نحوه محاسبه ظرفیت دیزل ژنراتور

0

وقتی صحبت از ژنراتورها می شود، اندازه آن ها اهمیت دارد. خرید ژنراتور معمولاً یک سرمایه گذاری قابل توجه برای صاحب خانه یا یک کسب و کار است. همیشه سوالات زیادی درباره دیزل ژنراتورها وجود دارد. یکی از آن ها در مورد نوع برند و نوع سوخت مصرفی می باشد. همچنین  ظرفیت دیزل ها از دیگر دغدغه های اصلی مشتریان است. برای پاسخ به آخرین سوال، اولین و بهترین گزینه شما همیشه مشورت با یک برقکار خبر برای ارزیابی نیازهای خاص شما می باشد.
با این حال اگر قصد دارید خرید دیزل ژنراتور را دارید،بهتر است که ظرفیت های مختلف آن بیشتر آشنا شوید.

 ظرفیت دیزل ژنراتور

استفاده کردن از حداکثر توان دیزل های ژنراتور یکی از معیارهای اصلی مشتریان می باشد. مدت کارکرد ژنراتورها به دسته آماده به کار، متناوب کار و دائم کار تقسیم بندی می شود. زمانی که شما نیازتان را از یک ژنراتور بشناسید، می توانید میزان ظرفیت لازم را نیز مشخص کنید. برای محاسبه ظرفیت دیزل ژنراتور در پروژه های بزرگ لازم است مدت زمان کاری در یک شبانه روز تعیین شود؛ چون همیشه لازم نیست که ژنراتور به عنوان تامین کننده اصلی برق استفاده شود، بلکه ممکن است تنها برای زمان های اضطراری مورد استفاده قرار بگیرد.

نوع مصرف هنگام انتخاب این دستگاه تاثیر دارد.چون اگر کمی کوچک تر دیزل ژنراتور سفارش دهید، ممکن است بار مورد نیاز خود را از آن ها دریافت نکنید. همچنین دیزل بزرگ تر می تواند هزینه های اضافی روی دوش افراد بگذارد.

حداکثر توان مورد استفاده در دیزل ژنراتور

این دستگاه انرژی پشتیبان را برای بسیاری از صنایع فراهم می کند. درک مشخصات یکی از موارد بسیار مهم است و اگر قصد خرید آن را دارید باید KVA مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین بر حسب نیاز که ژنراتورتان را برای چه کاری می خواهید، آن را انتخاب نمایید.  برخی از اصطلاحات فنی در ژنراتورهای دیزلی وجود دارد که درک آن بسیار دشوار است.

kVA اصطلاح معمولی در مشخصات ژنراتور می باشد و نشان دهنده توان خروجی است. به طور معمول، رتبه بالاتر KVA قدرت بیشتری را برای دیزل ژنراتور تولید می کند. این عدد به KVA 1000 ولت آمپر می رسد. نحوه محاسبه ظرفیت آن بدین گونه است که یک ولتاژ ضرب می شود تا ۱۰۰۰ ولت آمپر به دست آید.

این عدد از قدرتی که الکترون هایی به دست می آید که به وسیله آمپر به دور مدار حرکت می کند. اندازه گیری کیلوولت آمپر، قدرت ظاهری دیزل ژنراتور نامیده می شود. این با کیلووات که توان واقعی را اندازه گیری می کند کاملاً متفاوت است. تفاوت عمده ای بین این دو، به خاطر ضریب توان (PF) می باشد.

ظرفیت دیزل ژنراتور

انواع توان دیزل ژنراتور

ژنراتورهای دیزلی دارای توان های مختلفی هستند. دیزل های خانگی توان کمتری دارند، اما دیزل هایی که در مراکز مهمی مانند بیمارستان، ساختمان های بزرگ تجاری و صنایع استفاده می شود توان زیادی دارد. به طور کلی انواع توان به شکل زیر است:

  • کیلووات: برای اندازه گیری توان الکتریکی واقعی باید از کیلو وات استفاده کرد. معمولا در صنایع از این توان کمک می گیرند.
  • کیلوولت آمپر: این توان، توان ظاهری را اندازه گیری می نماید. چنین توانی توسط دستگاه هایی مانند موتور و ترانسفورماتور تولید شده و این توان شامل کیلووات و توان راکتیو است.
  • ضریب توان : نسبتی که بین توان واقعی و ظاهری ایجاد می کنند، ضریب توان را شکل می دهد.

چرا توان مناسب ژنراتور مهم است؟

ژنراتورها بر حسب کیلو ولت آمپر (kVA) رتبه بندی می شوند. kVA اندازه گیری توان ظاهری است. این توان مقدار کل انرژی مورد استفاده در یک سیستم را به شما می گوید. با این حال، سیستم های الکتریکی هرگز ۱۰۰% کارآمد نیستند؛  بنابراین از تمام توان ظاهری سیستم ها برای تولید یک خروجی مفید استفاده نمی شود.

اگر بازدهی سیستم الکتریکی را بدانید می توانید بین kVA و kW تبدیل کنید. راندمان الکتریکی به عنوان ضریب توان بین ۰ و ۱ بیان می شود. هر چه ضریب توان به ۱ نزدیکتر باشد، kVA با کارایی بیشتری به کیلووات مفید تبدیل می شود. استانداردهای بین المللی ژنراتورها، ضریب توان ژنراتورها را ۰٫۸ اعلام کرده است.

ضریب توان برای تطبیق اندازه بار مورد نیاز شما از یک ژنراتور بسیار مهم است. ژنراتوری که ۱۰۰ کیلو ولت آمپر است و ۰٫۸ pf دارد، برای تامین انرژی تجهیزاتی که به ۱۰۰ کیلووات توان واقعی نیاز دارد بسیار کوچک است.

شما باید بسته به نیازتان دیزل را تهیه کنید. گاهی بعضی فکر می کنند با خرید دیزل های کوچک می توانند در هزینه هایشان صرفه جویی کنند. چنین فکری می تواند خسارت های زیادی به شما وارد کند، چون در جاهایی مانند کارخانه ها به دیزل های بزرگ نیاز دارید تا بتوانید ظرفیت و بار لازم را از آن ها دریافت کنید. به همین دلیل اندازه ژنراتورها در توانشان نیز تاثیر دارد. هر چه توان بیشتر باشد، اندازه بزرگتری دارند.

ظرفیت دیزل ژنراتور

نکاتی که باید هنگام انتخاب دیزل ژنراتور و توان مصرفی آن توجه کنیم

بزرگترین عامل مصرف سوخت مربوط به فن های خنک کننده و پمپ آب ژنراتور است. به همین دلیل، یک ژنراتور ۱۰۰ کیلوواتی در ۱۰ کیلووات، سوخت بیشتری نسبت به یک مجموعه ژنراتور ۱۰ کیلووات می سوزاند. همچنین دیزل ژنراتورها دارای رتبه بندی Prime یا Standby هستند. هر کدامیک از این دیزل ها، توان مصرفی متفاوتی دارند.

هرگز به طور مداوم دستگاه را اضافه بار نکنید. با این کار می توانید در نگهداری طولانی مدت ژنراتور نقش داشته باشید. به همین دلیل ترجیحاً مجموعه را حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد ظرفیت آن شارژ کنید. استندبای معمولا برای دیزل های ژنراتوری است که آماده به کار هستند. به طور معمول، ژنراتورهای آماده به کار حداکثر تا ۲۰۰ ساعت در سال کار می کنند. این ژنراتورها هنگام قطعی کامل برق، به صورت اضطراری برای مجموعه برق را تامین می کنند.

با این حال شما باید بسته به نیازتان از دیزل ژنراتور استفاده کنید. آن ها به شما کمک می کنند تا بتوانید در شرایط اضطراری، برق خود را تامین کنید. توان مصرفی هر ژنراتور متفاوت است. ممکن است که شما از یک ژنراتور به عنوان منبع اصلی برق خود استفاده نمایید، اما بعضی دیگر فقط برای شرایط خاص از آن ها کمک می گیرند.

همچنین برای خرید این دستگاه به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید.شرکت پیشرو موتور پارسیان دیزل با سالها تجربه در امر تامین موتورهای دیزلی و ژنراتور ها تمامی  محصولات خود را در بهترین کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش این مجموعه با شماره ۳۳۹۴۰۴۴۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

نظرات