بیوگرافی محمد بهرامی نقاش و گرافیست و همسرش لیلی خالصی + علت مرگ محمد بهرامی و آثار

0

بیوگرافی محمد بهرامی نقاش و گرافیست و همسرش لیلی خالصی + علت مرگ محمد بهرامی و آثار

محمد بهرامی طراح و گرافیست و هنرمند نقاشی متولد ۱٢ مهر سال ۱۳۰۵ در رحمت‌آباد رودبار بوده که در دوشنبه ٢۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سن ٩٧ سالگی به علت کهولت سن درگذشت. او یکی از هنرمندان نگارگری و نقاشی در عرصه هنرهای تجسمی و گرافیک بود که گرافیک نوین را در ایران پایه گذاری کرد. لیلی خالصی نقاش و طراح همسر محمد بهرامی می باشد. ادامه بیوگرافی و زندگینامه محمد بهرامی درگذشت و اما علت مرگ وی و سوابق و آثارش را در این صفحه میخوانید.

محمد بهرامی طراح و گرافیست کیست علت مرگ محمد بهرامی

بیوگرافی محمد بهرامی گرافیست

محمد بهرامی متولد ۱٢ مهر سال ۱۳۰۵ در رحمت‌آباد رودبار گرافیست، نقاش مینیاتور، مدرس، پژوهشگر هنرهای تجسمی و طراح و گرافیست در ایران بود. او در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سن ۹۷ سالگی به علت کهولت سن درگذشت. او از پایه‌گذاران گرافیک نوین در ایران به ویژه طراحی روی جلد بود. مرتضی ممیز، آیدین‌ آغداشلو، علی‌اصغر معصومی، علی اکبر صادقی، پرویز کلانتری، محمد تجویدی، بیوک احمدی و باریس آسیریان از شاگردان استاد بهرامی بودند.

بیوگرافی محمد بهرامی نقاش گرافیست و همسرش لیلی خالصی + علت مرگ محمد بهرامی و آثار

زندگی شخصی و هنری

پدرش تفرشی و مادرش از اهالی گیلان بود. ابوطالب بهرامی (پدر محمد‌بهرامی) مردی با سواد و با تدبیری از اهالی تفرش بود که به دلیل داشتن آموزه‌ها و معلوماتی در دروه‌های که در روسیه گذرانده بود به سمت کارمند عالی رتبه دارایی گیلان منسوب شد

مرحوم بهرامی ارز نوجوانی وارد حرفه نقاشی و نگارگری شد. او کارش را با یادگیری نقاشی از دوران دبستان آغاز کرد سپس فنون طراحی و نگارگری را نزد استاتید برجسته آموخت. او سال ها در عرصه طراحی و نقاشی روی جلد فعالیت کرد .استاد بهرامی از پنج سالگی به مکتبی در حوالی منطقه “نصفی” رفت تا دوران ابتدایی را شروع کند خودش توصیف می‌کند که هر روز با پسردایی خود پیاده این مصافت را طی میکرده و به مکتب می‌رفته است.

بیوگرافی محمد بهرامی گرافیست

در ۷ سالگی به همراه خانواده به تهران کوچ می کند و در دبستان ناصرخسرو درس می‌خواند. روزی ابوالقاسم حالت معلم نقاشی درکلاس گلدانی را روی میز میگذارد و از شاگردان می‌خواهد که گلدان را نقاشی کنند و پس از فرصتی و بازدید از نقاشی‌ها شاگردان کار محمد‌بهرامی را به دست گرفته و درحال که به شاگردان نشان میداده است اظهار میکند “در بین شما این بچه نقاش خواهد شد”.

بیوگرافی محمد بهرامی نقاش و همسرش لیلی خالصی + علت مرگ محمد بهرامی و آثار

هنگامی که ۱۴ ساله می‌شود در تابستانی پدرش او را نزد استاد تقوی که پدرش نقاشی ناصرالدین شاه دکان عقیق فروشی داشته می‌برد و در آنجا مشغول بازسازی و یادگیری آثار هنری می‌شود محمد در تمام دوران تحصیل گرداگرد کتابهای هم شاگردیهایش را به هنر تذهیب مزین می‌کرد و کتابهای درسی را صورتی زیبا و بدیع می‌ساخته است.

زندگینامه محمد بهرامی نقاش

ازدواج و همسر محمد بهرامی

استاد محمد بهرامی سال ها پیش با خانم لیلی خالصی ازدواج کرده بود. از تعداد فرزندانش خبری منتشر نشده است

لیلی خالصی همسر محمد بهرامی کیست

لیلی خالصی، همسر محمد بهرامی که در کار نقاش و گرافیک کار می کند و در این راه همیشه همکار و همیار همسرش بوده و سعی داشته تا گوشه ای از کار را بگیرد.

عکس لیلی خالصی همسر محمد بهرامی

تاسیس اولین آتلیه

مرحوم محمد‌بهرامی در سال ۱۳۲۵ اولین آتلیه خود را در خیابان لاله زار، تهران، تاسیس نمود و سپس سازمان هنری بزرگ پارس را بنیان نهاد و پس از آن تشکیلات چاپ و هنرهای گرافیک مجهز گوتنبرگ را به وجود آورد.

در دهه ۳۰ استاد بهرامی تصمیم میگرد مدارج تحصیلی خود را بطور آکادمیک ادامه دهد از این رو به دانشگاه هنرهای زیبای تهران می‌رود و تا مقطع اخر رشته نقاشی و هنر تحصیلات خود را در انجا به پایان می‌رساند.

سوابق محمد بهرامی

پایه گذار رشته گرافیک آکادمیک

رشته گرافیک آکادمیک در ایران هنوز ناشناخته بود اما استاد بهرامی طبق ذوق و خلاقیت هنری خود اولین کارهای گرافیک سیاه سفید، طراحی های روی جلد و طراحی لوگو را پایه گذاری میکند.

بیوگرافی محمد بهرامی نقاش و همسرش لیلی خالصی + علت مرگ محمد بهرامی و آثار
استاد بهرامی در آن زمان سالها خود به عنوان اولین دانشگاه گرافیک در تهران آتلیه‌های بسیاری را تاسیس کرده بوده است و هنرمندان زیادی در آتلیه ایشان مداراج هنری را طی کرده بوده‌اند از جمله آنها میتوان به مرتضی ممیز، آیدین‌ آغداشلو، علی‌اصغر معصومی، علی اکبر صادقی، پرویز کلانتری، محمد تجویدی، بیوک احمدی و باریس آسیریان اشاره کرد.
مراسم نکوداشت استاد بهرامی در سال ۹۷ با حضور همسرش و بزرگان نقاشی برگزار شد

علت درگذشت و علت فوت محمد بهرامی گرافیست

علت درگذشت و علت فوت محمد بهرامی گرافیست

محمد بهرامی طراح، گرافیست، نگارگر و از پایه‌گذاران گرافیک نوین ایران امروز دوشنبه ٢۵ اردیبهشت ماه در ٩٧ سالگی درگذشت.

بهرام کلهرنیا از اعضای انجمن گرافیک ایران و از هنرمندان پیشکسوت در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید این خبر گفت: متأسفانه ایشان امروز به رحمت حق رفتند. البته هنوز اطلاعی از جزئیات علت درگذشت ایشان ندارم

نظرات