تولید روغن خانگی در مقیاس بالا با دستگاه روغن گیری ای جی

0

به گزارش خبرگزاری شرق با ورود تکنولوژی به زندگی روزمره، سطح اطلاعات افراد جامعه در زمینه های مختلف افزایش چشمگیری دارد. به ویژه در زمینه تغذیه افراد به دنبال تهیه محصولات ارگانیک و طبیعی هستند تا از سلامت آن مطمئن باشند. همانطور که می دانید استفاده از روغن های گیاهی به دلیل تاثیر بسزایی که در سلامت انسان دارد، در حال حاضر بسیار رواج پیدا کرده است.

 دستگاه روغن گیری AG

مصارف این روغن ها جهت مصرف خوراکی و پخت و پز است. ولی استفاده از آن منحصر به این زمینه نیست. بلکه در حوزه درمانی و زیبایی هم می توان از این روغن ها استفاده کرد. مثلا برای رشد مو و ابرو، درمان بیماری‌های پوستی، درد عضلات، از بین بردن چین و چروک پوست و. کاربرد دارد.

لیست دستگاه های روغن گیر شرکت AG

  • دستگاه روغن گیری AG-07
  • دستگاه روغن گیری AG-08
  •  دستگاه روغن گیری  AG-10
  • دستگاه روغن گیری همراه تصفیه AG-13
  • دستگاه روغن گیری AG-200

ویژگی های دستگاه روغن گیری

دستگاه روغن گیری به شما امکان روغن گیری از دانه و هسته مواد خوراکی را می دهد. به طور مثال از دانه های گیاهان و میوه هایی از قبیل آفتابگردان، کنجد، هسته انگور، آووکادو، انار، زیتون، بادام تلخ و شیرین می توانید روغن تولید نمایید.

از دستگاه های روغن گیری صنعتی در کارخانجات و صنایع استفاده می کنند. اما مدل های خانگی دستگاه روغن گیری جهت استفاده در عطاری ها و منازل مناسب می باشد. از ویژگی های بارز دستگاه روغن گیری به اتوماتیک بودن آن می توان اشاره کرد. به طوری که هنگامی که دانه ها تمام شود، دستگاه به طور خودکار خاموش می شود.

کار با دستگاه روغن گیری بسیار راحت است و نیاز به دانش تخصصی ندارد. از ویژگی‌های دیگر دستگاه به استفاده از عایق های صوتی می‌ توان اشاره کرد که باعث می شود زمان کار با دستگاه صدای کمی ایجاد شود.

هر چه ابعاد و حجم دستگاه افزایش یابد، قدرت دستگاه نیز افزایش می یابد. برای روغن گیری از دانه های سخت و سفت مانند هسته انار و هسته انگور بهتر است از دستگاه روغن گیری قدرتمند استفاده کنید و برای دانه های نرم تر مثل مغزیجات، آفتابگردان، زیتون و… از دستگاه روغن گیری کوچک با قدرت پایین تر می توانید کمک بگیرید.

دستگاه روغن گیری ای جی

تولید روغن خانگی با دستگاه روغن کشی AG

روغن گیری از دانه های روغنی از زمان های بسیار گذشته با روش های سنتی انجام می شده است. ولی در عصر کنونی با وجود تغییر و تحولات در صنایع از جمله صنایع غذایی روش های جدید با راندمان های بالاتر ابداع شده اند. قبلا روغن های گیاهی به دلایل مختلف دارای قیمت گزافی بودند و به مقدار محدودی تولید می‌شدند و افراد عادی توان خرید آن را نداشتند.

اما در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی و اطلاع از خواص بی نظیر سلامتی و زیبایی پوست و تولید انواع روغن های گیاهی در حجم بالا، از آنها علاوه بر مصارفی مانند پخت و پز، در صنایع بهداشتی آرایشی و تهیه انواع لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرند. روغن کشی از دانه های روغنی به روش های مختلفی انجام می شود که به طور کلی به دو دسته روغن گیری به روش صنعتی و روغن گیری به روش سنتی تقسیم می شود.

در روش روغن گیری به روش صنعتی با استفاده از دستگاه روغن گیری به دو روش پرس سرد و پرس گرم فرایند روغن کشی انجام می شود. در ادامه در مورد روش های روغن گیری به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

برای استخراج روغن از دانه های روغنی دستگاه‌های مختلفی در اندازه های مختلف طراحی تولید و روانه بازار شده اند. نحوه کار دستگاه روغن گیری بر اساس دو روش پرس گرم و سرد است. روغن گیری به روش پرس سرد از بهترین روش های روغن گیری به حساب می آید.

در این روش که یکی از راه های تازه ابداع شده در صنعت روغن گیری است، دانه های روغنی را پس از تمیز کردن درون دستگاه روغن گیری می ریزند و تحت فشار زیادی قرار می دهند. پس از آن روغن آن خارج می شود.

روغن تهیه شده از این روش دارای کیفیت بالایی از نظر حفظ ارزش غذایی می باشد. قیمت روغن های تولید شده از این روش به صرفه و معقول است. دمای اولیه دانه ها در بعضی از دستگاه های روغن گیری پرس سرد حدود ۴۰ درجه و در برخی دستگاه‌های دیگر به ۵۰ درجه سانتی گراد می رسد و سپس مراحل دیگر روغن گیری طی می شود.

قابل ذکر است که هرچه دمای اولیه دانه ها پایین تر باشد، روغن تولید شده کیفیت بالاتری خواهد داشت و نیز رنگ آن شفاف‌تر خواهد بود. در روغن گیری با روش پرس گرم ابتدا دانه های روغنی را تمیز کرده و سپس درون دستگاه روغن گیری ریخته و دمای آن را تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد افزایش می دهند. پس از آن دانه ها تحت فشار قرار می‌گیرند و به اصطلاح پرس می شوند.

در این روش میزان روغن تولید شده بیشتر است ولی ارزش غذایی پایینی دارد. چون بسیاری از خواص آن در اثر حرارت بالا از بین می رود. البته این روش روغن گیری به لحاظ داشتن صرفه اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و از آن در کارخانه ها استفاده می کنند.

روغن حاصل شده با این روش را باید حتماً تصفیه نمود تا آماده مصرف شود. پس از کسب اطلاعات در مورد روش های روغن گیری و دستگاه های مربوط به آن جهت تولید روغن در مقیاس بالا در منزل یا کارگاه کوچک با استفاده از دستگاه روغن گیری خانگی می توانید کار خود را شروع نمایید.

دستگاه روغن گیری AG برای تولید خانگی

دستگاه روغن گیری خانگی دستگاه بسیار کاربردی است که علاوه بر تهیه روغن های خوراکی مورد مصرف مانند روغن کنجد، بادام، بادام زمینی، سیاهدانه و. به شما کمک می کند درآمدی از این راه کسب کنید. در اینجا سعی داریم اطلاعات مفیدی در مورد دستگاه روغن گیری به شما دهیم، تا بتوانید با دقت بیشتری در مورد خرید دستگاه تصمیم بگیرید.

البته به این نکته توجه کنید که علاوه بر شروع کسب و کار و درآمد با استفاده از این دستگاه می توانید روغن های مورد نیاز خود را به راحتی و به صورت کاملا طبیعی و ارگانیک تهیه کنید. برای فعالیت در زمینه روغن گیری، گام اول استفاده از دستگاه روغن گیری خانگی می باشد.

توجه داشته باشید بدون شک پس از رونق کسب و کارتان می توانید به فکر تهیه دستگاه روغن گیری صنعتی و تولید روغن در مقیاس بیشتر باشید. دستگاه روغن گیری خانگی در اندازه های کوچک تولید شده که فضای کمی نیاز دارد و شما به راحتی در هر گوشه از منزل می توانید از آن استفاده کنید. مزیت دیگر این دستگاه قیمت مناسب آن است. شما می توانید با سرمایه اولیه اندک دستگاه را خریداری نمایید و مشغول به کار شوید.

البته دستگاه روغن گیری خانگی هم دارای انواع مختلفی است و بر اساس مواردی مانند نوع دانه ای که قصد روغن گیری از آن را دارید، میزان حجم روغن تولید شده بر حسب زمان، میزان برق مصرفی دستگاه، مقیاس دستگاه و فضایی که نیاز دارد و. می توانید دستگاه مناسب را خریداری نمایید. در حال حاضر افراد به دنبال زندگی سالم و تغذیه مناسب هستند و نمی توان از تاثیر سلامت خورد و خوراک روی سلامت خانواده چشم پوشی کرد. بنابراین بهترین زمان برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک و کسب درآمد از آن می باشد.

دستگاه تصفیه روغن برای تولید عمده

دستگاه روغن کشی ای جی

تصفیه روغن همزمان با روغن گیری از دانه های روغنی اهمیت زیادی دارد و مهمترین بخش تولید روغن طبیعی می باشد. تصفیه روغن در بالا بردن کیفیت و سلامت اولیه و حداقل پراکسید روغن با فیلتراسیون چند کاره، قابل انجام است.

به دلیل نبود اطلاعات فنی و کمبود امکانات مالی در برخی از واحدهای تولید روغن از دستگاه تصفیه روغن استفاده نمی شود و روغن استخراج شده را به مدت طولانی نگه می دارند تا ناخالصی های آن ته نشین شود و سپس به مشتریان خود عرضه می کنند.

در حالی که نگهداری روغن در مخازن به مدت طولانی باعث رشد باکتری ها و قارچ ها می شود و مصرف چنین روغنی نه تنها برای سلامتی مناسب نیست بلکه باعث ابتلا به بیماری نیز می‌شود. بنابراین به اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه روغن پی می برید.

دستگاه تصفیه روغن جزء ماشین آلات چند منظوره است و عملیات لرد گیری، بوگیری و موم زدایی از روغن به دست آمده را انجام می دهد. پس از تصفیه روغن، رنگ آن شفاف می شود و می تواند مانع از اکسیداسیون فوری روغن شود.

در دستگاه روغن گیری فیلتر پرس وجود دارد و روغن جدا شده فیلتر می شود. ولی این فیلتر توانایی تصفیه روغن را ندارد. فیلتراسیون روغن خوراکی باید با سرعت بالا انجام شود، تا ماندگاری روغن را افزایش دهد. دلیل استفاده از تجهیزات جانبی مثل دستگاه تصفیه روغن در کنار ماشین آلات روغن گیری همین است. چون لردگیری روغن همزمان با فرایند روغن کشی انجام می شود.

همچنین تصفیه روغن باعث کاهش اسیدهای چرب آزاد می شود. بنابراین برای تولید روغن طبیعی و ارگانیک که دارای خواص مفید، کیفیت بالا ورنگ شفافی باشد، بهتر است در کنار دستگاه روغن گیری دستگاه تصفیه روغن استفاده کنید تا بتوانید محصول تولیدی خود را به آسانی به فروش برسانید. چون کیفیت محصول نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

دستگاه لیبل زن برای شیشه روغن

پس از تولید محصول خود و بسته بندی آن در ظروف مناسب در وزن دلخواه، می توانید برند و آرم خود را با استفاده از دستگاه لیبل زن روی محصول خود چاپ نمایید. لیبل چاپ شده روی محصول، معیاری جهت انتخاب و خرید محصول می باشد. به همین دلیل باید در طراحی آن دقت لازم را داشته باشید.

دستگاه لیبل زن در صنعت بسته بندی کاربردهای زیادی دارد. امروزه تمامی محصولات مصرفی مانند انواع محصولات غذایی، نوشیدنی ها، صنایع دارویی، محصولات آرایشی بهداشتی، قطعات خودرو، صنایع شیمیایی و. دارای لیبل چاپ شده می باشند.

دستگاه لیبل زن رومیزی جهت تولیدات کم و متوسط مناسب است و در طرح ها و مدل های مختلفی در بازار موجود است. برخی از دستگاه های لیبل زن مناسب ظروف گرد و برخی برای ظروف تخت و کتابی مناسب هستند. برخی از دستگاه ها نیز هم برای ظروف گرد و هم برای ظروف کتابی و تخت به کار برده می شوند.

از دستگاه لیبل زن برای چسباندن لیبل روی ظروف شیشه ای، استوانه ای شکل، پلی اتیلن، کتابی، پت و غیره استفاده می کنند که در صنایع شیمیایی، بهداشتی، دارویی و غذایی کاربرد دارد. با به کارگیری دستگاه های ذکر شده می توانید کارگاه کوچک تولید روغن تصفیه شده از انواع دانه های روغنی را راه بیندازید و برای خود منبع درآمدی داشته باشید.

شرکت ای جی وارد کننده دستگاه های روغن گیری صنعتی و نیمه صنعتی می باشد.

برای خرید دستگاه روغن گیری به سایت ای جی (AG777.com) مراجعه کنید 

برای خرید دستگاه روغن گیری مورد نظر خود از کارشناسان AG شعبه تهران و اصفهان مشاوره بگیرید

شعبه تهران: ﺻﺎدﻗﯿﻪ ،ﺑﻠﻮار آﯾﺖ اﻟﻠﻪ ﮐﺎﺷﺎﻧﯽ رو ﺑﻪ روی ﻣﺴﺠﺪ ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻓﯽ، ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن اﺗﺮک

تلفن: ۴۶۰۹۶۷۲۴-۰۲۱

شعبه اصفهان : اصفهان، فلکه ارتش خیابان وحید قبل از چهارراه امام‌زاده محسن، کوچه شماره ۲۳ پلاک ۶۲۲

تلفن: ۹۱۰۱۰۱۱۸-۰۳۱

شرکت بازرگانی AG وارد کننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش ۵ ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از ۱۸ سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد

نظرات