مزایای سونا خشک که از آن بی خبر بودید

0

امروزه، استفاده از سونا به امری رایج و متداول تبدیل شده است، ولی باید بدانید که استفاده از سونا خشک دارای پیشینه بسیار طولانی است. از گذشته، فنلاندی ها برای رهایی از تنش های روزمره و بازیابی طراوت و شادابی خود و همینطور برای آرامش روان از سونا استفاده می کردند. بر مبنای تحقیقات، زادگاه اصلی سونای خشک فنلاند یا روسیه است.

 "مزایای

مزایای سونا خشک برای سلامتی جسم و روان

سونا خشک، یک اتاق چوبی کوچک است که دمای فضای داخلی آن بین ۸۰ تا ۱۳۰ درجه سانتی گراد تنظیم می شود. سونای خشک، مزایای زیادی برای حفظ سلامتی انسان دارد. بسیاری از افراد، به دلیل خواص فوق العاده سونا در لاغری، از این شیوه برای حفظ تناسب اندام استفاده می کنند.

بهتر است بدانید که ساختن سونا دارای اصول و قواعد خاصی است. رعایت این اصول و استانداردها به افزایش بهره وری و سلامت افراد کمک می کند. به عنوان مثال باید اتاقک سونا با ابعاد خاصی ساخته شده و مواد مورد استفاده برای ساخت آن مرغوب باشند.

بهتر است برای ساخت سونای خشک از چوب درختان مخروطی یا چوب های موسوم به چوب روسی استفاده شود.

استفاده از یک تیم آگاه و مجرب مانند «مجموعه آوا ساحل تیماس» برای طراحی و اجرای سونا، به دلیل رعایت استانداردها و طراحی مناسب پارامترهایی نظیر دما، نوع مبلمان، پوشش کف و دیوارها و غیره، به صد چندان شدن تاثیر سونا بر سلامت کاربران کمک می کند.

در ادامه، به بررسی مزایای سونا خشک پرداخته می شود. اگر می خواهید بیشتر با فواید اعجاب آور سونا برای سلامت بدن و روان آشنا شوید، لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

"فواید

فواید استفاده از سونا برای بهبود عملکرد بدن

مزایای سونا خشک

در تحقیقات متعدد، مزایا و فواید زیادی برای سونا ذکر شده است. سونای خشک موجب باز شدن مجاری تنفسی و دفع اخلاط و عفونت های تجمع یافته در سینوس ها و مجاری تنفسی می شود. همچنین استفاده از سونا خشک، بیش از ورزش می تواند به دفع سموم بدن کمک کند.

تاثیرات شگفت انگیز سونای خشک، فقط محدود به این موارد نیست. در تحقیقات مختلف، صدها فایده برای سـونا ذکر شده است که در ادامه، به برخی از آنها اشاره می شود.

  • بهبود وضعیت عضلات و رفع گرفتگی آنها: یکی دیگر از فواید سـونا، شل شدن عضلات و کمک به بهبود عملکرد عضلانی است.
  • کاهش استرس: یکی دیگر از مزایای سونای خشک، کاهش تولید هورمون کورتیزول است. کاهش این هورمون موجب کنترل استرس و ایجاد حس ریلکسی و آرامش خواهد شد.

"مزایای

مزایای سونا برای افزایش آرامش و کاهش استرس و اضطراب

  • کنترل وزن و بهبود کیفیت خواب: استفاده از سـونا موجب آرامش سیستم اعصاب مرکزی و در نتیجه، خواب راحت می شود. همچنین سونا با افزایش چربی سوزی و سوزاندن کالری، به تنظیم وزن کمک می کند.
  • کمک به رفع مشکلات تنفسی از قبیل سینوزیت، تنگی نفس، برونشیت و غیره.
  • بهبود جریان خون به دلیل افزایش دمای محیط و انبساط عروق،
  • کاهش احتمال ابتلا به بیماری های سیستم عصبی مرکزی نظیر آلزایمر،
  • محافظت از مغز و بهبود عملکرد ذهنی،
  • کمک به درمان عفونت ها و باکتری ها و قارچ ها به دلیل افزایش دمای بدن،
  • کمک به درخشندگی و زیبایی پوست و مو،
  • افزایش اکسیژن رسانی به سلول ها و غیره.

لاغری با سونا خشک

گفته شد که یکی مزایای استفاده از سونای خشک، افزایش متابولیسم بدن است. سونا خشک، به دلیل تسریع مکانیسم چربی سوزی به لاغری و حفظ تناسب اندام کمک می کند. در سـونا به دلیل افزایش دمای بدن، دفع آب از بدن رخ می دهد و باید میزان آب دفع شده از بدن به نحو مناسبی جبران شود. افزایش دمای بدن، به افزایش متابولیسم و تعریق بدن کمک می کند. این فرآیند علاوه بر لاغری، به دفع سموم از بدن نیز کمک می کند. بنابراین، به طور کلی می توان گفت که استفاده از سـونا، یک روش ایده آل برای حفظ سلامت بدن و کنترل وزن است.

"تاثیر

تاثیر سونا بر سلامت پوست و مو

درمان بیماری ها با سونا

استفاده از سـونا، تاثیر زیادی در بهبود سیستم قلبی عروقی دارد. سونا و به خصوص سونای خشک، تاثیر فوری بر ارگان های حیاتی بدن از جمله سیستم قلبی و عروقی دارد. افزایش دما در سـونا موجب افزایش ضربان قلب و گشادی عروق می شود.

یکی دیگر از اثرات درمانی سونای خشک، کاهش فشار خون است. سونای خشک موجب آزاد سازی هورمونی به نام آلدسترون و کاهش فشار خون می شود. ترشح این هورمون، به بهبود عملکرد قلب و تنظیم فشار خون کمک می کند.

علاوه بر این، استفاده از سونا خشک، یکی از بهترین روش های درمانی برای بهبود عملکرد بدن و کمک به درمان مشکلات عضلانی و روماتیسمی است. همچنین سـونا به میزان زیادی به درمان بیماری های مفصلی از جمله آرتریت روماتوئيد کمک می کند.

یکی دیگر از فواید استفاده از سونای خشک، افزایش مقاومت بدن در برابر انواع بیماری های ویروسی از جمله سرما خوردگی‌ است. استفاده از سـونا موجب افزایش مقاومت فرد در برابر انواع فشارهای جسمی و روانی و افزایش آرامش و نهایتاً افزایش طول عمر شود.

حمام سـونا به بهبود علائم آسم کمک می کند. یکی دیگر از خواص درمانی سونا خشک، تاثیر مثبت بر غدد درون ریز است. یک فایده درمانی دیگر سونای خشک، کمک به درمان پسوریازیس به عنوان یک بیماری خود ایمنی می باشد. همچنین قرار گرفتن در معرض دمای بالا، به مبارزه با سلول های سرطانی و کاهش کلسترول کمک می کند.

تاثیر سونای خشک در درمان بیماری ها

تاثیر سونای خشک در درمان بیماری ها

سفارش خرید سـونا خشک

با توجه به مطالبی که گفته شد، دانستیم که سونا دارای فواید درمانی و سلامتی زیادی برای بدن است. سـونا می تواند موجب تغییر سبک زندگی و ارتقای وضعیت سلامت و تندرستی افراد شود. توصیه می شود برای بهره مندی از فواید سونا خشک، یک یا دو روز در هفته از سـونا استفاده کنید.

گروه آوا ساحل تیماس، تولید کننده انواع سونای خشک است. شما مشتریان عزیز می توانید برای مشاوره رایگان و انتخاب سونای متناسب با فضای خود و همچنین برای مشاوره تخصصی جهت ساخت سونای ثابت و پرتابل (سونای خانگی) با ما تماس بگیرید.

نظرات