انواع دعاوی کیفری

0

اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی و پروتکل های اریج در ثبت شکایت میتواند در عریضه نویسی و همچننی طرح دعاوی در دادگاه های ایران بسیار دارای اهمیت باشد. از این رو قوانین رایج در کشور ایران، دعاوی موجود در دادگاه ها را بر دسته های مختلفی تقسیم بندی کرده اند که میتوان از مهمترین آن ها به انوواع دعاوی خانواده مربوط به ارث و میراث، طرح طلاق، مشکلات خانوادگی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. اما یکی از مهمترین و شایع ترین دعاوی در دادگاه ها، دعاوی کیفری هستند. دعاوی کیفری نمونه ها و دسته بندی های مختلفی دارند اما در کل به طرح دعاویی که در نهایت به اجرای مجازات برای فرد خاتمه میابد دعاوی کیفری گفته می شود. اگر شما هم درگیر چنین پرونده هایی شده اید میتوانید با همکاری و ارائه پرونده خود به بهترین وکیل شیراز از وضعیت و پیروزی در پرونده خود اطمینان حاصل کرده و حکم دادگاه را متناسب با درخواست خود همراه کنید. در ادامه این مطلب به بررسی انواع دعاوی کیفری خواهیم پرداخت تا بتوانید با قدرت بیشتری در طرح دعوای خود عمل کنید.

  • کلاهبرداری

یکی از شایع ترین جرائم در جوامع را میتوان کلاه برداری دانست. در ابتدا این عنوان برای فروختن و یا ارئه خدمات به شخصی اطلاق شد که آن خدمت و یا شی به طور کلی وجود خارجی نمداشت. اما امروزه و با کمال تاسف، شکل های مختلفی بود خود گرفته و در حوزه های گوناگونی همچون ارز های دیجیتال، فروش ملک، استفاده از مدارک و بسیاری از موارد دیگر شیوع پیدا کرده است. استفاده از یک وکیل ماهر در خصوص روبرویی با این پرونده ها میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.

 دعاوی کیفری

  • قاچاق

با توجه به بسته شدن مرز های داخلی و همچنین تحریم های ظالمه علیه کشور عزیزمان، تامین کالاهای مختلف در ایران با مشکلاتی روبرو شده است. از سمت دگیر نبود شغل کافی و درآمد های ناسالم موجب شده تا قاچاق کالا و انسان در کشور ما رواج پیدا کند. از این رو، بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه باری به صورت غیر عمد و برخی دیگر به صورت عمدی با این مسئله و پرونده های آن روبرو میشوند. قاچاق کالا با توجه به نوع و وزن کالا میتواند دارای جریمه های مختلفی باشد که در دادگاه های مربوط به خود پیگیری  خواهد شد.

  • جعل

سندنگاری و اصول نگهداری از اسناد و مدارک شخصی، حقوقی و حقیقی به یکی از ارکان اصلی در زندگی امروزه تبدیل شده است. همه مردم امروزه دارای مدارک شناسایی شخصی خود، مدارک شناسایی ملک و ماشین و بسیاری از اسنادی هستند که میتواند مورد جعل و کپی قرار گرفته و مشکلات جبران ناشدنی را به همراه داشته باشد. جعل مدارک به عنوان یکی از جرائمی در ایران شناخته می شود که با جریمه و مجازات مربوط به خود همراه است. اگر شما هم درگیر چنین پرونده هایی شده اید بهتر است با بهترین وکیل شیراز در خصوص این پرونده مشورت داشته باشید.

  • دعاوی تصرف عدوانی

تصرف عدوانی در لغت به معنای استفاده از زور و اجبار برای تصرف ملک و مکال دیگری به کار برده می شود. دعاوی تصرف عدوانی یکی از مطرح ترین شکایات در ایران است که مطابق با قوانین کشوری با مجازات و جریمه های سنگین روبرو است. این چنین رونده هایی با توجه به ابعاد گسترده خود نیازمند پیگیری توسط فردی ماهر و مسلط بر قوانین و تبصره های آن است.

دعاوی کیفری

  • دعاوی مواد مخدر

متاسفانه استفاده از مواد مخدر، خرید و فروش و عرضه آن به صورت خرده و عمده در کشور ما رواج پیدا کرده است. با توجه به موقعیت مکانی ایران در معادلات بین المللی، پرونده های مختلفی در خصوص مواد مخدر در دادگاه ها شکل گرفته اند که میتواند دارای مجازات های سبک و سنگین مختلفی باشند. بهتر است برای جلوگیری از بروز جرائم سنگنین و جبران ناپذیر در مقابل این چنین پرونده هایی حتما با بهترین وکیل شیراز مشورت نمایید.

از دیگر دعاوی کیفری میتوان به مواردی همچون: دعاوی قتل عمد، ضرب و جرح، دیه و تصادفات، خیانت در امانت، دعاوی آدم ربایی، دعاوی تجاوز به عنف، جرایم رایانه ای، دعاوی مشروبات الکلی، دعاوی سرقت اشاره کرد.

نتیجه گیری

دعاوی کیفری را میتوان یکی از رایج ترین پرونده های شکل گرفته در دادگاه های کشور دانست. در لغت این اصطلاح به شکایاتی اطلاق می شود که فرد پس از این دعاوی با مجازات و جریمه های نقدی، جانی و… روبرو خواهد بود. از مهمترین این دعاوی میوان به شکایات در خصوص، قتل، کلاهبرداری، چک، تصرف عدوانی، دیه و تصادفات، سرقت و بسیاری از موارد این چنین اشاره کرد. بهره مندی از یک وکیل مجرب و زبر دست در خصوص این پرونده ها میتواند تاثیرات بسیار خوبی بر نتایج حاصله از رای دادگاه را برای طرفین به همراه داشته باشد.

نظرات