  • ایجاد دکوراسیون شیک برای آشپزخانه

نظرات