تابستان ۱۴۰۲ در روسیه؛ پهناورترین کشور جهان

0

روسیه کشوری وسیع است که در شمال آن زمستان‎های سرد و استخوان‎سوز و در سواحل آن آب و هوای نیمه گرمسیری حاکم است. این کشور غرق در تاریخ است و فرهنگ و هنر آن تلفیقی از موسیقی کلاسیک، ادبیات فاخر و معماری چشمگیر می‎باشد. هنرهای باشکوه معماری در موزه‎ها، کلیساها و حتی ایستگاه‎های مترو این کشور خودنمایی می‎کنند. تابستان فصل محبوب گردشگران برای سفر و گشت و گذار در این کشور است. اگر علاقه‎مند هستید تعطیلات تور روسیه تابستان ۱۴۰۲ خود را در سرزمینی با گنبدهای رنگارنگ و موزه‎ها و کلیساهای تاریخی سپری کنید؛ در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 سفر به روسیه

نمادهای معروف روسیه

مسکو، سنت پترزبورگ و سوچی از معروف ترین شهرهای این کشور پهناور هستند. کرملین، میدان سرخ و کلیسای جامع رنگارنگ سنت باسیل شاخصه‎های اصلی مسکو هستند و هر گردشگری در روسیه حتما باید از این بناها بازدید کند. در سنت‎پترزبورگ آنچه شما را مجذوب خود خواهد کرد تلفیق معماری با هنرهای ظریف است. کاخ مویکا، کلیسای جامع سنت ایزاک، موزه مشهور هرمیتاژ و کاخ پیترهوف چندی از بناهای جذاب و درخشان این شهر هستند. سوچی نیز شهری توریستی و ساحلی است که طولانی‎ترین رودخانه روسیه از میان آن عبور می‎کند. اگر علاقه‎مند به تفریحات آبی، رفتینگ، گشت و گذار در بازارهای روباز و یا شرکت در جشنواره فیلم تابستانی هستید؛ سوچی بهترین گزینه است که نباید آن را از دست بدهید.

حلقه طلایی روسیه

حلقه طلایی (Golden Ring) رشته‎ای از چندین شهر کنار هم در خارج از مسکو است. حومه‎های کارت پستالی و دیدنی مملو از باغ‎های گیلاس، کلبه‌های زیبا، گنبدهای پیازی شکل و کلیساهای نمادین که قدیمی‌ترین هنر روسیه را در خود جای داده‎اند، این منطقه را به مکانی ویژه برای بازدید تبدیل کرده است. شهرهای این حلقه یکی از قدیمی ترین مناطق روسیه هستند که امروزه در بین گردشگرانی که علاقه دارند حال و هوای گذشته را از نزدیک حس کنند؛ محبوب هستند. روش سنتی برای بازدید از این شهرها یک حلقه خلاف جهت عقربه‎های ساعت است که از مسکو شروع شده و با مسکو به پایان می‎رسد. کلیساها، صومعه‎ها و قلعه‎های سنگی سفید تنها برخی از دیدنی‎های این حلقه هستند.

سفر به روسیه

مکان‎های مرموز و رازآلود در روسیه

کشور جذاب روسیه علاوه بر بناهای با قدمت تاریخی و فرهنگ غنی، مکان‎هایی غیرعادی نیز دارد که اگر اهل ماجراجویی هستید می‎توانید آن‎ها را کشف کنید. یکی از مکان‎های مرموز این کشور دره‎ی بدنام گولوسو راوین (Golosov Ravine) است. بر اساس فولکلور روسی، این مکان یک زمین بازی برای موجودات افسانه‎ای است. همچنین داستان‎هایی از سال ۱۶۲۱ نقل شده که گروهی در این مکان در زمان سفر کرده‎اند. اگر علاقه مند به بازدید از این دره باشید می‎توانید با متروی خط ۲ از نووکازنتسکایا (Novokuznetskaya) در مسکو به ایستگاه کولومنسکایا (Kolomenskaya) بروید. پس از یک پیاده‎روی کوتاه در کنار جنگل های سرسبز پارک با این دره مواجه خواهید شد.

در شمال روسیه، در دریای سفید، نزدیک فنلاند، جزیره کوچک اسرارآمیز بولشوی زایاتسکی (Bolshoi Zayatsky) قرار دارد. این جزیره کمتر از دو کیلومتر مربع وسعت دارد و ۳۵ هزارتوی متعلق به دوران نوسنگی یا عصر حجر را در خود جای داده است که به بابلیون (Bablyons) معروف هستند. هیچکس چگونگی تشکیل و علت وجود این هزارتوهای پیچیده را نمی‎داند، اما نظر غالب باستان شناسان محلی این است که این سازه‎ها با پیچ و خم دقیق به عنوان دریچه‎ای بین این جهان و جهان دیگر عمل می‎کنند. رسیدن به این جزیره با هواپیما از مسکو یا سنت پترزبورگ راحت‌تر است. تجربه احساس بودن در دنیایی دیگر ارزش این سفر ماجراجویانه و مرموز را دارد.

میدان سرخ کرملین در تور مسکو همان برج ایفل برای پاریس است. اما کرملین دوم و کمتر شناخته شده‎ای نیز در شمال شرقی پایتخت این کشور وجود دارد. کرملین ایزمایلو (Izmailovo Kremlin) که ساخت آن در سال ۲۰۰۷ به پایان رسید به عنوان یک مرکز فرهنگی و بازار شهر مسکو عمل می‎کند. سبک این بنا بر اساس معماری سنتی روسیه و با تصاویر افسانه‎ای از روسیه قدیم ساخته شده است. این بنا نمایی زیبا و رنگارنگ دارد که شما را مجذوب خود می‎کند. قدمت بازار معروف ایزمایلو به قرن هفدهم بر می گردد و با یک پل چوبی عجیب به کرملین متصل می‎شود. کرملین دوم با ۱۰ دقیقه پیاده‎روی از ایستگاه مترو پارتیزانسکایا (Partizanskaya) دسترسی آسانی دارد، شلوغی کمتری دارد و مکانی بسیار زیباتر است.

تفریح در کنار عمیق‎ترین دریاچه جهان

دریاچه بایکال (Baikal) عمیق‎ترین دریاچه جهان است. بسیاری از روس‎ها می‎گویند که دیدن دریای وسیع سیبری یک تجربه منحصر به فرد در تور روسیه است و برخی دیگر داستان‎هایی از هیولای بایکال تعریف می‎کنند و داستان‎های هیولای دریاچه نس (Loch Ness) را تکرار می‎کنند. مسیرهای پیاده روی متعددی وجود دارد و در تابستان می‎توانید در دریاچه شنا کنید، اگرچه آب حتی در ماه اگوست نیز سرد است. در سواحل استراحتگاه‎ها، هتل‎ها و محوطه‎های کمپینگ متعددی وجود دارد، اگرچه بسیاری از آنها مربوط به دوران شوروی هستند.

کوه های طلایی روسیه

کوه‎های آلتای در روسیه معروف به “کوه‎های طلایی” هستند. در این منطقه با ساخت اقامتگاه‎ها و هتل‎های جدید و متعدد، اکوتوریسم در حال رونق است. در اینجا می‎توانید با تورها و راهنماهایشان همراه شوید، پیاده روی کنید و به افسانه‎های محلی که تعریف می‎کنند گوش بسپارید. قایق سواری، کایاک سواری و ماهیگیری از دیگر فعالیت‎هایی هستند که می‎توانید در اینجا انجام دهید و لذت ببرید. همچنین اسپا و سوناهای ویژه نیز در این منطق به توریست‎ها خدمات ارائه می‎دهند. آلتای به خاطر عسل و گیاهانش معروف است. در استراحتگاه‎های محلی نیز عسل درمانی و مراسم چای گیاهی برگزار می‎شود.

سفر به روسیه

دریاچه کریستالی روسیـه

کارلیا (Karelia) در شمال غربی روسیه، به عنوان یکی از زیباترین مکان‌های این کشور شناخته می‌شود. طبیعت این منطقه با دریاچه‎ها، آبشارها و درختانی که روی صخره‎های غول پیکر رشد می‎کنند؛ نفس‎گیر است و مردمان آن اغلب فنلاندی هستند تا روسی. روسکیلا (Ruskeala)روستایی نزدیک به سورتاوالا (Sortavala) است که یکی از شهرهای بزرگ این منطقه می‎باشد. جاذبه اصلی اینجا پارک کوهستانی روسکیلا با یک دره مرمرین است که اکنون به دریاچه‎ای با آب شفاف کریستالی تبدیل شده است. در این پارک می‎توانید قایق اجاره کنید، غواصی کنید یا پیاده‎روی کنید و از طبیعت بی نظیر انرژی بگیرید. در تابستان نمایش‎های نورپردازی نیز در دریاچه وجود دارد.

رزرو تور روسیه تابستان ۱۴۰۲ با سلام پرواز

تابستان پرطرفدارترین فصل برای سفر به روسیه است؛ از این رو اگر قصد دارید تعطیلات تابستانی خود را با تور روسیه سپری کنید، پیشنهاد ما این است که در اسرع وقت برای اخذ ویزا، خرید بلیت و رزرو هتل اقدام نمایید. آژانس هواپیمایی سلام پرواز ایرانیان، مجری مستقیم تورهای خارجی است و کارشناسان مجرب و متخصصی در این زمینه دارد. بنابراین برای برنامه ریزی سفر خود می‎توانید یا به صورت حضوری به دفتر سلام پرواز ایرانیان در بلوار میرداماد مراجعه کنید و یا به صورت تلفنی با شماره ۲۲۲۲۱۵۰۰ با راهنمایی کارشناسان تور خود را رزرو کنید. با برنامه‎های هوشمندانه سلام پرواز با خیالی آسوده چمدان ببندید و آماده سفری خاطره انگیز در تابستان ۱۴۰۲ باشید.

نظرات